Kad elektroautomašīnas parādījās uz ceļiem,skeptiķi vērsa uzmanību, cik mazu distanci iespējams veikt pirms nākamās uzlādes. Ja Formula E čempionātam būtu jāmaina benzīngalvu domāšana, tad šodien aizvadītās sacīsktes Valensijā radīja pretēju efektu.
Pirmoreiz čempionāta vēsturē sacensības tika aizvadītas reālā sacīkšu trasē, nevis pilsētu ielās izbūvētā konfigurācijā vai lidostas teritorijā. Šim pasākumam tika izraudzīta Valensijas trase, kur notika arī pirmssezonas treniņi, bet jau rīt braucēji te cīnīsies atkārtoti.
Kvalifikācijā ātrāko apļa laiku sasniedza Stofels Vandurns. Par nelaimi “Mercedes” atbalstītājiem, bijušais F1 braucējs tika diskvalificēts, jo riepas sērijas numurs mašīnas FIA tehniskajā pasē neatbilda kvalifikācijā izmantotās riepas numuram. Komandas vadītājs Īans Džeimss vēlāk skaidroja, ka iemesls tam ir pavisam vienkārša drukas kļūda, nospiežot klaviatūrā blakus esošo taustiņu. Līdz ar to pie pole position tika pagājušās sezonas čempions Antonio Fēlikss da Kosta no “Techeetah” komandas, kamēr Vandurnam bija jāsamierinās ar 24. pozīciju.
Lietainā laikā sacīkstes tika uzsāktas aiz drošības mašīnas. Aiz da Kostas sekoja Makss Ginters, Alekss Lins un Sebastjēns Buemi. Cīņā par 5. pozīciju Andrē Loterers centās tikt garām Normanam Nato, taču manevrs bija pārāk ambiciozs. Tika aizķerta Buemi mašīnas aizmugure. Šveicieša cīņa bija galā un trasē devās drošības mašīna.
Uz ceturto vietu tā rezultātā bija pakāpies Vandurna komandas biedrs Niks de Vrīss, turklāt, cīņām atsākoties, viņš apdzina Linu un Ginteru, tiekot līdz otrajai vietai. Ginters nākamo apļu laikā zaudēja vairākas pozīcijas pirms izslīdēšanas, kas izraisīja vēl vienu drošības mašīnas fāzi. Tai bija jādodas trasē ceturto reizi pēc Serhio Sette Kamaras un Miča Evansa kontakta.
Vandurns izmantoja konkurentu nedienas lai pietuvotos punktu zonai, taču kļūda lika pazaudēt vairākas pozīcijas, turklāt agresīvā atgriešanās trasē nogrieza ceļu Niko Milleram. Par šo manevru Vandurnam vēlāk tika piešķirts 5 sekunžu sods.
Intrigas netrūka arī cīņās par vadošajām pozīcijām. Nato un Verleina agresīvā cīņa rezultējās ar to, ka gan Frinss, gan Kasidijs tika garām abiem. Verleins drīz vien izstājās bremžu problēmu dēļ. Alekss Lins piekāpās komandas biedram Simsam un nespēja noturēt līderu tempu. Tikmēr starta antivaronis Loterers pamanījās izsist arī Eduardo Mortaru, izraisot jau piekto drošības mašīnas fāzi.
Atbilstoši noteikumiem, braucējiem tiek samazināts sacīkstēm pieejamais enerģijas daudzums par 1 kWh par katru minūti, kas tiek pavadīta aiz drošības mašīnas. Tā rezultātā divus apļus pirms finiša, kad drošības mašīna devās malā, piepeši visi braucēji bija neapskaužamā situācijā – šādā tempā sasniegt finišu neizdotos.
Vairumam baterija nokrita zem 1 procenta vēl pirms pēdējā apļa sākšanas. Piepeši augstākā līmeņa autosacīkstes atgādināja kara zonu, kurā traumēti karavīri cenšas aizšļūkt līdz drošākai vietai, nedomājot ne par ko citu.
Otrajā vietā esošais de Vrīss sataupīja pietiekami daudz enerģijas, lai izcīnītu uzvaru, kamēr da Kostas un pārējo braucēju reālajai pozīcijai tikpat kā nebija vairs nekādas nozīmes – visu izšķīra, kurš var ātrāk aizripot līdz finišam. Roulands un Simss pārāk neiespringa uz noteikumu ievērošanu. Abi finišēja 2. un 3. vietā, taču uzreiz tika diskvalificēti par atļautās enerģijas limita pārsniegšanu.
Piepeši no pēdējām pozīcijām līdz augšai uzšāvās Millers un Vandurns, negaidīti kāpjot uz goda pjedestāla. Visa šī farsa rezultātā ceturtā vieta tika Kasidijam, aiz viņa palika Rasts un Frinss, bet da Kostam nācās samierināties ar 7. vietu, vairāk kā minūti aiz de Vrīsa.
Ja nesekos vairāk diskvalifikāciju vai sodi par citiem pārkāpumiem (Formula E pēc finiša sodi tiek piešķirti samērā regulāri), tad par kopvērtējuma līderi kļuvis de Vrīss (57 punkti), bet tuvākais sekotājs ir viņa komandas biedrs Vandurns (48). Tālāk seko Bērds (45), Frinss (43) un Evanss (39).
Valensijas ePrix I rezultāti
V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Punkti |
1 | Nyck de Vries | Mercedes | 48’20.547 | 25 |
2 | Nico Müller | Dragon Racing | 13.128 | 18 |
3 | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 24.886 | 15 |
4 | Nick Cassidy | Virgin Racing | 36.903 | 12 |
5 | René Rast | Team Abt | 51.650 | 10 |
6 | Robin Frijns | Virgin Racing | 52.985 | 9 |
7 | Antonio Felix da Costa | Techeetah | 1’09.538 | 9 |
8 | Alex Lynn | Mahindra Racing | 1’33.405 | 5 |
9 | Sam Bird | Jaguar Racing | 1’36.009 | 2 |
10 | Lucas di Grassi | Team Abt | 2’11.946 | 1 |
11 | Jake Dennis | Andretti Autosport | 3’07.061 | |
12 | Jean-Eric Vergne | Techeetah | 4’19.582 | |
izst. | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | 1 aplis | |
izst. | Tom Blomqvist | NIO Formula E Team | 1 aplis | |
izst. | Norman Nato | Venturi | 1 aplis | |
izst. | Edoardo Mortara | Venturi | 4 apļi | |
izst. | Pascal Wehrlein | Porsche Team | 5 apļi | |
izst. | Andre Lotterer | Porsche Team | 5 apļi | |
izst. | Mitch Evans | Jaguar Racing | 9 apļi | |
izst. | Sergio Sette Camara | Dragon Racing | 10 apļi | |
izst. | Maximilian Gunther | Andretti Autosport | 14 apļi | |
izst. | Sébastien Buemi | DAMS | 23 apļi | |
diskv. | Oliver Rowland | DAMS | 2.104 | |
diskv. | Alexander Sims | Mahindra Racing | 13.069 |