F1 Itālijas GP katram saistās ar ko citu – vieniem tās ir ātrās taisnes, kas ļauj izbraukt apli ar 260 km/h vidējo ātrumu, citiem tie ir kvēlie “Ferrari” fanu pūļi, kas itāļiem liek justies kā svētceļojumā, bet pieredzējušākie fani atcerēsies vairākus spilgtus, aizraujošus un traģiskus mirkļus. Taču izdzirdot Moncas vārdu vienaldzīgo nav. Atmosfēra, kas pārņem trasi sacīkšu nedēļas nogalē ir unikāla.

Šoreiz unikāla ir ne tikai atmosfēra, bet arī situācija sezonas griezumā. Pēc notikumiem pārbagātas nedēļas braucēju tirgū, laiks atgriezties pie notikumiem trasē un ielūkoties galvenajās intrigās pirms F1 Itālijas GP.

Mainītās lomās

Iepriekšējos posmos nelielas ātruma priekšrocības bija “Red Bull” komandai. Makss Verstapens un vienības vadītājs Kristians Horners ir pārliecināti, ka šī būs “Mercedes” teritorija, jo trase ar ātrajām taisnēm un lēnajiem līkumiem būs piemērotāka viņu formulām. Luiss Hamiltons netic konkurentu izteikumiem, norādot uz “Honda” dzinēju pārsvaru taisnēs citās trasēs. Britu sportists ir pārliecināts, ka cīņas būs ļoti ciešas.

Kvalifikācijā lielu lomu spēlēs komandas darbs. Serhio Peresam un Valteri Botasam, visticamāk, nāksies upurēt savus apļus, lai palīdzētu ar aizvēja palīdzību komandas biedram izcīnīt pole position. Sprinta brauciens palīdzēs abiem ieročnesējiem atgriezties ierastajās pozīcijās.

Gan formulu uzvedības ziņā, gan dzinēju kaujās šogad neesam pieredzējuši pārāk izteiktu vienas vai otras komandas dominanci kādā trasē, tādēļ vismazākās nianses šoreiz var izšķirt nevien uzvarētāju, bet arī to, kurš braucējs mājup dosies kā kopvērtējuma līderis, jo šobrīd abus līderus šķir tikai 3 punkti par labu Verstapenam.

Tifosi grūtie laiki

Ja pēkšņi nenotiks brīnums, pirmoreiz kopš 1993. gada “Ferrari” būs aizvadījuši divas secīgas sezonas bez uzvarām. Šobrīd komanda ir dilemmas priekšā – loģisks solis būtu fokusēšanās 2022. gada sezonai, taču konstruktoru kausā šobrīd rit karstas cīņas ar mūžsenajiem sāncenšiem “McLaren” par trešo vietu.

Šarls Leklērs norādījis, ka trase nav piemērota šī gada “Ferrari” formulai zemā piespiedējspēka dēļ un augstus rezultātus būs grūti sasniegt. Pēdējos posmos izdevies iekrāt nelielu priekšroku pret “McLaren”, bet tā var izgaist pašu mājās. Redzēsim, vai Leklēra bažām ir pamats, vai šie vārdi vairāk veltīti prasīgajiem faniem, kuri allaž vēlās tikai un vienīgi uzvaras.

“Ferrari” fanu zemāk redzamo t-kreklu iegādājies F1LV veikalā!

Krekls pieejams arī citos toņos!

Vēl vienu reizi

Kimi Raikonens Itālijā ir mīlēts. Viņš ir pēdējais braucējs, kurš atnesis komandai čempiona titulu un kopumā pavadīja 8 sezonas koši sarkanajā mašīnā, savu pēdējo pole position 2018. gadā izcīnot tieši Moncā. Diemžēl, šajā posmā viņš nepiedalīsies Covid-19 dēļ. Tomēr daba tukšumu nemīl – kur vienam neveiksme, tur citam izdevība. Pārsteidzošu atgriešanos F1 apritē Nīderlandē piedzīvoja Roberts Kubica. Tagad polim dota vēl viena izdevība.

Kubica uzskatāms par vienu no spožākajām pēdējā posma zvaigznēm. Izlaidis piektdienas treniņus, viņam bija tikai stundu gara sesija laika, lai sagatavotos sacensībām. Finišu Kubica sasniedza turpat aiz Džiovinaci 15. vietā. Maz ticams, ka Raikonens spētu ko daudz vairāk. Visticamāk, šī būs pēdējā F1 sacīkste Kubicas karjerā, taču tā ne tuvu nav pirmā reize, kad šāds apgalvojums tiek izteikts… Katrā ziņā “Alfa Romeo” šai posmā būs pamanāmi arī jaunā krāsojuma dēļ.

Sprints sprintā

Uz jautājumu, kura ir īsākā sacīkste F1 kalendārā, tagad atbildi zin visi. Bet dažkārt Beļģijā nelīst. Un tajos gadījumos šis gods nonāk Itālijas posmam. Pēc uzvarētāja vidējā ātruma 25 no 27 ātrākajām sacīkstēm notikušas Moncā. Lielākā daļa trases tiek pavadīta ar gāzi grīdā, tādēļ sacīkšu distanci parasti izdodas pieveikt krietni ātrāk kā citās trasēs.

Šoreiz posmu papildinājis arī sprinta brauciens. Eksperiments Silverstonā izdevās un skatītājiem bija iespēja vērot vairāk cīņas trasē, salīdzinot ar ierasto formātu. Vai tas pats notiks arī Moncā? Tā kā apdzīšanas iespējas šeit ir ļoti labas, tad arī neveiksmīga kvalifikācija piektdienā vēl neliek nokārt galvu – viss ir iespējams. Galu galā, pērn pat sausā trasē uzvarēja “AlphaTauri” komanda. Skatītājiem, kuri parasti izlaiž treniņus, bet ar interesi vēro kvalifikāciju un sacīkstes, būs ko redzēt gan piektdien, gan sestdien, gan svētdien.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Cīnas arī mazie

“Haas” ir lēnākā komanda šosezon. Vienīgā, kas nav izcīnījusi punktus. Rezultātu izteiksmē nav pamatojuma gaidīt ko citu, bet intrigas vienības iekšienē virmo kā vēl nekad. Abi debitanti Ņikita Mazepins un Miks Šūmahers nesapratās Nīderlandes GP kvalifikācijā, izbojājot Q1 arī Sebastianam Fetelam, bet vēlāk sacīkstēs abi saskārās jau pirmajā aplī, padarot nedēļas nogali vēl bezcerīgāku.

Attiecības starp abiem jaunekļiem jau tā nebija labas, bet incidentos abi metās vainot viens otru un šobrīd abi savā starpā vairs nesarunājas, turklāt Mika onkulis Ralfs ir paudis nostāju, ka Ņikitam nav vietas F1 čempionātā. Gan Šūmaheru, gan Mazepinu ģimene māk radīt drāmu sev visapkārt, tomēr no kopējās intrigas viedokļa, šis karstais duelis ir aizraujošs, pat tad, ja cīņa notiek tikai par 19. vietu.

Grafiks: Pirelli

Ar savām prognozēm par gaidāmo posmu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a.