Makss Verstapens svētdien kļuva 11. braucēju F1 vēsturē, kurš uzvarējis Formula 1 Grand Prix sešas sezonas pēc kārtas. No pārējiem desmit tikai Stirlings Moss un Deivids Kulthārds nekļuva par čempioniem. Šī bija 11. uzvara viņa karjerā.
Pie tam Verstapenam izdevās lauzt Itālijas lāstu jeb veselu neveiksmju sēriju, kas viņu vajāja šai valstī. Tā, piemēram, pērn Imolā Makss izstājās pēc sprāgušas riepas, turklāt viņš nesasniedza finišu arī Mudžello un Moncā. 2018. gadā Itālijas Grand Prix Verstapens finišēja trešais, taču saņēma sodu, kā rezultātā uz pjedestāla nekāpa. Piektā vieta bija viņa līdz šim labākais sasniegums Itālijā, turklāt viņš joprojām šai zemē ne reizi nav startējis no pirmās rindas.
To pašu nevar teikt par komandas biedru Serhio Peresu, kurš kvalifikācijā pārsteidza visus ar 2. vietu. Lai cik tas nešķistu dīvaini, viņš nekad vēl nebija startējis no pirmās starta rindas. 2016. gadā Baku, braucot “Force India” komandā, viņš kvalificējās otrais, taču saņēma 5 starta pozīciju sodu. Līdz šim Peresa labākā starta pozīcija bija trešā pērn Turcijā, tomēr tā palika ēnā, jo komandas biedrs Lenss Strols izcīnīja pole position. Sacīkstes gan izvērtās pagalam neveiksmīgas un Peress finišēja 11. vietā. Līdz ar to viņa uznāciens “Red Bull” komandā rezultātu izteiksmē nav sācies tik labi kā priekštecim Aleksam Albonam, kurš finišēja labāko sešiniekā savos pirmajos 7 posmos ar “Red Bull”.
Par kvalifikācijas uzvarētāju kļuva Luiss Hamiltons. Britu braucējs tagad nonācis viena pole position attālumā no kļūšānas par pirmo F1 braucēju ar 100 uzvarētām kvalifikācijām. Pie pirmās starta vietas Hamiltons ticis nu jau 30 dažādās trasēs. Tuvākais sekotājs ir Sebastians Fetels, kurš to paveicis ‘tikai’ 23 trasēs. Pie tam Hamiltons pagarināja pašam piederošo rekordsēriju, izcīnot pole position 15. sezonu pēc kārtas.
Sacīkstēs gan Hamiltonam neklājās tik gludi. Tomēr viņam izdevās atgūties un finišēt 2. vietā. Tā kā trešais finišēja viņa tautietis Lando Noriss, Lielbritānija kļuva par pirmo nāciju, kas F1 tikusi pie 700 goda pjedestāliem. Tuvākie sekotāji ir Vācija ar 414 pjedestāliem, kas ir vēl mazāk kā Lielbritānijai bija pirms 15 gadiem, kad Hamiltons sāka savu F1 karjeru. Šī bija arī pirmā reize kopš 2012. gada Ķīnas Grand Prix, kad uz pjedestāla kāpj divi briti. Toreiz 2. vietā finišēja Džensons Batons, bet trešais palika Hamiltons.
Lai gan vēl dažus apļus pirms finiša Noriss atradās otrajā pozīcijā, trešā vieta ir viņa karjeras atkārtots labākais sasniegums. To viņam izdevās sasniegt arī pirms gada Austrijā. Lai gan “McLaren” fani cer uz tikpat veiksmīgu turpinājumu, savus sezonas labākos rezultātus Noriss regulāri sasniedz sezonas sākumā. Pērn 1. posmā gūtais pjedestāls bija vienīgais visā sezonā, bet gadu iepriekš Lando finišēja sestais savā karjeras 2. startā Bahreinā un atlikušajā sezonas daļā pieciniekā tā arī neielauzās. Tikmēr savā pēdējā sezonā pirms ienākšanas F1, pie vienīgās Formula 2 uzvaras viņš tika tieši sezonas atklāšanas posmā.
"Ferrari" goda pjedestāli kopš 2020. gada:
🥈 Šarls Leklērs, 2. vieta Austrijā (2020)
🥉 Šarls Leklērs, 3. vieta Lielbritānijā (2020)
🥉 Sebastians Fetels, 3. vieta Turcijā (2020)
🍾 Ferrari Trento – dzirkstošais vīns Itālijā (2021) pic.twitter.com/pOp1pSwxF9— f1latvija (@f1latvija) April 19, 2021
Pirmoreiz kopš 2010. gada Lielbritānijas Grand Prix uz pjedestāla kāpa pa pārstāvim no “Mercedes”, “McLaren” un “Red Bull” komandām. Arī toreiz lielākā trofeja tika “Red Bull” pārstāvim. Marks Vēbers tika pie panākuma, Hamiltons finišēja 2. vietā, pārstāvot “McLaren”, bet Niko Rosbergs atnesa “Mercedes” komandai trešo vietu.
Ļoti saspringtas cīņas bija vērojamas kvalifikācijā, kur labāko astotnieks satilpa 0,487 sekundēs. Tik ciešas cīņas starp 8 braucējiem par pole position nav novērotas kopš 2012. gada Malaizijas Grand Prix, kur kvalifikācijas uzvarētāju Luisu Hamiltonu no 8. pozīcijas īpašnieka Niko Rosberga šķīra 0,445 sekundes. Arī toreiz Hamiltons pole position nepārvērta uzvarā.
Par procedūras pārkāpumiem aiz drošības mašīnas Kimi Raikonens zaudēja divus punktus, kas viņam pienāktos par finišu 9. vietā. Tas ļāva uz desmito vietu pakāpties citam veterānam Fernando Alonso. Spāņu braucējam tas bija pirmais punkts pēc atgriešanās čempionāta. Līdz ar to viņš kļuvis par trešo pilotu F1 vēsturē (aiz Mihaela Šūmahera un Kimi Raikonena), kuram starp karjeras pirmo un (pagaidām) pēdējo punktu šķir vismaz 18 gadi.
Raikonena “Alfa Romeo” formulas konkurētspējas trūkums un Valteri Botasa nedienas ar vāju sniegumu un tam sekojošo sadursmi nozīmē, ka somu braucējiem joprojām nav izdevies izcīnīt uzvaru Formula 1 sacīkstēs Itālijā, neraugoties uz to, ka ilgus gadus kalendārā atradušās divas Itālijā bāzētas trases, kamēr no Somijas nāk arī tādas zvaigznes kā Keke Rosbergs un Mika Hakinens.