No malas varētu šķist, ka Serhio Peress pavadīja laisku svētdienas pēcpusdienu Amerikas GP – startējis no trešās pozīcijas, viņš tajā arī finišēja ar diezgan ievērojamu atstatumu gan līdz priekšā esošajam Hamiltonam, gan Leklēram aizmugurē. Realitātē šis bija smagākais posms viņa karjerā.

Nedēļas nogales laikā Peress cieta no diarejas (jeb caurejas). Viens no tās simptomiem ir straujāka dehidrācija, līdz ar to šķidruma uzņemšana ir īpaši svarīga. Neilgi pirms starta tika konstatētas problēmas Peresa “Red Bull” formulas dzēriena padeves sistēmā, kā rezultātā šķidrums ieplūda balaklavā, nevis braucēja mutē.

Mehāniķi nespēja pirms starta novērst problēmu, līdz ar to karstajā Teksasas saulē Čeko devās bez iespējas atveldzēties. Pēc finiša meksikāņa nogurums un bezspēks bija redzams pat TV ekrānos.

Taujāts par to, vai kādreiz ir juties tik slikti pēc sacīkstēm, Peress norāda: “Nē, šī ir pirmā un, cerams, pēdējā reize.

Lai gan veselības likstas ietekmēja viņa pašsajūtu, Serhio Peress spēlēja milzu lomu “Red Bull” komandas uzvarā Amerikas GP. Pēc Verstapena kļūdas pirmajā pagriezienā, Peress piebremzēja, ļaujot Maksam saglabāt otro pozīciju. Tas nebūtu iespējams, ja tuvākais sāncensis būtu kāds cits. Pirmajos apļos Peress uzturēja lielisku tempu, liedzot Hamiltonam pagarināt savu pirmo sacīkšu nogriezni pirms riepu maiņas. Pretējā gadījumā Luiss iestrēgtu aiz otrā “Red Bull” braucēja.

“Manu sacīksti izbojāja pieejamo riepu komplekti. Ar mazlietotām vidējā sastāva riepām biju sliktākā pozīcijā, ņemot vērā riepu degradācijas līmeņus sacīkšu laikā,” uzsver Peress. Abi līderi, atšķirībā no Peresa, pēc pirmā pitstopa tika pie nelietotām cietākā sastāva riepām. Tieši šai sacīkšu fāzē Peress iepalika no titula kandidātiem.

Fiziskā ziņā pēc kāda 20. apļa palika ļoti grūti. Šī nebija ideāla sacīkste. Toties spējām saglabāt pitstopa distanci no līderiem. Tieši tādēļ Makss varēja veikt pitstopu ātrāk par Luisu. Centāmies darīt to pašu, kā rezultātā viņam nebija citu variantu kā braukt boksos. Viņš nespēja piekopt optimālo stratēģiju, tādēļ mūsu izvēle izrādījās pareiza, taču pēc 20. apļa ar mani bija cauri.”