Bieži negadās redzēt situāciju, kad dominējošās F1 komandas braucēji abi finišē otrajā desmitniekā un paliek bez punktiem, taču tieši šādi Azerbaidžānas Grand Prix noslēdzās “Mercedes” braucējiem Luisam Hamiltonam un Valteri Botasam.

Pēc sacensībām Luiss Hamiltons skaidroja neveiksmes iemeslus: “Mums ir īpaša poga, kas palīdz uzturēt temperatūru priekšējās bremzēs. Kad Peress nostājās, es reaģēju un nejauši nospiedu slēdzi. Tas nobloķējās un es turpināju kustību taisni.” Komandas vadītājs Toto Volfs norādīja, ka šī poga izmaina bremžu balansējumu, kā rezultātā mašīnu vairs nebija iespējams apturēt. Šīs kļūdas rezultātā Hamiltons atkrita no otrās uz pēdējo vietu un vairs iesaistīties cīņā par punktiem nebija spējīgs.

Tikai 12. vietā finišēja viņa komandas biedrs Valteri Botass. “Kaut kas pamatīgi nogāja greizi. Es nezinu kas, bet tas noteikti nebija saistīts ar manām prasmēm. Nevaru atcerēties, kad pēdējoreiz piedzīvoju šādu nedēļas nogali. Vājas nedēļas nogales gadās, taču tajās allaž ir brīži, kad esmu konkurētspējīgs. Šoreiz tā nebija,” somu pilots arī pieļāva, ka varētu būt, ka problēmas saistītas ar viņa mašīnas šasiju.

“F1LV

Toto Volfs tikmēr norādījis, ka, viņaprāt, Hamiltons vienkārši spējis labāk atrast pārliecību, braucot ar sarežģīto mašīnu, kā arī noliedzis, ka Botass kvalifikācijā tika upurēts, lai sniegtu Hamiltonam aizvēju. Katrā posmā uz maiņām tiek dotas priekšrocības un šoreiz esot bijusi Hamiltona izdevība, taču arī pats Botass neesot veicis izcilu apli.

Kopš Luisa Hamiltona pievienošanās komandai 2013. gadā, šī bija tikai trešā reize, kad “Mercedes” noslēdz posmu bez punktiem. 2016. gada Spānijas Grand Prix abas ‘sudraba bultu’ formulas sadūrās jau pirmajā aplī, bet 2018. gada Austrijas GP gan Hamiltons, gan Botass izstājās tehnisku problēmu dēļ.