F1 sacīkšu komanda “Aston Martin” parakstījusi līgumu ar sponsoru “Aramco”, kā rezultātā mainīsies arī vienības oficiālais nosaukums.
Saūda Arābijas enerģētikas un ķīmijas izstrādājumu ražošanas uzņēmums “Aramco” pirmo reizi “Formulā 1” ienāca 2020. gadā, kad kļuva par vienu no galvenajiem sponsoriem vairākām sacīkstēm, līdz ar to atsevišķās trasēs jau bija redzami lieli šī zīmola plakāti. “Aramco” pārstāvji veikuši pārrunas ar vairākām F1 komandām, meklējot sadarbības partneri. Vēlme bijusi strādāt ar kādu no “Mercedes” dzinējus izmantojošajām vienībām, līdz panākta vienošanās par “Aston Martin” sponsorēšanu.
Zināms, ka līgums ar “Aramco” parakstīts uz ilgāku termiņu un sadarbība ietvers ne vien “Formulu 1”, bet arī “Aston Martin” ielas automobiļu ražošanas jomu. Kopā tiks strādāts pie augstas efektivitātes iekšdedzes dzinēju konstruēšanas, kā arī augstas veiktspējas dabai draudzīgākas degvielas, uzlabotu smērvielu un nemetālisku materiālu radīšanas izmantošanai transportlīdzekļos.
Kā zināms, vēl viens liels sponsors un sadarbības partneris šai komandai ir ASV bāzētais IT nozares uzņēmums “Cognizant”. Līdz ar to no šīs sezonas vienības oficiālais nosaukums būs “Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 Team”. Savukārt tās vadība jau sapņo par titulu izcīnīšanu.
“Mēs esam šeit, lai uzvarētu, tāpēc priecājos sveikt šeit mūsu jauno partneri “Aramco”,” saka F1 komandas īpašnieks Lorenss Strols. “Esmu sapratis, ka viņam ir milzīgs intelektuālā īpašuma un tehnisko iespēju apjoms. Tas ļoti palīdzēs mūsu komandai sasniegt mērķi – uzvarēt “Formula 1″ pasaules čempionātā.”
“Aramco” ir Saūda Arābijas uzņēmums, kas galvenokārt nodarbojas ar naftas un dabasgāzes ieguvi. Tam pieder pasaulē otrās lielākās apzinātās naftas atradnes, un tas ir viens no ienesīgākajiem uzņēmumiem pasaulē, lai gan tika ziņots, ka “Covid-19” pandēmijas laikā ieņēmumi sarukuši gandrīz uz pusi. Interesanti, ka “Aramco” oficiāli ir lielākais oglekļa emisiju radītājs pasaulē starp visiem uzņēmumiem jau kopš 1965. gada.