Svētdien notikušajā Mehiko Grand Prix izcīņā Makss Verstapens kļuva par pirmo braucēju F1 vēsturē, kurš Brāļu Rodrigesu vārdā nosauktajā trasē triumfējis trīs reizes. Līdz šim tas divreiz bija izdevies vēl tikai Džimam Klārkam, Alenam Prostam, Naidželam Manselam un Luisam Hamiltonam.

Īpašu ierakstu vēstures lappusēs atstāja arī otrs “Red Bull” braucējs Serhio Peress. Viņš kļuva par pirmo meksikāni, kurš kāpis uz F1 goda pjedestāla savā dzimtenē. Mehiko Grand Prix finišu Peress sasniedza trešajā vietā. Šai pozīcijā viņš finišēja arī abos iepriekšējos posmos Turcijā un ASV.

Starp abiem “Red Bull” braucējiem otrais palika Luiss Hamiltons. Britu sportists šogad otro vietu ieguvis jau piecas reizes, turklāt visos piecos gadījumos Verstapens kāpa uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena.

Grafiks: Pirelli
“F1LV

Kvalifikācijā Luisa Hamiltona un Valteri Botasa pārstāvētā “Mercedes” komanda izcīnīja dubultuzvaru, aizņemot pirmo starta rindu. Skaitot “Mercedes” uznācienu uz F1 skatuves 1954. un 1955. gadā, šī bija 81. reize, kad kvalifikācijā tieši ‘sudraba bultas’ izcīna pirmo un otro vietu. “Ferrari” tas izdevies 80 reizes, līdz ar to “Mercedes” Meksikā sasniedza jaunu rekordu.

Grafiks: Pirelli

Uzvarai kvalifikācijā šai trasē gan nav izšķiroša nozīme. Jau ceturto reizi pēc kārtas pole position ieguvējs Meksikā netiek uz pjedestāla. Valteri Botass pēc kontakta pirmajā aplī ar Danielu Rikjardo šoreiz palika bez punktiem. Pārvērst pole postion trofejā un šampanietī neizdevās arī Šarlam Leklēram 2019. gadā (4. vieta), Danielam Rikjardo 2018. gadā (izstāšanās) un Sebastianam Fetelam 2017. gadā (4. vieta).

Lai cik tas nešķistu dīvaini, Makss Verstapens nekad vēl Meksikā nav startējis no pirmās pozīcijas. 2019. gadā viņš uzrādīja labāko rezultātu kvalifikācijā, taču 3 starta pozīciju soda dēļ pie pole position netika. Pēdējās 10 Formula 1 sacīkstēs Brāļu Rodrigesu trasē no pirmās pozīcijas startējuši 10 dažādi braucēji.

Grafiks: WTF1

Valteri Botasam vismaz izdevās sasniegt ātrāko apli, liedzot punktu “Red Bull” komandai. Šobrīd “Mercedes” un “Red Bull” konstruktoru kausā šķir tikai 1 punkts. Šī var kļūt par visu laiku ciešāko cīņu komandu ieskaitē. Līdzšinējais rekords ir 3 punkti, kas šķīra “Ferrari” un “BRM” 1964. gadā. Tolaik gan tika izmantota atšķirīga punktu skaitīšanas sistēma. Par uzvaru pienācās tikai 9 punkti, sezona sastāvēja no 10 posmiem, bet konstruktoru kausā tika skaitīti tikai katras komandas ātrākās mašīnas rezultāti, atmetot četrus vājākos posmus. Mūsdienu sistēma (ar 25 punktiem uzvarētājam) tika ieviesta 2010. gadā. Toreiz “Red Bull” pieveica “McLaren” par 44 punktiem. Nākamo 10 sezonu laikā tik ciešas cīņas konstruktoru kausā nav pieredzētas.

Grafiks: 107% F1 Visualisations

Lai gan sešos piegājienos Meksikā Karloss Saincs nekad nav kvalificējies zemāk par 11. pozīciju, šī bija pirmā reize, kad Karloss Mehiko pamet ar punktiem. Iepriekšējos piecos piegājienos viņa labākais finišs šeit bija 13. vieta, taču svētdien Saincs parūpējās, lai abas “Ferrari” formulas iekļūtu labāko sešiniekā.

Starta sadursmes lieliski izmantoja “Alfa Romeo” komanda. Antonio Džiovinaci pirmajos apļos nonāca sestajā pozīcijā, taču neveiksmīga riepu taktika ar agru pitstopu lika itāļu braucējam samierināties ar 11. vietu. Šis bija trešais posms pēc kārtas, kad Džiovinaci finišē pirmais aiz punktiem. Tikmēr viņa komandas biedrs Kimi Raikonens atkārtoja savu šīs sezonas labāko rezultātu, kas tika sasniegts Krievijā, finišējot astotajā vietā. Pērn Kimi augstāk par devīto vietu tā arī netika.

Grafiks: FIA

Džordžs Rasels pēc fantastiskā noslēguma sezonas Eiropas daļai, kurā piecos posmos punkti tika gūti četras reizes, vairs nav spējis atkārtot šo līmeni. Jau trešo posmu pēc kārtas “Williams” komanda palika bešā. Nelielu mierinājumu sniedz fakts, ka Džordža Rasela mehāniķi var lepoties ar Mehiko Grand Prix ātrāko pitstopu – 2,17 sekundes.

Grafiks: DHL