Vakardien Monako Grand Prix kvalifikācijā Šarls Leklērs piedzīvoja avāriju. Ja tās rezultātā viņa mašīnai nāktos mainīt pārnesumkārbu, par to pienāktos 5 starta pozīciju sods. “Ferrari” komanda veikusi izpēti un secinājusi, ka bojājumi nav nopietni un monegasks varēs startēt no pirmās pozīcijas. Uzreiz pēc kvalifikācijas “Ferrari” komandas vadītājs Mattia Binotto paziņoja, ka nav gatavs riskam, akcentējot stabilitātes nozīmīgumu. Arī pats Leklērs uzreiz pēc kvalifikācijas atzina, ka ir noraizējies. Tiesa gan, treniņos un visās trīs kvalifikācijas kārtās demonstrētais ātrums liecina, ka “Ferrari” ir labas izredzes pacīnīties par uzvaru.
Triecieni pa formulu aizmuguri lauž ne tikai balstiekārtu, bet arī riteņu asi,diferenciāli un piedziņas vārpstu, kas var tālāk sabojāt alumīnija pārnesumu kārbu. LEK kārbai nopietnu bojājumu nav, bet to vai nav anomālijas darbībā Ferrari notestēs tikai aplī, dodoties uz startu.
— Aldis Putniņš (@F1LV) May 23, 2021
Tikai septītajā vietā šoreiz palika titulētais Luiss Hamiltons. Uzreiz pēc sesijas viņš norādīja, ka gaidāmas nopietnas sarunas komandas iekšienē. “Mercedes” vadītājs Toto Volfs vēlāk norādīja, ka tās bijušas produktīvas un palīdz komandai augt. Par galveno iemeslu Hamiltona neveiksmē uzskatāma formulas nespēja pietiekami ātri uzsildīt riepas, kā rezultātā septiņkārtējam čempionam pietrūka saķeres, kas atspoguļojās arī rezultātos. Tikmēr Valteri Botasam bija mazliet labvēlīgāka situācija ar brīvas trases atrašanu jau sākot no pirmās kārtas. Somu pilots startēs no trešās vietas.
Ļoti atšķirīga kvalifikācija izvērtās “McLaren” komandai – ja Lando Noriss spēja aizcīnīties līdz piektajai starta vietai, tad Daniels Rikjardo pat neiekļuva labāko desmitniekā. Austrālietis atzina, ka viņam vēl nepieciešams apgūt formulu, taču netic, ka sekundes atšķirība aplī norakstāma tikai uz braucēja prasmēm. Rikjardo uzsvēra, ka viņa “McLaren” formulai pietrūkst piespiedējspēka aizmugurē, bet sacīkstēs uz tik nelīdzena seguma katra mazākā nepilnība ir izjūtama daudz spilgtāk.