“Mercedes” vienības tehniskās nodaļas vadītājs Džeimss Elisons, ņemot vērā lielās izmaiņas F1 tehniskajos noteikumos, paredz, ka viena vai vairākas komandas šogad varētu būt pieļāvušas pamatīgas kļūdas jauno mašīnu izstrādē.

Visas desmit pasaules čempionātā startējošās komandas šobrīd jau noslēdz darbus pie jaunajiem auto, ko daļa no tām vispirms izmēģinās filmēšanās dienu ietvaros, bet oficiālie testi sāksies jau pēc nepilna mēneša, 23. februārī Barselonas trasē.

Elisons prāto, ka vairākas komandas varētu būt nepareizi interpretējušas jaunos noteikumus un šajā sezonā būs spiestas veltīt daudz laika, lai pieļautās kļūdas dizainā izlabotu.

“Ņemot vērā, ka mašīnas būs jaunas un daudz savādākas, es spēju iztēloties, ka viena vai divas komandas būs paveikušas darbu stipri nepareizi un piedzīvos ļoti sāpīgu gadu,” prognozē “Mercedes” tehniskais direktors. “Domāju, ka mēs visi būsim atstājuši neizdarītas lietas, ko vienkārši nespējām paredzēt. Tad skatīsimies uz konkurentu mašīnām un prātosim, kāpēc gan par to neaizdomājāmies? Tad mēs darbosimies pie tā, lai iespējami ātrāk šīs iedejas realizētu savām mašīnām. Tikai tā, atkarībā no pozīcijām, kādās būsim pirmajās sacīkstēs, varēsim tuvoties ātrākajiem vai arī turēt pārējos aiz muguras, ja paši būsim ātrākie. Būs liela steiga un šīs sezonas laikā noteikti sanāks maz gulēt.”

Pēdējo reizi milzīgas pārmainās notika 2014. gadā, kad tika ieviesti turbo motori, un kopš tā laika “Mercedes” ne reizi nav uzveikta Konstruktoru kausā. Vien pērn pilotu ieskaitē pirmo reizi kopš 2014. gada sezonas tika pārspēts kāds no “Mercedes” braucējiem, ko paveica Makss Verstapens ar “Red Bull” formulu.

“Kad noteikumi mainās tik ļoti, tajā vienmēr ir iespēja,” pozitīvi noskaņots ir Elisons. “Mūsu darbs ir skatīties uz šo tehnisko iespēju un noteikumiem, bet pēc tam kopīgi izmantot savu aso prātu un prasmes, lai mēģinātu atrast savai mašīnai tādu konfigurāciju, kas būtu labāka nekā citu komandu izdomātā. Kad noteikumi šādi mainās, mēs šo izaicinājumu uztveram ar interesi un baudu. Tajā pašā laikā pastāv arī briesmas, tāpēc cenšamies iziet cauri šim potenciālajam mīnu laukam, meklējot tos dārgumus, kas atrodas starp tām, lai beigās iegūtu mašīnu, ar ko var cīnīties par vadošajām pozīcijām.”