Pamazām attopoties pēc Bahreinā piedzīvotā pēdējo apļu pārsteiguma, Formula 1 turpina savu tūri Tuvajos Austrumos. Intrigas pirms Saūda Arābijas GP netrūkst, tādēļ izskatīsim svarīgākās no tām.

Ar jaunu skatu

Dodoties uz vēl vienu ātru trasi zem mākslīgā apgaismojuma, bez nopietnām reljefa izmaiņām un ar bezalkoholisku dzērienu uz pjedestāla, varētu šķist, ka spēku samēri būs ļoti līdzīgi 1. posmā manītajiem. Te gan nevajadzētu steigties notikumiem pa priekšu. Sakiras trase Bahreinā sastāv no vairākām garām taisnēm ar asiem līkumiem, kas pārbauda bremžu izturību. Tikmēr Džida ir aerodinamikas speciālistu ‘Disnejlenda’, pateicoties virknei ātru pagriezienu. Tas nozīmē, ka komandām kā “Mercedes”, kuru mašīnas Bahreinā īpaši kratījās, šeit varētu klāties labāk, jo laiks, galvenokārt, tiek zaudēts lēnajos pagriezienos. Intrigas gan pirms Saūda Arābijas GP, gan sekojošajiem virmos ap komandu spējām laicīgi novērst šo sarežģījumu.

Pērn galvenās bažas bija par drošību. Posms, kas sevi reklamē kā vienu no ātrākajām trasēm pasaulē kombinācijā ar trasei tuvu esošām barjerām, radot Monako sajūtas, bija pārdzīvojums gan braucējiem, gan skatītājiem. Uz šo sezonu veiktas vairākas nelielas izmaiņas ar drošības barjerām, uzlabojot redzamību, paplašinot līkumu izejas un mīkstinot triecienus. Atceroties pagājušā gada ļembastu trases pirmajos pagriezienos starp Hamiltonu, Okonu un Verstapenu, mums būs lieliska iespēja salīdzināt, kā šogad tiek kontrolēta trases robežu ievērošana, kā arī cik ļoti cietāka kļuvusi balstiekārta, kas padara lēkāšanu pāri apmalēm krietni nepatīkamāku.

Grafiks: Pirelli

‘Ferrari’ atpakaļ zirgā

Vai tiešām sarkanie atkal cīnīsies par titulu? Viņu pēdējais čempions jau beidzis karjeru, bet tiešais mantinieks Šarls Leklērs, kurš 2019. gadā pārņēma Kimi Raikonena vietu pierādīja F1-75 modeļa potenciālu. Viņa uzvaru nekādā veidā nevar saukt par dominanci, tomēr soli uz priekšu spēruši gan jaudas agregāta attīstītāji, gan komanda, veicot nevainojamu stratēģiju, kas ar šova un apdzīšanas elementiem ļāva uzsākt 2022. gadu ar uzvaru.

Mattia Binotto par favorīiem joprojām uzskata “Red Bull”, uzsverot, ka vajadzēs vēl 4 vai 5 posmus, lai novērtētu, vai “Ferrari” ir spējīgi iesaistīties cīņā par titulu, tomēr līdzīgas frāzes regulāri dzirdam no visiem spēcīgo komandu vadītājiem. Faktiski visi sporta totalizatori Šarlu Leklēru un Maksu Verstapenu uzskata par galvenajiem favorītiem uz uzvaru arī Saūda Arābijā, taču savstarpējās izredzes tiek vērtētas ļoti līdzīgi. Džidas trasē apdzīt ir iespējams vairākās vietās, tādēļ, ja abi aizņems pirmo starta rindu, pirms luksofora gaismu nodzišanas pārsteidzīgus secinājumus nevar veikt.

Japāņu barbekjū

Vai nav ironiski, ka vienīgais braucējs, kuram Bahreinā izturēja japāņu “Honda” dzinējs bija japānis Juki Cunoda? Jokus pie malas, “Red Bull” problēmas ar degvielas sistēmas padevi liek saraukt pieri Maksa fanu nometnē.

Straujus un pārbaudītus risinājumus nedēļas laikā nav viegli atrast. Helmuts Marko ziņo, ka viņiem tas tomēr ir izdevies. Defekts nav meklējams standartizētajās detaļās, kas radītu fundamentālas problēmas. Visticamāk, problēma saistīta ar procesu kā pēdējie litri no bākas tiek nogādāti uz dzinēju. Ja “Red Bull” ir pašpārliecināti, ka neiekritīs vēlreiz tai pašā grāvī, mūs gaida fantastiska nedēļas nogale. Ja šaubu velniņš vēl sēž uz pleca, tad sacīkstēs var tikt izmantota konservatīvāka pieeja, tomēr jebkāda taupīšanās ir dāvana uz paplātes itāļiem.

Un nevar aizmirst, ka izstāšanos Bahreinā piedzīvoja arī Pjērs Gazlī. Viņu piemeklēja citāda rakstura problēmas, dzinējam vienkārši izslēdzoties. Tā kā abas “Red Bull” sistēmas komandas šogad izmanto vienādus “Honda” ražojumus, lielajai vienībai jāpārliecinās, ka tā nesaķers junioru likstas.

Ziemeļnieku rūdījums

Kā zivis ūdenī Bahreinā jutās ziemeļnieki Kevins Magnusens un Valteri Botass. Abi šogad nonākuši komandās, kuras esam pieraduši redzēt peletona lejasgalā, tomēr kāds viņiem to ir aizmirsis pateikt.

Kevins atgriezās čempionātā ne tikai diktējot vidus ešalona tempu, bet arī pārliecinoši sakaujot savu komandas biedru Miku Šūmaheru, par kura prasmēm vienīgo priekšstatu pērn varēja gūt, salīdzinot viņa apļa laikus ar krievu oligarha atvases sasniegto, abiem braucot pēdējās divās vietas.

Valteri ir līdzīgās pozīcijās. Viņa komandas biedrs Žou F1 ienāca tikai šogad, tomēr pat ar punkta izcīnīšanu pārliecinoši palika Botasa ēnā, kura vienīgais klupšanas akmens bija katastrofālais starts. Šis sacīkšu elements nebija somu braucēja trumpis arī “Mercedes” laikos.

Magnusens un Botass ir uzstādījuši latiņu. F1 ir haizivju klubs un viņi abi nāk no divam mazām komandām, līdz ar to šis ir barošanās laiks, kad sajusta asins smarža. Nenoliedzami, “McLaren”, “Aston Martin” un “Alpine” ir krietni vairāk resursu, lai tiktu galā ar savu spuru un astes problēmām, kas gan jau pavisam drīz tiks paveikts. Līdz tam ziemeļniekiem jāsaglabā vēss prāts un jāmetas uzbrukumā lielajiem punktiem.

Lielā vilšanās

“McLaren”… (dziļa nopūta). Apbruņojušies ar jaudīgajiem “Mercedes” dzinējiem, tikuši pie izcila komandas vadītāja Andreasa Seidla, virknes sponsoru, pateicoties Zakam Braunam un diviem puišiem, kas aiz ārišķīgā smaida slēpj fantastiskas stūres virtuozu spējas, kā arī sadeldētiem lielo komandu budžetiem Bahreinā ne tikai nespēja ielauzties titula cīņā, bet gan nožēlojami pienesa ūdeni vidus ešalonam, lielāko sacīkšu daļu izklaidējot Nikolā Latifi.

Andreass Seidls uzsver, ka Sakiras trasē formulām trūka saķeres, kas izskaidrotu vājos rezultātus, tomēr viņa komentāros nav jūtamas pārliecības, ka Ahileja papēdis būtu atrasts. Oranžo faniem, visticamāk, jārēķinās ar vēl vienu smagu nedēļas nogali.

Braucot otrajā desmitā savstarpējai cīņai nebūs tik liela nozīme, tomēr abi braucēji ir radikāli atšķirīgās pozīcijās. Noriss kopš ienākšanas F1 ir stabili kāpis pa karjeras kāpnēm uz augšu. Šis ir viņa pirmais lielais kritiens. Tikmēr Rikjardo ir eksperts vilšanās jautājumos. Pēc spoža pirmā gada ar “Red Bull” sekoja ļoti blāva sezona, tad nonākšana Verstapena ēnā, nerealizētie sapņi ar “Renault” un visbeidzot visa pagājušā sezona. Abus gaida psiholoģiski smaga sezona, tomēr gaisma tuneļa galā noteikti nav izdzisusi. “McLaren” rokās ir visas kārtis, lai vērstu situāciju labvēlīgakā gaismā. Tas gan nevar notikt uzreiz.

Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!