Ar “Toyota” ekipāžas Sebastiena Ožjē un Džuliena Ingrasijas uzvaru noslēdzies Pasaules rallija čempionāta piektais posms Sardīnijā. Tehniku lauzošie Itālijas salas ceļi atsijāja lielāko daļu dalībnieku, taču līdz pjedestālam tikt izdevās arī Ožjē komandas biedram Elvinam Evansam un “Hyundai” pilotam Tjērī Noivilam.
Sardīnija ir pazīstama ar saviem ārkārtīgi smagajiem ceļiem. Mīkstās smiltis sagādā lielu izaicinājumu pirmajām ekipāžām uz ceļa, taču akmeņainās sekcijas regulāri iznīcina rallija tehniku un braucēju cerības uz labu rezultātu. “Toyota” komandai vēl nebija izdevies uzvarēt šajos viltīgajos ceļos, bet nepārprotami favorīti bija “Hyundai” vienība ar Dani Sordo ierindā. Spānis ir uzvarējis divus iepriekšējos Sardīnijas rallijus un izdevīgā starta pozīcija noteikti liek cerēt uz trešo panākumu pēc kārtas.
Rallijs sākās ar astoņiem ātrumposmiem piektdienā. 2019. gada pasaules čempions Ots Tanaks dominēja visos četros rīta ātrumposmos, līdz servisa parkam uzaudzējot jau 16,9 sekunžu pārsvaru pār komandas biedru Dani Sordo. Ātrākais no “Toyota” braucējiem bija jaunais soms Kalle Rovanpera, kurš sākumā izvirzījās otrajā vietā aiz Tanaka, taču ceturtajā ātrumposmā tika salauzta piekare un diena bija beigusies. Par pirmo dienas upuri gan kļuva cits soms – Tēmu Suninens. “M-Sport” braucējs pēc diviem posmiem atgriezās galvenajā klasē, taču jau pirmajā ātrumposmā noskrēja no ceļa un uzmeta savu “Ford Fiesta” spēkratu uz sāna. Dienas otrajā pusē Tanaks turpināja iesākto un uzvarēja arī piekto ātrumposmu, taču atlikušajos trīs dienas ātrumposmos stafeti pārņēma Sordo, noslēdzot dienu 19,4 sekundes aiz igauņa. Pārsteidzoši labu ātrumu uzrādīja kopvērtējuma līderis Ožjē. Francūzis, startējot pirmajam, bija spiests tīrīt ļoti smilšainos Sardīnijas ceļus, taču uz brīdi spēja pakāpties pat uz otro pozīciju. Diena gan noslēgta ne mazāk iespaidīgajā trešajā pozīcijā. Katastrofāli diena turpinājās “M-Sport” vienībai, jo ar ātrumkārbas problēmām izstājās arī Gass Grīnsmits, bet atpakaļ uz “WRC2” pārgājušais Adriens Furmo salauza piekari pret akmeni ceļa malā.
Sestdiena sarūpēja vēl astoņus smagus ātrumposmus. Rallija līderis Tanaks jau atkal dienu uzsāka ar ātrumposma uzvaru, taču 10. ātrumposmā ātrākais bija Ožjē, beidzot atvedot “Toyota” komandai pirmo ātrumposma uzvaru. “Hyundai” bija dominējis rallija pirmos deviņus ātrumposmus. Uz rīta cilpas noslēdzošo ātrumposmu Tanaks devās jau ar iespaidīgu 40,5 sekunžu pārsvaru pār tuvāko sekotāju, taču uz ceļa esošs akmens salauza “Hyundai” aizmugurējo piekari un igaunis bija spiests izstāties jau otro ralliju pēc kārtas esot pārliecinošā līderpozīcijā! Vadību pārņēma kopvērtējuma līderis Ožjē, kurš sestdienā vairs necieta no sliktākās ceļa pozīcijas un bija apsteidzis arī Dani Sordo. Pēc 14. ātrumposma Ožjē savu pārsvaru bija jau uzaudzējis līdz 24,6 sekundēm, uzvarot piecos dienas ātrumposmos. 15. ātrumposmā notika kārtējā drāma un šoreiz uz mašīnas sāna attapās Sordo! Spānis aizlaida mašīnu mazliet par platu un ceļa malā salauza aizmugurējo piekari, uzmetot mašīnu gaisā un izbeidzot cerības par Sordo trešo Sardīnijas uzvaru. Zīmīgi, ka divās nedēļās jau četras reizes “Hyundai” ir pilnībā nolauzuši aizmugurējās piekares. Šis negadījums uz otro vietu pacēla otro “Toyota” braucēju Elvinu Evansu, kurš uzvarēja divas nedēļas iepriekš, bet uz trešo vietu pamazām bija pacēlies Tjērī Noivils. Pēdējais atlikušais “Hyundai” braucējs nav spējis atrast ritmu un mašīnas regulējumus, lai pacīnītos par uzvaru, taču, aizvadījis relatīvi tīru ralliju, beļģis atgriezās cīņā par godalgotajām vietām.
Pēdējā diena pagāja “Power stage” iezīmē. Lielais atbirums nozīmēja, ka ārpus top 4 vietām braucējiem izpalika cīņa par absolūto ieskaiti un vienīgie punkti varēja tikt gūti tikai par rezultātu pēdējā ātrumposmā. Bez pārsteigumiem toni diktēja “Hyundai” vienība. Noivils pjedastālam pievienoja vēl piecus punktus par “Power stage” uzvaru, bet Tanaks no rallija paņēma četrus punktus. Nevajadzīgu drāmu sev sarūpēja Evanss, aizmetot dzinēju ar ūdeni vienā no lielajām peļķēm. Pēc zaudētām 18 sekundēm velsietis gan spēja turpināt ceļu un nosargāt savu otro vietu un “Toyota” dubultuzvaru. Ožjē ļoti pārliecinoša uzvara un vēl divi punkti par ceturto laiku “Power stage”. Jāuzteic japānis Takamoto Katsuta, kurš jau otro ralliju pēc kārtas ir izcīnījis ceturto vietu, izvairoties no liekām drāmām.
“WRC2” ieskaitē cīņa starp Andreasu Mikelsenu, Madsu Ostbergu un Jari Hutunenu. Mikelsens pēc kļūdas pirmajā dienā uzmeta kūleni un no cīņas izstājās. Ostbergs pārliecinoši audzēja pārsvaru, taču tehniskas ķibeles dēļ nokavēja laika kontroli un saņēma minūtes sodu. Vadībā izvirzījās Hutunens, taču Ostbergs nepadevās un trešās dienas pirmajā ātrumposmā apsteidza somu, izvirzoties vadībā. Prieks nebija ilgs un caura riepa nākamajā ātrumposmā lika zaudēt daudz laika. Sīvā cīņā uzvara somam Hutunenam no “Hyundai”, kuram turklāt arī piektā vieta absolūtajā ieskaitē!
Kopvērtējumā izšķirošs izrāviens čempionam Ožjē. Tanaka tehniskās likstas divās nedēļās ir igaunim maksājušas jau 50 punktu. Līdzīgs stāsts komandu ieskaitē – “Hyundai” ir atdevusi savus punktus konkurentiem jau divos rallijos, kuros Vācijā bāzētā komanda ir bijuši izteikti favorīti, bet “Toyota” ir izrāvusies nu jau komfortablā vadībā.
Nākamais posms leģendārajā Safari rallijā Kenijā. Mūsdienu “WRC” tehnika vēl nav saskārusies ar Āfrikas ceļiem. Kā pasaules labākajiem braucējiem veiksies Āfrikā varēsim vērot no 24. jūnija.