F1 debitants Juki Cunoda pirmajā sezonā piedzīvoja gan labas sacīkstes, gan periodus, kuros viņa sniegums bija negaidīti vājš. Viņš neslēpj, ka pirms komanda lika pārcelties uz dzīvi Itālijā, vienkārši bijis slinks jaunietis, kurš ar nepietiekamu nopietnību gatavojies sacīkstēm.

Juki Cunoda pagājušajā gadā izpelnījās slavu arī kā pilots, kurš nekautrējas sevi publiski noniecināt. Ieradies F1 čempionātā, viņš domājis, ka viss būs viegli un vienkārši, tādēļ neesot veltījis darbam pietiekami lielu nopietnību, līdz “AlphaTauri” komandas vadība viņam palūdza pārcelties uz dzīvo tuvāk Faencas rūpnīcai.

“Pirms pārcēlos uz Itāliju, es biju vienkārši sliņķis,” intervijā “Motorsport.com” atzīst 21 gadu vecais Cunoda. “Pēc treniņa devos pa taisno uz mājām, ieslēdzu savu “Play Station 5″ un visu dienu pavadīju spēlējot, vienkārši izklaidējot sevi. Pēc tam sacīkšu nedēļas nogalē viss notika steigā. Tikai, kad ierados trasē, sāku visam gatavoties un, manuprāt, tas bija par vēlu.”

Debijas posms Bahreinā gan viņam izvērtās labs, Cunoda bija ātrs un izcīnīja pirmos divus punktus, pa ceļam arī apdzenot divkārtējo pasaules čempionu Fernando Alonso. F1 motoru sporta nodaļas rīkotājdirektors Ross Brauns tobrīd izteicās, ja Cunoda esot pēdējo gadu cerīgākais debitants. Tomēr pēc tam sekoja daudzas neveiksmes – gan tehniskas problēmas, gan ātruma trūkums un avārijas. Tagad viņš atzīst, ka Bahreinā paveiktais radīja problēmas.

“Es teiktu, man radās pārāk liela pašpārliecinātība,” skaidro japāņu pilots. “Man bija sajūta, ka viss pat ir pārāk viegli nekā vajadzētu būt. Man nebija kādas lielas avārijas vai kaut kā tamlīdzīga, kas mēdz notikt. Es visu spēju kontrolēt, tāpēc man sāka šķist, ka viss būs viegli. Imolā piedzīvoju avāriju, bet tobrīd vēl viss ar pārliecību bija labi. Bet tad, kad avārijas sāka notikt regulāri, sāku šaubīties un jutu, ka viss kļuvis sarežģīts, daudz grūtāks nekā iepriekš domāju. Pienāca brīdis, kad mana pārliecība par sevi bija nokritusies līdz nullei. Bija ļoti grūti strādāt, lai to atgūtu.”

Visas sezonas laikā Cunoda punktos iekļuva septiņas reizes, bet noslēguma posmā Abū Dabī finišēja ceturtais, kas ir sportista līdz šim F1 karjerā augstākais sasniegums. Kopvērtējumā gan viņš ieņēma ne tik spožo 14. pozīciju, taču jau ar daudz lielāku pieredzi turpinās pārstāvēt “AlphaTauri” komandu arī šogad.

Pirms debijas “Formulā 1” Cunoda trīs sezonas bija nostartējis Japānas F4 čempionātā, kur tika pie viena titula, pēc tam 2019. gadā brauca Eiropas F3 čempionātā un “Euroformula Open” seriālā, bet 2020. gadā aizvadīja pirmo sezonu “Formulā 2”, kur guva trīs uzvaras un sasniedza trešo vietu kopvērtējumā.