Dzelzs jākaļ, kamēr tā karsta! Lai gan pēc Ungārijas GP braucēji dosies pelnītā vasaras pārtraukumā, tieši šis posms iezīmēs gaidāmās tendences cīņā par čempiona titulu. Pēc skandalozās sadursmes starp Maksu Verstapenu un Luisu Hamiltonu attiecības abu vadošo komandu starpā ir sakaitētas. Uzvara Hungaroringā vienai no tām sniegs pamatīgu emocionālu pacēlumu.

Šobrīd Hamiltonu no Verstapena šķir tikai 8 punkti, kas liecina, ka katrs posms tagad ir zelta vērtē. Protams, abu favorītu cīņa nav vienīgā intriga, kurai šajā nedēļas nogalē sekot līdzi Ungārijas GP.

Eļļa uz uguns

Verstapens ir atpakaļ ierindā un gatavs atriebties Hamiltonam. Dakteri viņu izrakstīja no slimnīcas jau Lielbritānijas GP sacīkšu dienā, tādēļ domājams, ka nobrāzumi un sastiepumi neatstās nekādu iespaidu uz viņa ātrumu. Sezonas pirmajā pusē tieši sacīkšu režīmā Makss izskatījās nenoķerams, tomēr Ungārijā tik viegli nebūs.

“Mercedes” ātrums, pateicoties uzlabojumiem mašīnai, izpaudās jau Silverstonā, tādēļ “Red Bull” pārliecinoša dominance Ungārijas GP ir maz ticama. Hungaroringā apdzīšanas iespējas ir ļoti ierobežotas, tādēļ liela nozīme būs kvalifikācijai, kuru “Red Bull” sezonas pirmajos 10 posmos uzvarējusi tikai 4 reizes. Pie tam Hamiltons šeit jūtās kā zivs ūdenī – viņš Hungaroringā uzvarējis jau astoņas reizes. Zīmīgi, ka pirmie 5 panākumi tika izcīnīti sezonās, kurās viņš nekļuva par čempionu.

Arvien spožāk sāk izpausties psiholoģiskās spēlītes abās nometnēs. Šķietami parasta sadursme pāraugusi dramatiskā seriālā. “Red Bull” izmisīgie centieni piemērot Hamiltonam bargāku sodu nav vainagojušies panākumiem. Pats Verstapens tikmēr bija sašutis par ‘bezkaunīgo’ “Mercedes” komandu, kas pēc tik smaga negadījuma svinēja savu uzvaru tā, it kā nekas nebūtu noticis. Pēdējo gadu čempioni gan uzsvēra, ka jau bija ieguvuši informāciju, ka Verstapens nopietnas traumas nav guvis. Hamiltons izmantojis šo laiku, lai apkarotu rasisma problēmu, bet nepalika atbildi parādā arī Verstapenam, uzsverot, ka atkārtotā gadījumā veiktu šādu manevru vēlreiz.

Konkrētā posmā varbūt par favorītu var uzskatīt Verstapenu, taču nevar aizmirst, ka viņš par titulu cīnās pirmo gadu, kamēr Hamiltons šai pozīcijā atradies neskaitāmas reizes un lieliski zin, kā karstās cīņās saglabāt vēsu galvu. Protams, neitrāli skatītāji vēlētos redzēt asumus arī Ungārijā, tomēr šie ir divi izcilākie F1 braucēji, kuri kļūdas pieļauj ļoti reti.

Somija bez zelta

Formula 1 uz lielā sporta skatuves šajā nedēļas nogalē mazliet paliks Olimpisko spēļu ēnā. Valteri Botasa bijusī draudzene savulaik piedalījās Olimpisko spēļu peldēšanā. Tieši šai sporta veidā Somija guvusi savu pagaidām vienīgo Tokijas spēļu medaļu, taču tas nav zelts. Mierinājumu rast F1 sacensībās arī ir grūti, jo Valteri Botass pat ar “Mercedes” nav spējis šogad izcīnīt nevienu ‘zeltu’. Un tas ņemot vērā Hamiltona un Verstapena sadursmi Silverstonā un neveiksmes Azerbaidžānā.

Komentāri no Toto Volfa puses arvien vairāk liecina, ka Botasa piecus gadus ilgušās darba attiecības ar “Mercedes” komandu straujiem soļiem tuvojas finišam. Valteri pieredze noteikti noderētu vidus ešalona komandām, taču, atšķirībā no dažiem jaunajiem talantiem, Botasam aizmugurē nestāv milzu finansējums, līdz ar to deviņu Grand Prix uzvarētājam vēl sevi jāpierāda, lai vispār atrastu vietu čempionātā 2022. gadā. Hungaroringā Botass vēl nav uzvarējis.

Grafiks: Pirelli

Laiks jaunajiem…

Botasa potenciālais ‘mantinieks’ “Mercedes” komandā būs Džordžs Rasels. Ar katru posmu viņa izredzes tikt pie punkta “Williams” sastāvā izskatās arvien labāk. Pēc divām spožām kvalifikācijām Austrijā, kurām sekoja ķibeles sacīkstēs, savu skatītāju priekšā Silverstonā Rasels pamanījās iekļūt trešajā kvalifikācijas kārtā. Turpinājums nedēļas nogalei jau atkal nebija iepriecinošs.

Sausā laikā Hungaroringā apdzīt ir ļoti sarežģīti. Ja Rasels spēs aizvadīt labu kvalifikāciju un meistarīgi nosargāt pozīciju no ātrākiem konkurntiem aizmugurē, desmitnieks ir iespējams. Lai gan Ungārijas GP solās būt vasarīgi silts, pastāv iespēja, ka sestdien un svētdien Budapeštā līs lietus. Izaicinošos laikapstākļos ne “Williams”, ne Rasels sevi nav spējuši pierādīt. Viņa faniem, visticamāk, jācer, ka tumšie mākoņi F1 sacensības neapmeklēs.

… un vecajiem

Fernando Alonso īsi pirms Ungārijas GP atzīmējis savu 40. dzimšanas dienu. Karjeras sākumā viņš izcēlās tieši ar vairākiem jaunības rekordiem. Kurš gan 2005. gadā varēja iedomāties, ka abi titula kandidāti Alonso un Raikonens F1 brauks vēl 16 gadus vēlāk? Šī būs otrā reize pēdējo 25 gadu laikā, kad uz starta būs atrodami divi 40-gadnieki (2012. gadā tie bija M.Šūmahers un Pedro de la Rosa).

“Alpine” nav pati ātrākā formula, taču Alonso pulveris vēl ir sauss. Pēc smagas žokļa traumas, gatavojoties jaunajai sezonai, Alonso pirmajos posmos nespēja spēkoties ar komandas biedru Estebanu Okonu, taču pēdējos posmos uzņēmis apgriezienus. Tikai viņam un Lando Norisam izdevies gūt punktus katrā no pēdējiem 5 posmiem. Fernando gadījumā kļūdas tikpat kā nav manāmas.

Otrs veterāns Kimi Raikonens pēdējos posmos mocījies ar zemām starta pozīcijām. Citreiz pietrūcis ātrums, citreiz apstākļu sakritība, taču sacīkstēs viņš regulāri spējis pakāpties par vairākām pozīcijām. Situācija kopvērtējumā (1 punkts pašam, 1 Džiovinaci), diezgan precīzi atspoguļo reālo situāciju – abi “Alfa Romeo” braucēji cīnās kā līdzīgs ar līdzīgu. Vai Raikonenam izdosies gūt vēl kādu punktu? Izredzes šai posmā nav spožas, tomēr tieši Hungaroringā Kimi uz pjedestāla kāpis 9 reizes – vairāk kā jebkur citur.

Ungārijas Grand Prix programma
Pirmie treniņiPiektdien 12:30
Otrie treniņiPiektdien 16:00
Trešie treniņiSestdien 13:00
KvalifikācijaSestdien 16:00
SacīksteSvētdien 16:00

Atvaļinājumā ar platu smaidu

Gada sākumā F1 fani ar lielu nepacietību gaidīja pirmos posmus, lai redzētu darbībā divu smaidīgo jokdaru Lando Norisa un Daniela Rikjardo sadarbību “McLaren” komandā. Iznākumā sanāca antikulminācija – Rikjardo pirmajos posmos bija tik tālu aiz Norisa, smaids ātri vien pazuda no austrālieša sejas.

Silverstonā viss izskatījās krietni cerīgāk. Noriss joprojām guva virsroku, taču Rikjardo bija turpat cieši aizmugurē gan kvalifikācijā, gan sprintā, gan sacīkstēs. Atkārtot kaut vai finišu 5. vietā jau būs labs pirmais solis, lai beidzot uzņemtu apgriezienus un cerētu uz labāku sezonas otro pusi. “McLaren” komandai Rikjardo palīdzība ir ļoti svarīga, lai spētu nosargāt “Ferrari” sev aiz muguras cīņā par trešo vietu konstruktoru kausā.

Ar savām prognozēm par gaidāmo posmu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a.