Dramatiskā kvalifikācijā, kuru nācās apturēt četras reizes, pie negaidītas pole position otro posmu pēc kārtas tika “Ferrari” braucējs Šarls Leklērs.

Baku trases 15. pagrieziens sagādāja galvassāpes jau treniņbraucienos. Varētu šķist, ka līdz kvalifikācijai visi būs atkoduši ātrāko un drošāko veidu, kā izņemt šo pagriezienu, tomēr haoss turpinājās arī Q1. Jau pirmajās minūtēs trasē tika izkārti sarkanie karogi, kad avāriju piedzīvoja “Aston Martin” braucējs Lanss Strols.

Sesijai atsākoties, braucēji steidzās trasē, lai pēc iespējas ātrāk paveiktu savu apļa laiku. 10 braucēji paspēja veikt ieskaites apli līdz Antonio Džiovinaci avārija tai pašā pagriezienā, kur pirms tam beidzās Strola diena, vēlreiz lika apturēt sesiju.

Pēdējās 9 minūtēs nācās atsijāt tikai trīs braucējus, jo Strols un Džiovinaci palika bez rezultāta. Bez pārsteigumiem aiz svītras palika Nikolā Latifi, Miks Šūmahers un Ņikita Mazepins. Pārējiem braucējiem bija jāpieņem lēmums – turpināt lietot vienu riepu sastāvu pēc sarkano karogu fāzēm, vai lieki neriskēt un uzmontēt jaunu komplektu. Luiss Hamiltons vidējā sastāva riepas iemainīja pret mīkstajām, kas ļāva pārspēt Maksu Verstapenu.

Ja Q1 ievilkās, tad Q2 noslēdzās priekšlaicīgi, taču iemesls tas pats – jau trešo reizi avārija lika trasē izkārt sarkanos karogus. Šoreiz neveiksminieka lomā bija “McLaren” braucējs Daniels Rikjardo, ieskrienot barjerās pusotru minūti pirms plānotā sesijas finiša. Austrālietim jāsamierinās ar 13. vietu. Viņam gan izdevās pieveikt Kimi Raikonenu un Džordžu Raselu, bet ārpus desmitnieka palika arī Sebastians Fetels un Estebans Okons, kuriem tika laupīta pēdējā iespēja uzlabot rezultātu.

Foto: FIA Formula One

Līdz ar to pirmoreiz karjerā Q3 sasniedza debitants Juki Cunoda. Japānis sasniedza ceturto labāko rezultātu Q2, kur tabulas galvgalī bija ļoti spraigas cīņas: Verstapens, Peress, Hamiltons, Cunoda un Leklērs iespraucās 0,035 sekunžu robežās, nodrošinot pamatīgu intrigu pirms izšķirošajiem notikumiem.

Labāko desmitniekā bija ļoti svarīgi nonākt priekšā braucošās mašīnas aizvējā. Pirmajā mēģinājumā tas perfekti padevās “Ferrari” braucējam Šarlam Leklēram. Viņam izdevās uzrādīt pašu ātrāko apļa laiku, pieveicot pat Hamiltonu un Verstapenu. “AlphaTauri” braucēji trasē devās pēc pārējiem braucējiem un tukšā trasē Gazlī uzrādīja ceturto labāko rezultātu.

Kamēr visi meklēja aizvēju un Botass ar Leklēru centās noskaidrot, kurš sāks pirmais, tālāk aizmugurē Juki Cunoda piedzīvoja avāriju. Ja ar to vēl nebija pietiekami, tālāk aizmugurē riteņus sabloķēja Karloss Saincs un, cenšoties izvairīties no Cunodas mašīnas, pats piedzīvoja avāriju.

Foto: FIA Formula One

Visticamāk, Saincam nāksies mainīt pārnesumkārbu un zaudēt piekto pozīciju. Aiz viņa kvalificējās Lando Noriss, Serhio Peress, Juki Cunoda, Fernando Alonso un Valteri Botass. Tiesa gan, arī Noriss ir riska zonā, jo vienā no sarkano karogu fāzēm “McLaren” braucējs neiebrauca boksos pie pirmās izdevības.

“Ferrari”, “Mercedes” un “Red Bull” cīņām Azerbaidžānas Grand Prix rītdien seko līdzi pl. 15:00 pēc latvijas laika.

Azerbaidžānas Grand Prix kvalifikācijas rezultāti