Neticamu uzvaru Azerbaidžānā no sestās starta pozīcijas izcīnīja Serhio Peress. Viņa komandas biedrs Makss Verstapens izstājās tikai četrus apļus pirms finiša pēc iespaidīgas avārijas, kas lika apturēt braucienu.
Atšķirībā no iepriekšējos gados redzētā, šoreiz pirmais aplis aizritēja krietni mierīgāk. Šarls Leklērs saglabāja vadību pār Luisu Hamiltonu un Maksu Verstapenu, kamēr Serhio Peress veica lielisku startu, tiekot garām Pjēram Gazlī un Karlosam Saincam cīņā par ceturto vietu. Lando Noriss pēc kvalifikācijas saņēma 3 pozīciju sodu un no devītās starta vietas pazaudēja vēl vairākas vietas jau pirmajā aplī.
“Ferrari” prieki nebija ilgi. Hamiltonam bija nepieciešami tikai divi apļi, lai tiktu garām Leklēram. Braucot aiz Luisa, Leklēram bija iespēja izmantot DRS priekšrocības, līdz ar to Verstapenam vajadzēja veselus četrus apļus, lai pakāptos uz otro vietu. Apli vēlāk Leklērs piekāpās arī Peresam un devītā apļa beigās kā pirmais no līderiem devās boksos. Uz pitstopa rēķina Leklērs zaudēja pozīciju arī Pjēram Gazlī. Tikmēr otrs “Ferrari” braucējs Karloss Saincs, kurš pirmajos apļos brauca sestajā pozīcijā, pēc sava pitstopa sabloķēja riteņus un iebrauca drošības kabatā. Šī kļūda bija ļoti dārga, jo Saincs strauji izkrita no labāko desmitnieka.
Luiss Hamiltons atradās aptuveni sekundi priekšā Verstapenam, dodoties savā pitstopā. Kad “Mercedes” mehāniķi bija nomainījuši visas četras riepas, Hamiltons pavadīja vēl 2 sekundes boksos, lai izvairītos no soda par nedrošu atgriešanos trasē priekšā Pjēram Gazlī, kurš tieši tai mirklī devās pie saviem “AlphaTauri” mehāniķiem. “Red Bull” reaģēja uz šo “Mercedes” vājību un iesauca Verstapenu boksos nākamajā aplī, bet Peresu vēl apli vēlāk. Lai gan meksikāņa pitstops nebija perfekts, abi “Red Bull” braucēji nonāca priekšā Hamiltonam.
Par jauno sacensību līderi kļuva Sebastians Fetels, kurš savu pitstopu veica tikai 18. aplī un atgriezās trasē septītajā vietā aiz Verstapena, Peresa, Hamiltona, Strola, Gazlī un Leklēra. Tiesa gan, Strols sāka sacīkstes ar cietākā sastāva riepām un vēl nebija veicis pitstopu.
Pēc Estebana Okona dzinēja defekta trešajā aplī ilgāku laiku trasē atradās 19 formulas, taču 20 apļus pirms finiša piepeši sprāga ceturtajā vietā braucošā Lensa Strola aizmugurējā kreisā riepa. “Aston Martin” braucējs lielā ātrumā ietriecās sienā starta-finiša taisnē. Kanādietis negadījuma vietu pameta paša spēkiem.
LAP 31/51
Stroll hits the barriers on the main straight
The Canadian is ok and out of the car
⚠️ @MercedesAMG SAFETY CAR deployed ⚠️#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/jTy092kA5d
— Formula 1 (@F1) June 6, 2021
Trasē devās drošības mašīna, turklāt atlūzu dēļ boksu celiņš tika slēgts. Tam atveroties pēc jaunām riepām devās tikai otrajā desmitniekā braucošie piloti Alonso, Džiovinaci, Rasels un Šūmahers. Miks pēc sava pitstopa apstājās boksu celiņā nekārtīgi pieskrūvēta riteņa dēļ.
Kad drošības mašīna devās malā, Hamiltons uzbruka Peresam, bet uz otro pozīciju nespēja pakāpties. Fetels ar ievērojami svaigākām riepām par konkurentiem apsteidza Leklēru un apli vēlāk pieveica arī Gazlī, pakāpjoties uz ceturto pozīciju.
Viss liecināja, ka Verstapenam uzvara ir rokā. Piepeši viņu piemeklēja tās pašas problēmas, kas lika izstāties Strolam – starta-finiša taisnē sprāga “Red Bull” formulas riepa un sacensību līderis izstājās, paliekot bez punktiem. 4 apļus pirms finiša sacīkste tika apturēta.
LAP 47/51
Max is out of the car. It looks like an issue with his left rear tyre has caused his dramatic exit #AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/2LMONjC1qJ
— Formula 1 (@F1) June 6, 2021
Pēdējie divi apļi tika uzsākti no stāvoša starta pozīcijas. Ar dūmojošām riepām Hamiltons startā uz mirkli nonāca priekšā Peresam, taču nespēja iekārtoties pirmajā pagriezienā un izmantoja drošības kabatu, atkrītot uz pēdējo vietu un paliekot bez punktiem. Peress izcīnīja uzvaru, Fetels finišēja otrais, bet Leklērs starta-finiša taisnē apdzina Gazlī. Francūzis uzreiz atguva pozīciju un tika uz pjedestāla. Leklērs finišēja ceturtais, bet lielisks restarts ļāva sešiniekā iekļūt arī Norisam un Alonso. “Mercedes” palika bez punktiem, jo Valteri Botass šoreiz finišēja tikai 12. vietā.
Nākamais posms 20. jūnijā risināsies Pola Rikāra trasē, Francijā.
Azerbaidžānas Grand Prix rezultāti
Vieta | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Punkti |
---|---|---|---|---|---|
1 | Serhio Peress | Red Bull | Honda | 51 aplis | 25 |
2 | Sebastians Fetels | Aston Martin | Mercedes | 1.385 | 18 |
3 | Pjērs Gazlī | AlphaTauri | Honda | 2.762 | 15 |
4 | Šarls Leklerks | Ferrari | Ferrari | 3.828 | 12 |
5 | Lando Noriss | McLaren | Mercedes | 4.754 | 10 |
6 | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 6.382 | 8 |
7 | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 6.624 | 6 |
8 | Karloss Saincs | Ferrari | Ferrari | 7.709 | 4 |
9 | Daniels Rikjardo | McLaren | Mercedes | 8.874 | 2 |
10 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | 9.576 | 1 |
11 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 10.254 | |
12 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 11.264 | |
13 | Miks Šūmahers | Haas | Ferrari | 14.241 | |
14 | Ņikita Mazepins | Haas | Ferrari | 14.315 | |
15 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 17.668 | |
16 | Nikolā Latifi | Williams | Mercedes | 42.379 | |
17* | Džordžs Rasels | Williams | Mercedes | 3 apļi | |
izst. | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 6 apļi | |
izst. | Lenss Strols | Aston Martin | Mercedes | 22 apļi | |
izst. | Estebans Okons | Alpine | Renault | 48 apļi |
Sarkanā karoga perioda laikā es točna gaidīju, kad kāds izstums boksu celiņā grilu un sāks cept šašliku, lai visi tie braucēji, kuri relaksēti klausījās austiņās mūziku, varētu pilnvērtīgi izbaudīt bohēmu…
Balagāns kaut kāds…