Otrajai F1 sezonas pusei atsākoties, katrs punkts var izrādīties izšķirošs, lai noskaidrotu uzvarētāju saspringtajā cīņā starp Luisu Hamiltonu un Maksu Verstapenu. Pēdējo pāris sacīkšu laikā, “Hamiltons” un “Mercedes” ir izrāvies priekšā Verstapenam un Red Bull, bet vai britam šo pārsvaru izdosies nosargāt? Šajā rakstā apskatīsim vairākus iespējamos faktorus, kādi var izrādīties izšķirīgi gan pilotu, gan konstruktoru čempionātos.

Kuram siltāk uzsmaidīs veiksme?

Neatkarīgi no tā, cik labi braucēji un komandas tiks galā ar saviem uzdevumiem, milzu lomu nospēlēs veiksmes elements. Piemēram, Imolā, Luiss Hamiltons atradās visai bezcerīgā situācijā, līdz Džordža Rasela un Valteri Botasa sadursmes rezultātā tika nozīmēts atkārtots starts. Arī Ungārijas posms beidzās katostrofāli abām “Red Bull” mašīnām dēļ apstākļiem, kas bija pilnībā ārpus komandas un tās pilotu kontroles.  Bez šaubām, pēdējā sezonas nogrieznī, Hamiltons ir bijis veiksmīgākais starp abiem čempiona titula galvenajiem pretendentiem, bet vai tas tā turpināsies arī sezonas otrajā pusē?

Kuras mašīnas piedzīvos būtiskākās tehniskās pārmaiņas?

“F1LV

Šosezon, viens no biežāk apspriestajiem tematiem ir “lielā spēku samērošana”, kādai komandām būs jāiziet cauri šī gada laikā. Tā kā ir gaidāmas pamatīgas izmaiņas tehniskajos regulējumos, komandām bija iespēja sākt strādāt pie 2022. gada sezonas mašīnas, vēl pirms 2021. gada sezona bija sākusies (kā to izvēlējās darīt “Haas”), vai turpināt attīstīt savu šī gada modeli. Vai “Red Bull” RB16B tiks uzlabota, Miltonkeinas komandai spēlējot uz visu banku, cenšoties izcīnīt savu pirmo titulu kopš 2013. gada? Vai “Mercedes” W12  jau ir sasniegusi savu galējo formu un Hamiltonam būs ar to jāiztiek līdz pat Abu Dabi? Spriežot pēc komandas vadītāju nesenākajiem izteikumiem, “Red Bull” neplāno piebremzēt šīs sezonas mašīnas attīstību, kamēr “Mercedes” neplāno veikt papildus aerodinamiskus uzlabojumus.

Cik lielu lomu spēlēs dzinēju maiņas sodi?

Šis aspekts ir cieši saistīts ar jau pieminēto veiksmes faktoru, kas, kā izskatās, vairāk ietekmēs “Red Bull” komandu. Pateicoties Silverstonas avārijai, Maksam Verstapenam jau ir nācies lietot trešo “Honda” dzinēju šosezon. Tā kā sezonā vēl ir atlikuši 12 posmi, “Red Bull” neizdosies izvilkt līdz čempionāta beigām, neriskējot ar papildus defektiem sacīkšu laikā un nezaudējot ātrumu trasē. Tādēļ “Red Bull” nāksies lietot vēl vismaz arī ceturto dzinēju, pārkāpjot F1 noteikumus un, visdrīzākais, Verstapenam nāksies sākt vismaz vienas sacīkstes no pēdējās pozīcijas. No otras puses, “Mercedes” par neko tamlīdzīgu jāuztraucās nav. Vismaz pagaidām nē, jo Hamiltons vēl joprojām lieto savu otro dzinēju.

Kas ir favorīti pēc bukmeikeru domām?

Lai gan pa reizei kāds bukmeikeru interneta saits mēdz kļūdīties, biežāk to prognozes izrādās precīzas. Tādēļ, spriežot par to, kā noslēgsies F1 sezonas otrā puse, ir vērts ieskatīties totalizatoru koeficientos. Kas attiecas uz konstruktoru kausu, par galveno favorīti tiek uzskatīti pašreizējie čempionāta līderi “Mercedes”, kuru izredzes tiek novērtētas ar koeficientu 1,67. Otrajā vietā esošie “Red Bull” no līderiem daudz neatpaliek ne pēc punktu skaita, ne arī pēc bukmeikeru piešķirtā koeficienta – 2,10. Dalītajā trešajā un ceturtajā vietā ir “Ferrari” un “McLaren” komandas, kuru izredzes tiek vērtētas kā gaužām zemas, abām saņemot koeficientu 501,00. Runājot par braucēju čempionātu, Hamiltona un Verstapena sāncensība tiek uzskatīta par sīkstāku nekā “Mercedes” un “Red Bull” cīņu konstruktoru kausā, braucējiem saņemot, attiecīgi, koeficientus 1,73 un 1,99. Līdzīgi kā konstruktora kausā, trešā un ceturtā vietas ir dalītas starp diviem braucējiem Botasu un Perezu, abiem saņemot koeficientu 190,00.

Mūs gaida saspringts sezonas noslēgums

Katrs no šajā rakstā apskatītajiem faktoriem var izrādīts izšķirošs cīņā par svarīgākajiem gada tituliem. Šajā seonā mēs esam piedzīvojuši vairākus pavērsienus, kas ir mainījuši favorītu vairuma līdzjutēju prognozēs. Sezonas atsāksies ar posmu Spa – aizraujošu trasi ar ātriem pagriezieniem, kas novedīs mūs soli tuvāk atbildei. Neatkarīgi no tā, kura komanda un braucējs uzvarēs šīs sezonas čempionātā, jau tagad ir skaidrs, ka mūs gaida viena no aizraujošākajām sezonas izskaņām pēdējo gadu laikā.