Trīskārtējais F1 čempions Nelsons Pikē reiz braukšanu Monako trasē salīdzināja ar velosipēda vadīšanu guļamistabā. Viņam ir taisnība. Vāzes, gultas stūri un skapītis tiek aizstāts ar barjerām, apmalēm un grandiozām celtnēm, starp kurām 20 meistariem jāspēj ne tikai izlavierēt cauri, bet arī to paveikt ātrāk par konkurentiem. Monako Grand Prix var mīlēt vai nīst, bet vienaldzīgo nav!

Pēc gada pauzes Monako posms ir atgriezies sacensību kalendārā un gatavs turpināt šķetināt čempionāta kaislības. Šoreiz aplūkosim piecas spožas intrigas, kuras gaidīt Montekarlo ielās!

Priekšpēdējais solis pirms simta?

Lai gan Makss Verstapens šogad pavadījis visvairāk apļus vadībā, viņa kontā šosezon ir tikai viena uzvara, kamēr Luiss Hamiltons ar izcilu komandas darbu un drosmīgu stratēģiju uz pjedestāla augstākā pakāpiena ticis 3 reizes. Vai tā ir veiksme, pieredze vai likumsakarība? “Red Bull” un “Mercedes” mašīnas šogad ir ļoti līdzīgas, tomēr melni krāsoti vācu rūpnīcas ražojumi parasti gūst virsroku lēnajos un līkumotajos sektoros, kuru Monako netrūkst.

“F1LV

Hamiltonu var uzskatīt par nelielu favorītu, tomēr Prinča Alberta II vadītajā Firstistē Luiss uzvarējis ‘tikai’ 3 reizes. Tas skaidrojams ar faktu, ka viņa dominances laikā “Mercedes” lielākais trumpis bija jaudīgs dzinējs, taču šai trasē jaudai ir mazāka nozīme kā jebkur. Tiesa gan, šosezon viss sagriezies augšpēdus un “Honda” lieliskais darbs, kas palīdzējis Verstapenam apliecināt ātrumu Sakirā un Imolā, te nebūs tikpat vērtīgs. Arī riepu taupīšanai te nav tik liela nozīme.

Lai gan abi braucēji līdz šim aizvadījuši ļoti tīru cīņu, to nevar teikt par 2019. gadu. Divarpus apļus pirms finiša Verstapens centās veikt apdzīšanas manevru un saskārās ar Hamiltona formulu. “Mercedes” braucējs uzvarēja, kamēr Verstapens par savu manevru tika sodīts. Kvalifikācijās “Red Bull” nav tikuši pie pole position kopš sezonas pirmā posma Bahreinā. Tagad tas būs īpaši svarīgs, taču ne izšķirošs – pēdējo piecu Monako Grand Prix laikā kvalifikācijas uzvarētājs triumfējis sacīkstēs tikai divreiz, tādēļ cinisms, ka viss izšķiras jau sestdienā, nav pamatots.

Vai šarms ir zudis?

Monako Princis Alberts II reiz teica, ka “Ferrari” un Monako Grand Prix ir divas dārgākās lietas F1 čempionātam. Nav šaubu, ka savulaik princese Greisa Kellija ienesa šai pasākumā glamūra pieskaņu, kas padarījis posmu par kalendāra dārgakmeni un sacīkstēm, kuras uzvarēt īpaši kāro katrs braucējs.

Taču tai pašā laikā pērn Monako Grand Prix kā viens no pirmajiem zaudēja savu vietu kalendārā, jo par sacīkšu rīkošanu licence tam tiek piešķirta par brīvu. Arī komandas cenšas radīt formulas, kas būtu maksimāli ātras pēc iespējas vairāk trasēs. Inženieri ar lielāko prieku būtu gatavi upurēt šo anomāliju, lai uzlabotu izredzes 20 citās trasēs. Tikmēr padokā, kur allaž gozējušās supermodeles, augstākās raudzes futbolisti un Holivudas aktieri šoreiz vairs neredzēs tādu rosību. Pāri paliek tikai maza, šaura trase, kur apdzīt ir gandrīz neiespējami.

Visas šīs bažas pagaist brīdī, kad formulas prātam netveramā ātrumā sāk ārdīties ieliņās. Katram līkumam, katram kameras skatam ir savs šarms. Varenās mājas ļauj vietējiem bagātniekiem vērot posmu no sava balkona un redzēt kā braucēji dodas garām greznajiem kazino, strauji piebremzē pie slavenā “Grand Hotel” pagrieziena pirms došanās garā tunelī, kura izejā viņus sagaida satriecošs skats uz Vidusjūras ostu. Taču asie līkumi liek koncentrēties par visiem 100 procentiem. Skata baudīšana ir jāatliek uz citu reizi, jo katra mazākā kļūda var maksāt ļoti dārgi.

Grafiks: PIrelli

Vajadzīgi papildspēki

Nav jau tā, ka uzvarēt var tikai Verstapens vai Hamiltons. Abiem tieši Monako Grand Prix ir nācies noraudzīties, kā lielāko trofeju virs galvas ceļ komandas biedri. Te gan runa ir par Fernando Alonso, Niko Rosbergu un Danielu Rikjardo, nevis tiem puišiem, kas pilda otrā pilota pienākumus šosezon.

Gan Valteri Botasa, gan Serhio Peresa gadījumā strauji nepieciešami rezultāti. Abiem uz spēles ir vieta savā komandā 2022. gadā. Spānijā Hamiltona izredzes uz uzvaru, vai pat domas par alternatīvu stratēģiju varētu atšķirties, ja Peress būtu 20 sekunžu attālumā no līderu dueta. Lai gan šoreiz to var norakstīt uz pleca traumu, četru posmu laikā Serhio sacīkšu režīmā nekad nav bijis pat tuvu Maksam. To pašu var teikt par Botasu, kurš parasti vismaz sezonas sākumā rada cerību redzēt nākamo ‘lidojošo somu’. Ja Niko Rosbergs, Marks Vēbers un Deivids Kulthards te var uzvarēt vairākas reizes, kādēļ lai šis nebūtu Peresa vai Botasa gads?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Uz kūrortu ar jaunu kažoku

“McLaren” komanda pārsteidza daudzus, uz šo posmu sagatavojot īpašo “Gulf” krāsojumu. Koši zilo krāsu nomainījuši daudz maigāki toņi. Izmaiņas veiktas tikai uz Monako Grand Prix posmu, turklāt vairums fanu jau izteikušies, ka vēlētos īpašos krāsojumus redzēt daudz biežāk.

Tikmēr līguma pagarināšana ar Lando Norisu nozīmē, ka “McLaren” sastāvs uz 2022. gadu ir nokomplektēts. Vai tas ļaus ieslīgt braucējiem pašapmierinātībā, vai gluži pretēji dos iedvesmu uzdrīkstēties lielākam riskam, zinot, ka komanda uzticas? Ar katru nākamo posmu “Ferrari” un “Alpine” izskatās arvien draudīgāk, līdz ar to “McLaren” jākaļ dzelzs kamēr tā karsta. Sezonas otrajā pusē neviens vairs nedomās par šī modeļa attīstīšanu, tādēļ, ja nāksies zaudēt ātruma pārsvaru, tad ir īpaši svarīgi sakrārt pēc iespējas vairāk punktus, lai nezaudētu trešo vietu konstruktoru kausā.

Jaunības maksimālisms

Šogad F1 čempionātā ienāca 3 debitanti. No viņiem tika gaidītas kļūdas, taču varbūt ne tik daudz… Mazepina nedarbu uzskaite drīz pārvērtīsies par eposu, bet arī Šūmahers un Cunoda nav perfekti – japānis piedzīvoja avāriju kvalifikācijā Imolā un radio saziņā neizklausās diez ko mierīgs, kamēr Šūmahers pamanījās nolauzt priekšējo antispārnu aiz drošības mašīnas, kā arī izslīdēt Bahreinas GP.

Tikt līdz finišam droši un ar cienījamu rezultātu būs izaicinājums visiem trim. “Haas” braucēji normālos apstākļos par punktiem necīnīsies, taču viņi var pamatīgi ietekmēt sacīkšu iznākumu. Avārija Monako gandrīz vienmēr rezultējas ar drošības mašīnu, dažkārt pat sacīkšu apturēšanu. Tas var pavērt durvis negaidītiem rezultātiem, vai aizcirst tās lielās izdevības meklētājiem. Monako nekas nav beidzies, kamēr finišs nav sasniegts. Jaunajiem braucējiem, iespējams, viens no labākajiem iznākumiem būtu nenonākšana TV ekrānos, jo tas praktiski nozīmē vienu iznākumu…

Ar savām prognozēm par šo sezonu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a. Ja esi jau iesaistījies prognozēs, varbūt šis ir īstais brīdis veikt izmaiņas savas komandas sastāvā?