1978. gada F1 čempions Mario Andreti atklājis, ka viņa dēla Maikla vadītais projekts “Andretti Global” pieteicies F1 čempionātam, plānojot debiju 2024. gadā.

Šobrīd komandai jāgaida uz akceptu no Starptautiskās Automobiļu federācijas. Ja tas tiks sniegts, jau pēc diviem gadiem F1 uz starta stāsies 11 komandas, jo “Andretti Global” plāno ienākt ‘no nulles’, nevis pārņemt kādu jau aktīvu komandu. Tas nozīmē, ka viņiem nāksies samaksāt 20 miljonus dolāru katrai no 10 startējošajām komandām.

Maikls Andreti pats Formula 1 čempionātā pavadīja nepilnu sezonu “McLaren” sastāvā, uz pjedestāla kāpjot tikai vienu reizi un paliekot komandas biedra Airtona Sennas ēnā, neraugoties uz saviem lieliskajiem panākumiem pāri okeānam. Andreti vēlāk kļuva par “Andretti Autosport” vadītāju. Komanda guvusi ievērojamus panākumus dažādos čempionātos, tostarp IndyCar, Supercars, Formula E un Extreme E.

Pagājušā gada izskaņā Andreti centās iegādāties “Sauber” F1 komandu, kas šobrīd startē zem “Alfa Romeo” zīmola. Abas puses gan nespēja vienoties par detaļām, kā rezultātā īpašnieku maiņa nesekoja.

“Andretti Global” ir lieliska iespēja izmantot F1 strauji augošo popularitāti Amerikā. Šonedēļ tika apstiprināts, ka sacīkstes Ostinā paliks kalendārā vēl vismaz piecus gadus, tikmēr debiju piedzīvos Maiami Grand Prix. Šobrī tiek veiktas pārrunas par sacīkšu rīkošanu arī Lasvegasā.

Jāpiezīmē, ka pēdējā absolūti jaunā F1 komanda arī nāk no Amerikas – “Haas”. Viņu darbības modelis faktiski bija balstīts uz detaļu pirkšanu no “Ferrari”. Ap “Andretti” projektu vēl ir neskaidrības. Nav zināms, kas būs komandas dzinēju piegādātājs.