Makss Verstapens parādīja dominantu sniegumu, uzvarot Mehiko Grand Prix par vairāk kā 19 sekundēm. Luiss Hamiltons ieņēma otro vietu, kamēr Serhio Peress kļuva par pirmo meksikāni, kurš ieguvis pjedestālu mājas sacīkstē, finišējot trešajā vietā. Verstapens palielināja braucēju kopvērtējuma starpību līdz 19 punktiem, kā arī ‘Red Bull’ samazinājuši konstruktoru titula cīņu līdz vienam punktam.
Mehiko Grand Prix iesākās ar vērienu – Botass neveica pārāk labu startu un jau taisnē pirms pirmā līkuma atrada sevi starp Hamiltonu no labās puses un Verstapenu kreisās, kā rezultātā zaudēja pozīcijas abiem titula censoņiem. Makss Verstapens ar lielisku manevru caur ārējo trajektoriju apdzina gan Botasu, gan Hamiltonu pirms otrā līkuma un ieņēma pirmo pozīciju.
Ar vietu zaudēšanu pirmajā līkumā somu pilota likstas gan nebeidzās, Daniels Rikiardo, kurš bremzējot sabloķēja sava ‘McLaren’ priekšējās riepas, aizķēra ‘Mercedes’ aizmugurējo riepu ar savu priekšējo antispārnu, kas triecienā salūdza, un Botass sagriezās. Abi piloti noslīdēja līdz pēdējām vietām un apļa beigās iebrauca boksos, kur nomainīja vidējā sastāva riepas uz cietajām. Tikmēr Estebana Okona vadītā ‘Alpine’ tika iespiesta starp Juki Cunodas ‘AlphaTauri’ un Mika Šumahera ‘Haas’, sadursmes rezultātā Cunoda palika otrā līkuma malā un Šumahera ‘Haas’ trešā līkuma izejā, kur arī abiem sacīkste bija beigusies.
Pēc drošības mašīnas iebraukšanas atpakaļ boksos, Verstapens uzņēma tempu, uzrādot ātrāko apli pēc ātrākā apļa un atrāvās no Hamiltona par vairāk kā desmit sekundēm – starpību, ko britu pilots tā arī neatguva. Ja pēc pirmā apļa haosa likās, ka cīņa būs starp abiem kopvērtējuma līderiem, tad jau pēc desmitā apļa aina bija citādāka – Hamiltona galvenais uzdevums bija noturēt Peresu aiz muguras, kurš turējās 1-2 sekunžu intervālā līdz pat 29. aplim, kad ‘Mercedes’ formula iebraucu boksos nomainīt vidējā sastāva riepas uz cietajām. Verstapens iebrauca boksos priekš obligātās riepu maiņas 33. aplī, dāvājot meksikānim mājas sacīkstes vadību. Perezs lieliski saglabāja savas vidējā sastāva riepas līdz pat 45. aplim, kas deva stratēģisku priekšroku sacīkstes otrajai daļai.
Daniels Rikiardo un Valteri Botass tikmēr nespēja viens no otra tikt vaļā. Pēc sadursmes pirmajā līkumā un riepu nomaiņas, abi piloti centās atgūt zaudēto, taču Botass, kuram izskatījās, ka ir ātrāks temps, nespēja apdzīt Rikiardo līdz pat austrālieša otrajam boksu apmeklējumam. Somu pilots, kurš piedzīvoja kopēji neveiksmīgu Grand Prix – no pole position līdz pēdējai vietai, lēnas riepu nomaiņas un ķibeles viscaur 71 apli ilgajai sacīkstei – sacīksti noslēdza 15. vietā.
Sacīkste atdzīvojās ap sešdesmito apli, kad Serhio Peress noķēra Luisu Hamiltonu pēc sava boksu apmeklējuma. Peress Hamiltonam pietuvojās līdz pat 0,6 sekunžu atstatumam, un pāris reizes mēģināja veikt apdzīšanas manevrus, taču neveiksmīgi. Netīrā gaisa dēļ, kas sakarsēja motoru un bremzes, pēc pāris apļiem nācās atkāpties. Pēc nelielas elpas ievilkšanas un formulas atdzesēšanas meksikānis mēģināja vēlreiz, taču arī šoreiz nespēja Hamiltonu apdzīt, un nācās samierināties ar trešo vietu. Pēc fanu ovācijām gan varēja likties, ka Peress izcīnijis uzvaru – ‘Red Bull’ pilots kļuva par pirmo meksikāņu izcelsmes Formula 1 pilotu, kurš Meksikas posmā guvis goda pjedestālu.
CHECO: “Obviously I wanted more, today I wanted to get the 1-2 for the team. I wanted to give my heart for the people, I could actually hear them when I was going through here!” #MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/NXWG8sofhT
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
Pjērs Gazlī, kurš sacīksti sāka no piektās starta pozīcijas, sevi turpina pierādīt kā augstākā ešalona braucēju. Pēc Botasa sagriešanās pirmajā līkumā, Gazlī ar ‘AlphaTauri’ ieņēma ceturto vietu, no kuras tā arī neatlaidās, lielāko daļu sacīkstes nobraucot nekurienes vidū – Leklērs atrādās vairāk kā 7 sekundes aiz muguras, un attālums līdz TOP 3 nebija sasniedzams.
‘Ferrari’ aizvadīja lielisku Grand Prix komandas rezultātu ziņā. Šārls Leklērs finišēja piektais, Karloss Sainss sestais, kopā gūstot 18 punktus, kas bija pieteikami, lai apdzītu un iegūtu 13,5 punktu vadību pār ‘McLaren’ cīņā par trešo vietu konstruktoru kopvērtējumā. Sebastians Fetels finišēja septītais, Kimi Raikonens ar savu ‘Alfa Romeo’ ierindojās astotajā vietā, kamēr labāko desmitnieku noslēdza Fernando Alonso un Lando Noriss.
Mehiko Grand Prix – sacīkste