Iespējams, nebūtu pārspīlēts šajā nedēļas nogalē notiekošās sacensības ‘Circuit of the Americas’ trasē nosaukt par gadasvarīgāko F1 posmu. Amerikas GP Ostinā notiek jau kopš 2012. gada, taču centieni iekarot Ziemeļamerikas tirgu nekad nav bijuši tik izteikti kā pēdējos gados. Aizraujošas sacīkstes viesmīlīgajā Teksasā kalpotu kā zelta biļete.

Šai sezonā aizraujošus notikumus var manīt gan peletona priekšgalā, gan vidū, gan pašā aizmugurē. Ņemot vērā trases īpatnējo konfigurāciju, spēku samēri Amerikas GP dažādos sektoros varētu ievērojami atšķirties. Ieskatīsimies sacensību galvenajās intrigās!

‘Mercedes’ atpakaļ zirgā

Sezonas pirmajos posmos viss liecināja, ka šogad ātrāko mašīnu radījusi “Red Bull” komanda. Par pagrieziena punktu kļuva sacensības Silverstonā, uz kurām “Mercedes” ieradās ar virkni uzlabojumu, kas devuši rezultātu – pēdējos septiņos posmos Verstapens guvis mazāk punktu gan pret Hamiltonu, gan Botasu. Protams, savu artavu šai rādītājā sniedz fakts, ka Maksam divreiz nācies izstāties pēc sadursmēm ar Hamiltonu. Ar to gan joprojām ir pietiekami, lai kopvērtējumā Verstapens iekrātu 6 punktu pārsvaru.

“Mercedes” ātruma priekšrocības kilometru garajā taisnē ļāvušas viņiem izcīnīt pole position katrā Amerikas GP kopš 2014. gada, kamēr “Red Bull” trumpis būs līkumotais trešais sektors. Papildus tam, pēc vairāku mēnešu izlaišanas savus darba pienākumus turpinās pildīt viens no “Red Bull” atslēgas cilvēkiem Adrians Ņūvijs, kurš jau atradis problēmas regulējumos, kas liedza komandai pacīnīties par uzvaru Turcijā.

Pāri kalniem un lejām

Pērn pandēmijas ierobežojumu dēļ F1 saime uz Ziemeļameriku nedevās. Pirms tam pēdējās divas uzvaras šeit izcīnīja somi – Kimi Raikonens ar “Ferrari” 2018. gadā un Valteri Botass pie “Mercedes” stūres gadu vēlāk. Vai Amerika kļūs par komandu otro pilotu iespēju zemi arī šajā nedēļas nogalē? Kopš līguma noslēgšanas ar “Alfa Romeo” Botass izcīnījis vairāk punktus kā titula kandidāti, kamēr Peress jūtami uzlabojis formu – Krievijā lietus iejaucās cīņā par pjedestālu, bet pie kausa meksikānis tika Turcijā.

Viens no nezināmajiem, kas varētu sajaukt kārtis un palīdzēt braucējiem, kas nav uzskatāmi par favorītiem, ir trases segums. Asfalts Ostinā esošajā trasē nekad nav bijis pats gludākais, tomēr mēneša sākumā notikušās MotoGP sacensības apliecināja, ka situācija kļuvusi sliktāka. Ja “Pirelli” riepas nespēs tikt galā ar šāda veida segumu, varam gaidīt papildus pitstopus vai pat cauras riepas, kas titula kandidātiem var maksāt ļoti dārgi. Iespējams, labākie riepu taupītāji čempionātā ir Hamiltons un Peress, taču lielu lomu spēlē mašīnas regulējumi un nav nekādas garantijas, ka šiem braucējiem Teksasā būs labākas izredzes kā normālos apstākļos.

Foto: Pirelli

Trešās vietas vesterns

Gluži kā vesternos par seniem notikumiem Mežonīgajos Rietumos arī F1 čempionāts šogad sagaidījis līdzīgas kaislības. Uzmanības centrā divas senākās komandas – “Ferrari” un “McLaren”. Abām vienībām šī ir pārejas sezona – piesaistīti jauni braucēji, “McLaren” gadījumā pat nomainīts dzinēja piegādātājs. Viss tiek darīts ar vienu mērķi – sagatavoties cīņām no 2022. gada sezonas, kad stāsies spēkā jaunie noteikumi. Lai kāas būtu nākotnes vīzijas, šai mirklī abas vienības ir ļoti līdzīgās pozīcijās.

Ja neskaita “McLaren” fantastisko dubultuzvaru Moncā un neizmantoto izdevību Krievijā, “Ferrari” arvien biežāk izrādās pārāki, turklāt uzlabojumi dzinējam ļāvuši iesaistīties cīņās arī ar vadošajām komandām. Līdzīgi kā “Mercedes” un “Red Bull” duelī, arī šeit gaidāms, ka katrai komandai būs priekšrocības dažādās trases daļās, liedzot vieniem kļūt par izteiktiem favorītiem. Pie tam beidzot abas sarkanās mašīnas varēs startēt ierastajās pozīcijās, nevis no beigām, kā tas bija pēdējos divos posmos. Kad kopvērtējumā cīņa ir punktu punktā, katrs posms var sagriezt situāciju kājām gaisā.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

‘A komandu’ cīņa

Trešajā ešalonā šogad iekārtojušās trīs ‘A komandas’ – “Alpine”, “AlphaTauri” un “Aston Martin”. Kamēr pēdējie vairāk uzplaiksnījuši ielu trasēs ar lēniem pagriezieniem (Monako, Baku), tikmēr abas pārējās komandas spējušas atrast tempu visdažādākajās trasēs.

“AlphaTauri” jeb, ja būsim precīzi, tieši Pjērs Gazlī šogad regulāri mirdzējis kvalifikācijās, 11 reizes iekļūstot labāko sešiniekā. Sacīkšu temps “Red Bull” junioru komandai nav tik izcils – tajās Pjērs Top 6 iekļuvis tikai 6 reizes, turklāt viena no tām bija lietus aizskalotā Beļģijas GP, kurā reālas cīņas trasē nenotika. Ostinā apdzīšanas iespējas ir ļoti labas, tādēļ Pjēru varētu sagaidīt grūta nedēļas nogale. “AlphaTauri” situāciju neuzlabo Juki Cunodas sniegums – japānis sešiniekā ticis vien Ungārijā, arī tad paliekot aiz komandas biedra, kurš pēc pirmā apļa drāmas nonāca pēdējā pozīcijā.

“Alpine” sniegums bijis krietni sabalansētāks, tomēr pēc jau pieminētā Ungārijas posma, kurā Okons izcīnīja uzvaru, biežāk priekšā atrodams viņa komandas biedrs Alonso. Sestā vieta Nīderlandē tika atkārtota arī Sočos, tomēr Fernando Alonso bija pārliecināts, ka, trasei paliekot sausai, viņiem bija iespēja pacīnīties arī par pjedestālu. Turcijā Alonso cerības tika sagrautas jau pirmajā aplī, tomēr pēdējo posmu tendence liecina, ka “Alpine” drīzāk sāks cīkstēties ar “Ferrari” un “McLaren”, nevis smērēs savas rokas duelī ar “Aston Martin”.

Tuvojoties F1 sezonas noslēgumam un svētku sezonai, kad veikalu plaukti nav pieejami, ienāc F1LV veikalā un iepriecini sevi un citus Formula 1 fanus!

Formula 1 mašīnu paātrinājums ir elpu aizraujošs… Tuvojoties Ziemassvētkiem esiet uzmanīgi ar savām vēlmēm!

Padarīsim Ameriku atkal varenu?

Bernijs Eklstons iekaroja Āzijas tirgu. “Liberty Media” par savu mērķi nosprauda čempionāta popularizēšanu Amerikā. Šī ir svarīga nedēļas nogale arī čempionāta aizkulisēs. Ar vienu sacīksti un vienu komandu nav pietiekami. Pavisam nesen tika publicēts nākamās sezonas kalendārs, kurā Amerikas ballīti Teksasā papildinājusi arī sacīkste Maiami, tomēr tas nebūs vienīgais papildinājums.

Pārņemot “Sauber” un “Alfa Romeo” projektu, Formula 1 plāno atgriezties Andretti uzvārds. 1978. gada čempiona Mario dēls Maikls nespēja atkārtot tēva sasniegumus kā braucējs, taču varbūt labāk veiksies kā komandas īpašniekam. Realizējot šo darījumu, par Valteri Botasa komandas biedru nākamgad, visticamāk, kļūs IndyCar spīdeklis Koltons Herta. Kā jau kārtīgam amerikāņu šovam pienākas, intrigas atrodamas gan trasē, gan ārpus tās!

Ar savām prognozēm par gaidāmo posmu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a.