Jau otro nedēļas nogali pēc kārtas Luiss Hamiltons palicis bez titula. Šoreiz zaudētājos viņš palika nevis kā braucējs, bet gan komandas īpašnieks. Extreme E sezonas pēdējā posmā viņa izveidotā “X44” komanda uzvarēja, tomēr tituls nonāca “Rosberg X Racing” rīcībā.

Pēc uzvarām trijos no pirmajiem četriem Extreme E sezonas posmiem (tuksneša xPrix, okeāna xPrix un salas xPrix) Johana Kristofersona un Mollijas Teilores pārstāvētā “Rosberg X Racing” uz pēdējo posmu Dorsetā ieradās kā kopvērtējuma līderi, tomēr tik inovatīvā autosporta kategorijā viss var ļoti strauji mainīties.

Kad elektromobiļiem bezceļu apstākļos nācās saskarties ar Anglijas izaicinājumu. Šeit kā zivis ūdenī jutās “X44” komanda ar Sebastjēnu Lēbu un Kristinu Gutjeresu. Pēc dominances priekšbraucienos Gutjeresa iekārtojās vadībā fināla startā. Lēbam atlika vien saglabāt pirmo pozīciju.

Trijniekā iekļuva arī “JBXE” ar Kevinu Hansenu un Mikaelu Ālinu-Kotuļinsku un “Andretti United” ar Kevina vecāko brāli Timiju Hansenu un Keitiju Meningsu. Īsi pirms fināla starta “Rosberg X Racing” saskārās ar tehniskām ķibelēm, tomēr spēja tās novērst, finišējot priekšā “Xite Energy” vienībai, kas piedzīvoja sagriešanos.

Ar to bija pietiekami, lai, nepilnu mēnesi pēc ceturtā pasaules rallijkrosa čempiona titula izcīnīšanas, Kristofersons kļūtu arī par pirmo Extreme E čempionu kopā ar rallija zvaigzni Molliju Teilori. Bijušā F1 čempiona Niko Rosberga izveidotā komanda sezonu noslēdza ar 155 kopvērtējuma punktiem – tikpat guva arī “X44”, tādēļ šoreiz titulu, tāpat kā rallijkrosā, izšķīra uzvaru skaits. Neraugoties uz uzvarām visās piecās kvalifikācijās, Luisa Hamiltona komanda pirms jūras xPrix nevienu finālu vēl nebija uzvarējusi.

Zīmīgi, ka abu vadošo komandu izveidotāji Niko Rosbergs un Luiss Hamiltons ir bērnības dienu draugi un no 2014. līdz 2016. gadam trīs secīgas sezonas savā starpā “Mercedes” sastāvā duelējās par Formula 1 titulu. Divreiz pārāks bija Hamiltons, bet 2016. gadā Rosbergs guva virsroku un noslēdza braucēja karjeru kā čempions.