Ļoti vērtīgu dubultuzvaru Formula 1 sezonas atklāšanas posmā Bahreinā guva “Ferrari” komanda. Šarls Leklērs un Makss Verstapens spraigi cīkstējās sacīkšu pirmajā pusē, tomēr noslēgumā “Red Bull” jaudas agregāti pievīla, liekot komandai pamest Sakiru bez punktiem.

Sacīkšu startā vadošie brauceji Šarls Leklērs, Makss Verstapens un Karloss Saincs saglabāja savas pozīcijas. Tikmēr Serhio Peresam nācās sambremzēties otrajā pagriezienā, kā rezultātā “Red Bull” braucējs nonāca sestajā pozīcijā aiz Luisa Hamiltona un Kevina Magnusena.

Piektajā pozīcijā “Haas” braucējam neizdevās noturēties pārāk ilgi. Kļūdas par vēlu sabremzējoties starta-finiša taisnes beigās divreiz ļāva konkurentiem apsteigt Magnusenu. Vispirms to paveica Peress, bet pāris apļus vēlāk arī “Mercedes” jaunpienācejs Džordžs Rasels.

Arī otram “Haas” braucējam Mikam Šūmaheram sacīkšu sākums neizvērtās gluds. Pēc kontakta ar Estebanu Okonu cīņā par desmito vietu Šūmahers sagriezās pa 360 grādiem, tomēr pazaudēja tikai trīs pozīcijas. Okons par šo manevru saņēma 5 sekunžu sodu. Turpmāko apļu laikā gan Šūmahers piekāpās vairākiem konkurentiem.

Īpaši neveiksmīgs starts padevās Valteri Botasam, kurš pēc sestās vietas kvalifikācijā ļoti lēni izkustējās pirmajos metros, kā rezultāta atkrita līdz 14. pozīcijai.

Vienīgie braucēji, kas sacīkstes sāka ar vidējā, nevis mīkstākā sastāva riepām, bija abi “McLaren” braucēji. Pēc jau tā vājā snieguma kvalifkācijā Noriss un Rikjardo problēmas turpinājās. Daniels nonāca pēdējā pozīcijā, bet Lando atkrita līdz 18. vietai priekša Latifi. Bremžu pārkaršana izraisīja problēmas arī konkurentiem, tomēr testi pierādīja, ka šī ir “McLaren” vārīgā vieta.

Ar DRS palīdzību Peress pierādīja, ka “Red Bull” šogad radījuši labāku mašīnu kā “Mercedes”, apsteidzot Luisu Hamiltonu cīņā par ceturto vietu. Tieši Hamiltons 11. apļa beigās kļuva par pirmo braucēju, kurš šosezon veicis pitstopu. Pēc atgriešanās trasē viņa mašīnai ar cietākā sastāva riepām trūka saķere. Knapi novaldījis spēkratu, Luiss piekāpās debitantam Žou. Apli vēlāk ķīnietim nācās atzīt septiņkārtējā čempiona pārākumu.

Pārējie vadošie brauceji savus pitstopus veica 14. un 15. apļa beigās, taču piekopa atšķirīgu taktiku no “Mercedes” braucējiem – Leklērs, Verstapens un Saincs arī otrajam sacīkšu nogrieznim izvēlējās mīkstā sastāva riepas, kamēr Peress tika pie vidējā sastāva.

Braucot boksos apli agrāk, Verstapens nonāca cieši aiz Šarla Leklēra. Pirmais mēģinājums pārņemt vadību bija sekmīgs, taču pāris pagriezienus vēlāk Leklērs izmantoja DRS priekšrocības, lai atgūtu pozīciju. Nākamais aplis izrādījās identisks – jau atkal Verstapens uz pāris pagriezieniem tika priekšā, taču vēlreiz atzina “Ferrari” pārākumu. Trešais piegajiens noslēdzās ar priekšējā labā riteņa sabloķēšanu. Sargājot riepas, Verstapens vairs necentās apdraudēt Leklēra pozīciju.

Īpatnēji, ka Hamiltons jau sacīkstēm esot pusē šķīrās no cieto riepu komplekta par labu “Pirelli” vidējam ražojumam. Līderi atkārtoja scenāriju – Verstapens un Leklērs boksos devās ar apļa atšķirību. Šarlam izdevās saglabāt vadību, nosedzoties un tiekot pie vidējā sastāva riepām, tapat kā Verstapens.

Turpinot piekopt atšķirīgu riepu taktiku, trešajam nogrieznim Peress tika pie mīkstaka sastāva riepām par saviem konkurentiem. Meksikānis atgriezās trasē nepilnas 3 sekundes aiz Sainca, taču diez ko tuvāk “Ferrari” braucējam netika.

Cīņā par ‘labākais no pārējiem’ balvu aiz “Ferrari”, “Red Bull” un “Mercedes” braucejiem Pjērs Gazlī spēja tikt garām tikko no boksiem izbraukušajam Kevinam Magnusenam. Apli vēlāk Magnusens atguva pozīciju.

14 apļus pirms finiša “Red Bull” trešo reizi iesauca savus braucējus boksos. “Ferrari” atbildēja iesaucot Saincu boksos, bet Leklērs palika trasē ar 27 sekunžu pārsvaru. Hamiltons atguva ceturto pozīciju, jo arī Hamiltons devās boksos.

Pjēra Gazlī cerības uz astoto vietu sadega oranžās liesmās kopā ar viņa “AlphaTauri” mašīnu 12 apļus pirms finiša, liekot trasē doties drošības mašīnai. Tas lika doties boksos arī Leklēram. Dzēšot visus handikapus secība pirms izšķirošajiem notikumiem labāko desmitniekā bija sekojoša: Leklērs, Verstapens, Saincs, Peress, Hamiltons, Rasels, Magnusens, Botass, Okons, Šūmahers. Visi vadošie braucēji bija vienādās pozīcijās ar mīkstākajām riepām.

Septiņus apļus pirms finiša Bernda Mailandera vadītā drošības mašīna devās malā. Leklērs paveica lielisku darbu, liedzot Verstapenam apdraudēt viņam piederošo pirmo vietu. Tā vietā Maksam bija jāuzmanās no Sainca. Tālāk aizmugurē Šūmahers izkrita no punktu zonas, piekāpjoties Cunodam un Alonso.

Karloss Saincs turējās cieši aiz Verstapena, kad baterijas defekta dēļ viņš vairs nesaņēma jaudu. “Ferrari” braucējs apdzina Verstapenu un mirkli vēlāk lēni ripojošā “Red Bull” formula devās boksos, lai izstātos 3 apļus pirms finiša.

Piepeši arī Peress sūdzējās par jaudas trūkumu. Hamiltons atradās viņam cieši aizmugurē. Pēdējā aplī arī otrs “Red Bull” dzinējs sāka niķoties, liekot Peresam sagriezties pirmajā pagriezienā. Kristiana Hornera vadītā komanda noslēdza pirmo posmu bez punktiem.

Luiss Hamiltons pakāpās uz trešo vietu, Rasels finišēja ceturtais. Kevins Magnusens atgriezās F1 apritē ar satriecošu piekto vietu, bet ķīnieti Guanju Žou guva puntku savā debijas sacīkstē. Starp viņiem iespraucās Botass, Okons, Cunoda un Alonso.

Jau pēc nedēļas nākamais posms risināsies Saūda Arābijā.

Formula 1 – Bahreinas Grand Prix rezultāti