Lielisku sniegumu nedēļas nogalē Lojekas trasē Francijā demonstrēja Latvijas autosportisti Reinis Nitišs un Jānis Baumanis. FIA pasaules rallijkrosa čempionāta sezonas trešajā posmā Bretagne World RX of France elektromobiļu ieskaitē RX2e Nitišs savā debijas startā izcīnīja otro vietu. Tikmēr Eiropas čempionātā Euro RX1 ieskaitē Jānis Baumanis revanšējās par neveiksmēm Zviedrijā un finālā izcīnīja piekto vietu.

Reinim pjedestāls debijā

Pirmoreiz elektromobiļu RX2e ieskaitē piedalījās Reinis Nitišs. Nedēļas nogales laikā latvietim izdevās atrast ātrumu, tiekot labāko sešiniekā gan pirmajā, gan otrajā kvalifikācijas kārtā. Visspilgtāk Reinis savu talantu apliecināja trešajā braucienā. Pēc pārliecinoša starta Nitišs iekārtojās brauciena vadībā un uzrādīja labāko rezultātu kopējā ieskaitē. Pēdējā kvalifikācijas braucienā pēc spraigām cīņām ar Sirilu Reimonu un Gijomu de Ridēru 25 gadus vecais Nitišs ierindojās otrajā vietā, ar ko bija pietiekami, lai summā sasniegtu labāko trijnieku un pusfinālu uzsāktu no pirmās starta rindas.

Lieliski izmantojis kvalifikācijā gūtās priekšrocības Nitišs savu pusfināla braucienu noslēdza otrajā vietā aiz talantīgā francūža Doriana Delandē. Vietējais jauneklis bija ātrākais arī fināla brauciena startā, kamēr Reinis no fināla otrās rindas veica lielisku startu un pakāpās uz otro pozīciju. Brauciena laikā izdevās noturēt tempu un sev aiz muguras atstāt sezonas līderi Gijomu de Ridēru. Finišā latviešu sportists no uzvarētāja atpalika tikai trešdaļu sekundes.

Klusā auto, bez ātrumpārslēga un diviem pedāļiem

Šis bija vienreizēji,” sacīja Reinis Nitišs. “Pirmkārt jau sacensību atmosfēra. Bija jau mazliet piemirsies šis pasaules čempionāta ritms un braucieni vairāku dienu garumā. Nemaz nerunājot par faniem, kuri šeit bija daudz un visur. Īsta rallijkrosa atmosfēra! Pie tam, sacensību nedēļas nogale izvērtās arī visnotaļ rezultatīva, kas visam piešķir pozitīvu noti,” atzinis sportists.

Par elektroauto varu teikt tikai visu to labāko. Lai arī man pirms sacensībām bija dīvaini atrasties tik klusā auto, bez ātrumpārslēga un diviem pedāļiem, sacensību laikā pie tā pieradu un lieku uzmanību tam nepievērsu. Arī sacensību azartu tas nekādā mērā nemaina. Turklāt, RX2e klases automašīnas ir sagatavotas tik ļoti līdzīgi, ka pieļaujot kļūdu, konkurenti jau ir prom. Šeit katra vismazākā nianse, katra mazākā kļūdiņa ir no svara, jo nevari vairs paļauties uz jaudīgāku vai labāku auto, lai pēc tam apsteigtu konkurentus. Auto visiem ir vienādi, un rezultāts ir atkarīgs tikai un vienīgi no paša prasmēm, demonstrētā snieguma un autosportistiem piemītošās intuīcijas izvairīties no nevēlamām situācijām,” tā Reinis Nitišs.

https://www.facebook.com/ReinisNitissOfficial/posts/374729097366156

Jānis atpakaļ elitē

Eiropas rallijkrosa čempionātā Euro RX1 ieskaitē savu ātrumu Jānis Baumanis, kurš pēc pusotra gada pārtraukuma ir atgriezies rallijkrosa apritē “ESMotorsport” komandas sastāvā, parādīja jau treniņos piektdien, uzrādot ātrākos laikus abās brīvo treniņu sesijās, un sestdienas rīta treniņā, ierindojoties trešajā vietā.

Pirmajā kvalifikācijā Jānim neizdevās starta mirklis un pirmajā līkumā viņš atradās ārmalā, kas izrādījās liktenīgi, jo iekšmalā trajektoriju nesadalīja francūzis Davids Meljē un polis Dariušs Topoļevskis, kuru savstarpējā sadursme izsita no trases arī Jāņa “Škoda Fabia Supercar” automašīnu. Ar avārijas brīdī pārsistu aizmugurējo labējo riteni Jānis braucienā izcīnīja trešo vietu, uzrādīja labāko apļa laiku savā braucienā un otro labāko pirmajā kvalifikācijā. Loekas trasē ir tikai divi kreisie pagriezieni, līdz ar to slodze uz labo aizmugurējo riteni nav tik liela kā citās trasēs.

Otrajā kvalifikācijā ar Jāņa startu viss bija kārtībā uz savu šī brauciena konkurentu fona. No vidējās starta pozīcijas latvietis jau pēc pirmā apļa bija brauciena vadībā, kur noturējās līdz pat brauciena beigām, uzrādot 2.kvalifikācijas labāko rezultātu un pārspējot Andreasu Bakerudu par 0,3 sekundēm. Pēc divām kvalifikācijas kārtām Bakeruds gan saglabāja kopvērtējuma līderpozīciju. Pateicoties uzvarētai 2. kvalifikācijai, Baumanis pakāpās no 18. uz 5. vietu divu kvalifikāciju summā.

Svētdienas pirmo braucienu Baumanis uzsāka no iekšmalas, taču pēc pirmā līkuma iekārtojās piektajā pozīcijā. Jāņa temps bija ātrāks par priekšā esošo ungāru Tamasu Karai. Brīdī, kad ungārs izbrauca džokera apli, Jānis jau atradās mazliet priekšā. Abu sportistu mašīnas saskārās, kā rezultātā Karai izslīdēja. Kopējā ieskaitē Baumanis ierindojās septītajā vietā.

Pēdējā kvalifikācijas braucienā Jānis pēc starta iekārtojās trešajā pozīcijā un saglabāja to līdz brauciena finišam. Kopējā ieskaitē Baumanis sasniedza piekto labāko rezultātu un četru braucienu summā arī ierindojās 5. vietā.

Sācis pusfinālu no otrās rindas, Baumanis startu izbrauca ceturtajā pozīcijā un laicīgi devas džokera aplī. Nonācis aiz komandas biedra Andreasa Bakeruda, latvietis saglabāja lielisku tempu un pakāpās uz otro vietu. Pēdējā aplī spraigā cīņā ar Andreasu Duboru abu sportistu mašīnas vairākkārt saskārās. Baumanis finišēja braucienu otrajā vietā, taču tiesnešu piešķirtais pusotras sekundes sods lika atkāpties uz trešo vietu. Ar to bija pietiekami, lai sasniegtu pirmo finālu šosezon.

Finālā tika uzsākta cīņa ar Tamasu Karai. Ungāru sportists iestūma Baumani džokerī jau pirmajā aplī. Baumanis iestrēga aiz lēnāk braucošā sportista, tomēr pēdējos apļos spēja pacīkstēties ar Karai un uz brīdi pat nonāca trešajā pozīcijā, kad Andreasa Bakeruda un Fabiena Paijē mašīnas piemeklēja problēmas. Diemžēl, sagriešanās pēdējā aplī laupīja goda pjedestālu un finišu Baumanis sasniedza piektajā vietā.

Pirmais fināls Lojekas trasē

Jānis Baumanis: “Esmu ļoti apmierināts ar profesionālismu un superīgo atmosfēru kāda valda manā jaunajā komandā. Ļoti patīk, kā viss tiek organizēts un kā tiek sagatavotas automašīnas. Jau treniņbraucieni pierādīja, ka “Škoda Fabia” automašīnai ir labs ātrums un varam cīnīties. Pirmā kvalifikācija starta dēļ bija pagalam neveiksmīga. Otrajā neizdevās ideāls starts, taču tik un tā izdevās izcīnīt uzvaru braucienā. Šodien starti bija pagalam neveiksmīgi, toties apļu laiki trasē bija ļoti labi. Ja nav starta, tad arī par rezultātu pacīnīties ir ļoti grūti, tādēļ gāja sarežģīti. Neraugoties uz to, ātrums ir labs. Kad visu izdosies salikt kopā, tad jau būs labi.

Šī ir tā pati mašīna, ar ko pirms tam ir braukuši Reinis Nitišs, Rokas Baciuška un Kevins Abrings. Ir pierādīts, ka ar šo mašīnu var pabraukt. Ir vēl pāris lietiņas, kuras nepieciešams pieslīpēt, lai atrisinātu starta problēmas, bet ir potenciāls. Cerēsim, ka līdz Rīgas posmam visi inženieri saliks galvas kopā un spēs izdarīt visu, lai starti būtu labi. Francijas posms man nekad nav bijis veiksmīgs. Šis bija pirmais fināls Lojekas trasē, tā ka esam pārvarējuši kārtējo šķērsli.

https://www.facebook.com/janisbaumanisrx/posts/382610489931512

Kristofersonam vēl viena neveiksme

FIA pasaules rallijkrosa čempionāta ieskaitē kvalifikācijā lielisku sniegumu demonstrēja pirmo posmu neveiksminieks Niklass Gronholms. Pēc uzvaras pirmajā braucienā somu sportists turpināja cīņas par visaugstākajām pozīcijām un četru kvalifikāciju kopsummā piekāpās vienīgi Johanam Kristofersonam. Brāļiem Hanseniem izdevās uzrādīt pietiekami labus rezultātus, lai pusfinālus uzsāktu no pirmās rindas.

Johans Kristofersons atradās pusfināla vadībā, kad viņu pievīla “Audi S1” balstiekārta. Kristofersons piekāpās Timijam Hansenam un Timo Šeideram, bet meistarīgi nosargāja trešo vietu, lai kvalificētos finālam. Par spīti visiem pūliņiem, tehniskās ķibeles neizdevās laicīgi novērst un jau otro posmu pēc kārtas fināls norisinājās bez trīskārtējā pasaules čempiona dalības.

Otrā pusfinālā Kevins Hansens veica lielisku startu un netraucēti sasniedza finišu pirmajā vietā. Kristofersona komandas biedrs Enzo Ide iesprūda aiz “GRX” braucēja Kristiana Sabo. Šāda notikumu attīstība palīdzēja ungāru braucējam iekļūt finālā, bet viņa komandas biedram Niklasam Gronholam pakāpties uz trešo pozīciju.

Brāļi Hanseni meistarīgi izmantoja pirmās rindas priekšrocības, pirmo līkumu sēriju pavadot viens otram blakus. Kopvērtējuma līderis Timijs Hansens nonāca vadībā, bet viņa jaunākais brālis Kevins mina tam uz papēžiem. Tā vietā, lai pakļautu abus komandas biedrus liekam riskam, Hanseni džokerī kopīgi devās pēdējā aplī, ļaujot Timijam Hansenam nosargāt uzvaru. Uz goda pjedestāla trešā pakāpiena kāpa Niklass Gronholms.

Hanseni vadībā

FIA pasaules rallijkrosa čempionāta kopvērtējumā pēc trim posmiem Timijs Hansens iekrājis 85 punktus, bet desmit punktus no viņa atpaliek Kevins Hansens. Viņu tuvākais sekotājs ar 58 punktiem ir Kristians Sabo, taču turpat cieši aizmugurē ir Johans Kristofersons (57 punkti), Kevins Abrings (55 punkti) un Niklass Gronholms (51 punkts).

Nākamais FIA pasaules čempionāta posms Ferratum World RX of Riga 18. un 19. septembrī risināsies Rīgas Biķernieku trasē, kur kopā ar pasaules čempionāta zvaigznēm uz starta stāsies arī Euro RX1 dalībnieki, kuru vidū būs atrodami arī divi latvieši – Jānis Baumanis un Edijs Ošs.

Pilni sacensību rezultāti visās klasēs aplūkojami ŠEIT.