Krievu autosportists Ņikita Mazepins iemantoja ‘sliktā puiša’ reputāciju vēl junioru kategorijās. Formula 1 pirmo startu viņš aizvada šajā nedēļas nogalē, taču jau atkal Mazepins patrāpījies neīstā laikā, neīstā vietā ar nepareizu uzvedību.
Savu pirmo kvalifikāciju Mazepins nevar uzskatīt par veiksmīgu – divas sagriešanās un zaudējums komandas biedram Mikam Šūmaheram, taču papildus tam, tika pārkāpta F1 braucēju ‘džentelmeņu vienošanās’ par konkurentu neapdzīšanu pirms ieskaites apļa.
Tā kā priekšā braucošās mašīnas radītais karstais gaiss rada piespiedējspēka problēmas aizmugurē braucošajam, piloti parasti izvēlas savu ieskaites apli uzsākt vairākas sekundes pēc priekšā esošā braucēja. Nereti tas rada sastrēgumu iesildīšanās apļa pēdējos līkumos. Lai neradītu lieku haosu un savstarpēju nesaprašanos, braucējiem ir savstarpēja nerakstīta vienošanās vienam otru pēdējos līkumos neapdzīt, sagaidot savu kārtu lidojošajam aplim.
Debitants Mazepins pēdējā garajā taisnē starp 13. un 14. pagriezienu pabrauca garām Serhio Peresam, Sebastianam Fetelam un Valteri Botasam. Par nelaimi šiem trim braucējiem Mazepins nespēja novaldīt savu “Haas” mašīnu un saslīdzēja jau pirmajā līkumā. Trasē tika izkārti dzeltenie karogi, izbojājot lidojošo apli aizmugurē esošajiem braucējiem. Ja Peresu un Botasu situācija diži neietekmēja, tad Fetelam nācās upurēt savu apli, kā rezultātā četrkārtējais čempions savu dzīvi “Aston Martin” komandā sāk ar 18. starta pozīciju.
Pēc sesijas beigām Mazepins skaidroja, ka pēc komandas norādījumiem pārbaudījis mašīnas spējas, ņemot vērā vairākas tehniskas problēmas. Pie tam aizkavēšanās pirms tam uz svariem lika pazaudēt laiku, kā rezultātā “Haas” braucējs steidzies, lai pagūtu uzsākt lidojošo apli. “Ja godīgi, par šādu vienošanos nekad iepriekš neesmu dzirdējis, taču turpmāk ņemšu to vērā,” pavēstīja Mazepins.
Iepriekšējās divas sezonas Mazepins pavadīja Formula 2 čempionātā, kur tiek piekopta tāda pati braucēju etiķete, kā F1 čempionātā. Kopumā nedēļas nogales laikā Mazepins trasē sagriezies jau četras reizes – divreiz treniņos un divreiz Q1 laikā.
Tikmēr Fetels pēc jau tā neveiksmīgas kvalifikācijas ir izsaukts pie tiesnešiem par nepietiekamu ātruma samazināšanu dzelteno karogu fāzē pirmajā līkumā. Līdz ar to vācietim draud sods, kas var ļaut Mazepinam izvairīties no pēdējās starta pozīcijas.