Par DTM čempionu pirmo reizi karjerā kļuvis vācu braucējs Maksimilians Gētzs. “Mercedes” pārstāvis tādā veidā kļuvis par pirmo jaunās GT3 ēras čempionu. Pat pēc sacensībām Gētzs nebija pašā uzmanības centrā – par to parūpējās abi pārējie DTM titula kandidāti Liams Lovsons un Kelvins van der Linde.

Ja pērn DTM nīkuļoja ar divu ražotāju pārstāvniecību, tad jaunā ēra ar ievērojami lētākajām GT3 automašīnām ievilka daudzus jaunus ražotājus. “Mercedes” piedzīvoja atgriešanos, bet “Red Bull” programma iekārtoja savus jaunos talantus. Līdz ar to DTM saimi pie “Ferrari” stūres papildināja F1 pieredzi guvušais Alekss Albons, kā arī junioru kategoriju zvaigzne Liams Lovsons.

Sezonas pirmajos posmos Lovsons izcēlās ar lielisku stabilitāti. Drīz vien šķita, ka tituls izšķirsies cīņā starp viņu un “Audi” zvaigzni Kelvinu van der Lindi, kuram arī šī ir pirmā sezona DTM čempionātā. Lieliska sezonas otrā puse ļāva cīņā iesaistīties arī “Mercedes” braucējam Maksimilianam Gētzam. Uz sezonas pēdējo posmu Norisringā Lovsons devās kā kopvērtējuma līderis. Otrajā vietā esošais van der Linde no viņa atpalika 14 punktus, bet Gētzs – 26 punktus. Nedēļas nogales laikā tiek aizvadīti divi braucieni – punktu sistēma līdzīga kā F1, taču punkti tiek piešķirti arī Top 3 kvalifikācijā (ātrākais aplis netiek atalgots).

Pirmajā braucienā visi trīs titula kandidāti demonstrēja čempionu cienīgu sniegumu – Gētzs izcīnīja uzvaru, Lovsons finišēja trešais, bet van der Linde ceturtais. Sezonas pēdējā kvalifikācijā Lovsons nodrošināja pole position, kamēr van der Linde kļuva par tuvāko sekotāju. Gētzs palika tikai astotais. Lai izcīnītu titulu van der Lindem vai Gētzam bija nepieciešama uzvara pie nosacījuma, ka Lovsons paliks tālu aizmugurē.

Jau pirmajā līkumā van der Linde parūpējās, lai Lovsons paliktu bešā. Veicis pārdrošu manevru, bremzējot krietni vēlāk kā ierasts, van der Linde spraucās asā līkuma iekšmalā, kur vietas nebija. Šādā veidā Lovsonam vieta nepalika. Jaunzēlandietis pēc kontakta tika pilnībā izspiests ārmalā un zaudēja izredzes uz labu rezultātu. Sadursmē cieta arī Lovsona komandas biedrs Niks Kasidijs. Drīz vien Lovsons izstājās ar tehniskiem bojājumiem.

Pēc van der Lindes ‘kamikadzes’ manevra vadību pārņēma “Mercedes” braucēji Lukass Auers un Filips Eliss. Viens no galvenajiem ieguvējiem šai situācijā bija Gētzs. Viņš spēja pakāpties līdz ceturtajai pozīcijai, kad uzsāka cīņu ar van der Lindi. Šoreiz cietušā lomā bija dienvidāfrikānis. Viņa “Audi” mašīna palika ar mīkstu riepu, līdz ar to arī van der Linde palika bešā.

Lai kļūtu par čempionu Gētzam derēja tikai un vienīgi uzvara. Tā kā viss vadošo trijnieks izmantoja “Mercedes” automašīnas, komanda pavēlēja Aueram un Elisam atdot savas pozīcijas, lai Gētzs sakrātu vajadzīgos punktus un 35 gadu vecumā kļūtu par čempionu, atgriežoties DTM pēc četru gadu pauzes.

Pamatīgu sašutumu izraisīja fakts, ka van der Lindem par šo manevru tika piešķirts tikai 5 sekunžu sods. Lovsons vēlāk viņu nosauca par netīrāko braucēju, ar kuru viņš jebkad ir sacenties.

Liama atbalstītājiem gan ir iespēja paraudzīties uz šo no gaišās puses – kamēr vairumam braucēju DTM ir pamatdarbs un, iespējams, karjeras pīķis, Lovsons vēl ir tikai 19 gadus vecs. Paralēli DTM viņš startē arī Formula 2 čempionātā. Viss tiek darīts viena mērķa vārdā – lai tiktu F1. Neatkarīgi no tā, vai tituls nonāk vai nenonāk viņa rokās, Helmuts Marko savā piezīmju blociņā noteikti var ievilkt treknu “+” zīmi pretim Lovsona vārdam. Juki Cunodam, Juri Vipam un Denisam Haugeram pavisam drīz var nākties palikt malā…

DTM sezonas kopvērtējums