Reiz Formula 1 pasaulē bija teiciens, ka sezona tā pa īstam sākas tikai Eiropā. Ierasti tieši uz šo laiku komandām bija sagatavoti lielākie uzlabojumi, kas izšķīra sezonas tālāko ritējumu, tomēr šogad pirmais Grand Prix vecajā kontinentā ir jau sezonas 2. posms. Bahreina nelika vilties, tādēļ tieši to pašu sagaidām no Itālijas…

Imolas trase vietu kalendārā atguva pērn, pielāgojoties stingrajiem ceļošanas ierobežojumiem, turklāt tai izdevies nosargāt vietu kalendārā arī šogad. Ielūkosimies galvenajās intrigās pirms Emīlijas-Romanjas Grand Prix!

Itālijas lāsta laušana

Pēdējos gadus bijām pieraduši, ka “Mercedes” komanda galvenās priekšrocības iegūst garajās taisnēs un ‘jaudas trasēs’, kā arī kvalifikācijas režīmā ir teju nenoķerami. Testi un pirmais posms Bahreinā pierādīja, ka šogad lomas ir mainītas un piepeši šie trumpji nodoti “Red Bull” komandai, kamēr “Mercedes” viskomfortablāk jūtas līkumotajās trases daļās.

Lai gan braucēji allaž kaifojuši par trases plūdenumu, kas ļauj baudīt braukšanu, apdzīšanas iespējas Imolā ir ļoti ierobežotas. Ja Verstapenam kvalifikācijā izdosies veikt tikpat lielisku apli kā Sakirā, tiks sperts ļoti plats solis pretim pirmajai uzvarai šosezon.

Lai arī cik spēcīgi sezonas sākumā izskatās “Red Bull”, nedrīkst aizmirst, ka tieši Hamiltons un “Mercedes” komanda ir kopvērtējuma līderi pēc uzvaras Bahreinā. Šī ir komanda, kas allaž pratusi ātri un efektīvi atkopties no jebkādiem kritumiem. Ja pirmssezonas testi izskatījās haotiski, tad ar katru posmu veiktā distance sāk izlīdzināties un “Mercedes” pēc iegūtajiem datiem vairs nebūs tādos iedzinējos.

Pie tam statistika ir Hamiltonam labvēlīga – pērn viņš uzvarēja Imolā, kamēr Makss Verstapens nekad Itālijā nav finišējis augstāk par piekto vietu, turklāt pērn izstājās visos 3 Itālijā notikušajos posmos Mudžello, Moncā un Imolā.

“Kur ir mans autiņš, vecīt?”

Tikpat aizraujoši, kā vērot cīņas trasē, pērn F1 līdzjutēji metās atbalstīt Danielu Rikjardo, kurš bija noslēdzis derības ar “Renault” komandas tā brīža vadītāju Sirilu Abitebulu. Tā kā Rikjardo izdevās tikt uz pjedestāla, Abitebuls tika pie tetovējuma. Šogad Rikjardo pārstāv “McLaren” komandu. Lai gan tetovējumam Zaks Brauns nav piekritis, pjedestāla gadījumā Rikjardo varēs izbraukt ar Brauna kolekcijā esošo NASCAR automašīnu, ar ko savulaik braucis leģendārais Deils Ērnhards.

Zīmīgi, ka pērn Rikjardo tieši Imolā izdevās sasniegt finišu 3. vietā, kamēr sezonas pirmajā posmā viņa komandas biedrs Lando Noriss izcīnīja ļoti cienījamu ceturto vietu, finišējot visaugstāk no braucējiem, kuri nepārstāv “Mercedes” vai “Red Bull”. Pašam Rikjardo pēc kontakta ar Pjēru Gazlī nācās braukt ar sabojātu formulas grīdu, tādēļ rezultāti neatspoguļoja viņa patieso varējumu.

Ja visi rādītāji būs Danielam labvēlīgi, varam sagaidīt pat cīņu ar Valteri Botasu un Serhio Peresu, taču pārāk augstas sapņu pilis nedrīkst būvēt, jo “Ferrari” un “AlphaTauri” ir turpat cieši aizmugurē.

Seba ‘Mierinājuma kvants’

Ņemot vērā “Aston Martin” ciešās saiknes ar Džeimsa Bonda filmu frančīzi un F1 komandas nebaidīšanos šī fakta izmantošanā mārketinga nolūkos, gribot negribot, var sākt vilkt paralēles starp #007 Bonda un #005 Fetela piedzīvojumiem. Diemžēl Bareinas posms vairāk atgādināja kadrus no filmas ‘Mierinājuma kvants’, kur tiek sagrauta puse Venēcijas un Bonds zaudē mīļoto sievieti.

Fetels no Bahreinas mājup devās ar sešiem soda punktiem un nullīti kopvērtējumā. Cik traukmaini sezona iesākās pirmssezonas testos, tik bezcerīgi tā turpinājās ar nedienām kvalifikācijā, soda saņemšanu, sadursmes izraisīšanu un kopumā ļoti blāvu sniegumu. Var jau būt, ka pirmie kucēni jāslīcina, tādēļ šis būs ļoti svarīgs posms Fetelam un visai “Aston Martin” komandai, lai saprastu savu vietu starp otrā ešalona komandām.

Vismaz šobrīd izskatās, ka “Aston Martin” no jaunajiem tehniskajiem noteikumiem cieš līdzīgi kā “Mercedes” un visai strauji varētu atkrist līdz cīņai par sesto – septīto vietu ar “Alpine”. Te gan nevar aizmirst, Sebs ir četrkārtējs čempions, kurš ticis vaļā “Ferrari” ‘toksiskās’ atmosfēras…

Grafiks: Pirelli

Mazs cinītis gāž lielu vezumu

Paskatoties uz dažiem karstgalvjiem autosportā, var teikt, ka viņi vēl ir bērna prātā, Juki Cunoda tāds noteikti nav – viņš ir bērna izmēros. Lai gan japāņu braucējs ir tikai 1,59 metrus garš, viņa ambīcijas ir milzīgas. Cunoda ir viens no tikai 5 aktīvajiem braucējiem, kas guvis punktus savā debijas posmā (pārējie ir čempioni Raikonens, Hamiltons, Fetels un ‘nākotnes čempions’ Saincs).

Lai gan šobrīd izskatās, ka līdz Gazlī ātrumam vēl ir kur augt, Cunodas darba ētika, stabilitāte un ambīcijas ir spoža talanta cienīgas. Protams, pirmajam posmam allaž būs īpaša loma. Uzstādīt latiņu ir viena lieta, to noturēt, kas pavisam cits. Rezultāti junioru formulās gan pierādījuši, ka Cunoda savus labākos sasniegumus ierasti gūst nevis pirmajos posmos, bet sezonas otrajā pusē, kad ir pilnībā apradis ar savu formulu. Ja viņam izdosies atkārtoti iekļūt labāko desmitniekā, haips ap Cunodu nebeigs sākties.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Vai velns ir tik melns, kā to mālē?

Ne visiem debijas posms izdevās kā iecerēts. “Haas” braucējam Mazepinam viss sagāja greizi jau treniņos un kvalifikācijā, bet sacīkstes noslēdzās jau 1. aplī. F1 ‘sliktā puiša’ aizstāvībai gan jāteic, ka Šūmaheram neklājās krietni labāk, vienīgi Miks pēc savas saslīdēšanas varēja turpināt vizināšanos pēdējā pozīcijā.

Tā rezultātā mēs nespējām gūt objektīvu priekšstatu par “Haas” un tās braucēju patiesajām spējām. Skaidrs, ka rezultātu tabulā viņi visu gadu būs jāmeklē zemākajās ailītēs, tomēr abiem ir līgums uz vairākiem gadiem un pirmie posmi ir paredzēti, lai mācītos.

Braucot lēnākajā komandā, pesimisti teiktu, ka ir pavisam slikti, optimisti norādītu, ka tagad var iet tikai augšup. Sezona sastāv no vairāk kā 20 posmiem, tāpēc izdarīt pāragrus secinājumus par jaunajiem talantiem vēl nevajadzētu. Pat tad, ja Bahreinā kāds no viņiem darīja visu iespējamo, lai viņu norakstītu priekšlaicīgi. Imolā viss sākas no nulles un to, kas notika pirms 3 nedēļām var norakstīt uz debijas satraukumu.

Pastāv varbūtība, ka mākoņi virs Imolas trases atnesīs arī kādu pavasara dušu. Ja tā notiks, spēku samēri var strauji sagriezties kājām gaisā. Ar savām prognozēm par gaidāmo sezonu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a.