Līdzīgi kā mazie ķipari, kas pēc vasaras brīvlaika ar gladiolu pušķiem rokās, atkal piepildīs pilsētu ielas, arī Formula 1 braucēji beidzot atgriezīsies savā ierastajā vidē, jo šajā nedēļas pēc četru nedēļu pauzes čempionāts uzsāks savu otro pusi. 20 jauniešu ‘skolas sols’ būs Spa trase.

Garākā trase čempionāta kalendārā un nešaubīgi viena no izaicinošākajām ar saviem ātrajiem pagriezieniem un straujām reljefa izmaiņām. F1 Beļģijā allaž pulcējis īpašu fanu interesi gan klātienē, gan pie TV ekrāniem. Laiks ieskatīties galvenajās intrigās pirms gaidāmā posma.

Nikno vēršu cīņas

Vasaras pārtraukumā kā kopvērtējuma līderis devās Luiss Hamiltons. Varētu šķist, ka situācija, kurā priekšrocības ir braucējam, kurš pēdējos gadus ir absolūti dominējis, nerada kāroto intrigu, taču realitāte ir gluži pretēja. Verstapens ir sezonas spožākā zvaigzne. Ja nebūtu sprāgusi viņa riepa Baku, ja Silverstonā abi ar Hamiltonu būtu sadalījuši trasi un ja Ungārijā Botass būtu atcerējies, ka pirms pagrieziena ir jābremzē, tad Makss absolūti dominētu, finišējot tikai pirmajā vai otrajā vietā katrā posmā. No intrigas viedokļa, fakts, ka viņš ir iedzinējos, neitrālam skatītājam ir tikai pozitīvas ziņas.

Sezonas pirmā puse ir pierādījusi, ka “Red Bull” un “Mercedes” spēku samēri vairumā trašu ir diezgan līdzīgi. “Mercedes” gadās izkritieni, kā tas visspilgtāk bija redzams Monako, tomēr Spa ir skalas otrā galā. Spa trase drīzāk būtu salīdzināma ar Imolu, kur ātrajos līkumos ar viltīgu divu pitstopu stratēģiju virsroku guva Hamiltons. Vairums totalizatoru abu titula kandidātu izredzes uz uzvaru vērtē absolūti identiski.

Verstapena pusē šajā nedēļas nogalē ir fanu pūļi. Makss ir dzimis Beļģijā, no šīs valsts nāk arī viņa māte. Lai gan Verstapens vairāk jūtas kā nīderlandietis un startē zem tās valsts karoga, gan beļģi, gan nīderlandieši zin, par ko fanot šajā nedēļas nogalē. Pēc divām ļoti neveiksmīgām sacīkstēm, kurās katrā Verstapena neveiksmes var novelt uz citu “Mercedes” braucēju, “Red Bull” ieradīsies saniknoti. Mēs visi zinām, ka nikni buļļi ir paši bīstamākie…

Tā nav pat bronza

Varētu šķist neticami, ka pie divu tik izteiktu titula kandidātu dueļa, viņu uzticamie ieročnesēji nav tuvākie sekotāji čempionāta kopvērtējumā. Pēc Lielbritānijas Grand Prix uz trešo vietu pakāpās Lando Noriss, kamēr Ungārijā Valteri Botass jau pirmajā aplī parūpējās par to, lai neviens no triotnes (Botass, Peress, Noriss) negūtu punktus.

Atgūties pēc šādām sacīkstēm Botasam nebūs viegli, jo tiesnešu piešķirtais 5 starta vietu sods izbojās viņa izredzes pacīnīties par augstākajām pozīcijām. Tiesa gan, ja sods ir jāizcieš, tad, iespējams, nav labākas vietas tam par Spa, jo šai trasē apdzīšanas iespējas ir ļoti labas vairākās vietās, tādēļ bieži vien komandas izmanto Beļģijas GP, lai izciestu sodus, kas pienākas par dzinēja elementu maiņām.

Norisu, Botasu un Peresu šķir tikai 9 punkti. Varētu šķist, ka favorīts šai cīņā ir Peress, kurš ar katru nākamo posmu arvien vairāk būs pieradis pie “Red Bull” mašīnas īpatnībām un piemērojis savu braukšanas stilu, tomēr Norisa arsenālā ir vēl viens bonuss – arī viņam, tāpat kā Verstapenam un Strolam, māte nāk no Beļģijas, līdz ar to “McLaren” pilots kaut nedaudz varēs justies kā mājās. Nesen Noriss atzina, ka atradis perfektu balansu dzīvē attiecībā uz sociālo tīklu izmantošanu. Ņemot vērā, ka viņa aktivitāte šajās platformās mazinājusies, noprotams, ka akcents uz sacīkstēm un rezultātu sasniegšanu ir lielāks kā jebkad.

Grafiks: Pirelli

Sarkanais duelis

Visticamāk, Spa nebūs “Ferrari” teritorija. Šīs nav iepriecinošas ziņas itāļu vienības faniem, ņemot vērā, ka Maranello vienība konstruktoru kausā guvusi tieši tikpat punktu, cik viņu mūžsenie sāncenši “McLaren”. Abas komandas sezonas sākumā vienoja ļoti līdzīga situācija braucēju ziņā – viens jauns talants, kurš faktiski uzaudzis kopā ar komandu, bet otrs pieredzējušāks braucējs, kurš vienībai pievienojās starpsezonā. Šobrīd situācija abās komandās ir dramatiski atšķirīga.

Daniels Rikjardo Beļģijā aizvadīs savu 200. Formula 1 sacīksti, taču lieli iemesli svinībām nav – viņa rezultāti salīdzinājumā ar komandas biedru Lando Norisu vēl arvien izskatās katastrofāli. Pretējs skats vērojams “Ferrari” komandā – Karlosam Saincam bija nepieciešami vairāki posmi, lai pierastu pie formulas. Avārijas Baku un Hungaroringā kvalifikācijā liecina, ka Karlosam vēl ir kur augt, taču pēdējos posmos arvien biežāk vērojams, ka Saincs ir vienā līmenī vai pat ātrāks par izslavēto komandas biedru Šarlu Leklēru.

Ungārijā Šarlam nepaveicās, iekļūstot starta sadursmē, kamēr Saincs tika cauri sveikā un iekrāja daudz vērtīgu punktu. Pietiekami daudz, lai kopvērtējumā apsteigtu Leklēru. “Ferrari” bieži piekopusi izteikta pirmā un otrā numura politiku. Šajā sezonā nav liela nozīme, kurš braucējs finišēs augstāk, taču noteikumu izmaiņas 2022. gadā var sagriezt spēku samērus kājām gaisā, tādēļ gan Karlosam, gan Šarlam ir svarīgi pierādīt komandai, kurš šeit ir noteicējs.

Ledusvīra teritorija

Uz papīra raugoties rezultātos, pagājušajā posmā Ungārijā Kimi Raikonens atkārtoja savu sezonas labāko rezultātu, finišējot 10. vietā. Realitātē nedēļas nogale bija diezgan pamatīga katastrofa. “Alfa Romeo” komanda izlaida viņu trasē nelaikā, izraisot sadursmi ar Ņikitu Mazepinu, Raikonens un Džiovinaci nespēja pielāgoties apstākļiem un finišēja aiz saviem galvenajiem konkurentiem “Williams”, kuri iekrāja tik daudz punktu, ka “Alfa Romeo” būs grūti atgūt astoto vietu konstruktoru kausā. Arī braucēji nerāda spīdošu sniegumu – Džiovinaci ir stabils, bet ne tik ātrs, lai izceltos uz pārējo fona, bet Raikonens visu sezonu mokās ar ļoti vājiem rezultātiem kvalifikācijās.

Sacīkstēs gan Raikonenam Spa trasē klājies lieliski. No 2004. līdz 2009. gadam vienīgā reize, kad viņš neuzvarēja bija 2008. gada Beļģijas GP, kad pēdējos apļos uznāca spēcīgs lietus un Raikonens izslīdēja no trases, cīnoties par pirmo vietu ar Luisu Hamiltonu. Divreiz Beļģijas posms bija vienīgā sacīkste sezonā, ko Kimi uzvarēja. Pēdējā laikā rezultāti pat šeit viņa izpildījumā nav bijuši spoži – iepriekšējās trīs sezonās punktus neizdevās gūt.

Sinoptiķi sola lietainu un drēgnu nedēļas nogali. Nokrišņu varbūtība visaugstāk tiek vērtēta piektdien, taču pastāv iespēja redzēt kādu negantu un tumšu mākoni virs trases arī sestdien un svētdien. Raikonenam un “Alfa Romeo” strauji nepieciešama vēl viena haotiska sacīkste, lai salāpītu plaisu, kas radusies līdz “Williams” vienībai, jo sausā nedēļas nogalē ar aptuveni 17-18 mašīnām finišā maz ticams, ka “Alfai” izdosies atrast papildus ātrumu, lai piepeši sacenstos ar pārējām A-komandām – “Alpine”, “Aston Martin” un “Alpha Tauri”.

Tēva pēdās

Pirms 30 gadiem Mihaels Šūmahers šeit debitēja. Gadu vēlāk viņš Spa trasē izcīnīja savu pirmo uzvaru. 1998. gadā Mihaela brālis Ralfs lietū sasniedza savu karjeras tobrīd labāko rezultātu, finišējot 2. vietā. 2001. gadā Mihaels Beļģijā laboja Alenam Prostam piederošo Grand Prix uzvaru rekordu. 2018. gadā Miks Šūmahers šeit izcīnīja savu karjeras pirmo Eiropas F3 uzvaru.

Grūti teikt, kas Spa trasē ir tāds, kas liek iemirdzēties visiem Šūmaheriem pēc kārtas, tomēr šī ir vieta, kur regulāri izceļas talantīgi braucēji. Mika ātrumu novērtēt nav viegli, jo “Haas” ir tik tālu aizmugurē, ka kārtīgas cīņas izpaliek. Šogad viņš ir apliecinājis, ka ir ātrāks par komandas biedru Ņikitu Mazepinu. Tiesa gan, krievu sportists ir mācījies no pirmajiem posmiem un drošības joslā nonāk krietni retāk, kamēr Šūmahers vēl arvien mēdz pieļaut kļūdas, kas nereti beidzas dārgi tiešā, nevis pārnestā nozīmē.

Ņemot vērā Mihaela sasniegumus, Mika ceļš nav bijis viegls, tomēr pirmajam startam Spa trasē Šūmahers vecākais nav uzstādījis pārāk augstu latiņu, izstājoties jau pēc pārsimts metriem. Mika galvenais uzdevums – turpināt augt, izvairīties no kļūdām un saglabāt tempu. Viņa debijas sezona ne tuvu nav izcila, tomēr tā ir krietni labāka par Mazepinu, jo nestabilitāti ir vieglāk labot kā ātruma trūkumu. Ungārijā punktu neizdevās gūt, tomēr fakts, ka Šūmahers bija gatavs cīnīties pat ar Maksu Verstapenu, apliecina viņa degsmi. Pat atrodoties priekšpēdējā pozīcijā Šūmahers piesaistīs skatītāju uzmanību. Cerams, pozitīvā gaismā.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Ar savām prognozēm par gaidāmo posmu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a.