Leģendārās Monako “Grand Prix” izcīņas rīkotājiem būtu jānāk klajā ar modernām idejām, lai noturētos F1 pasaules čempionāta kalendārā, paziņojis Ross Brauns. Viņaprāt, šobrīd dažu citu posmu organizatori jau spēj piedāvāt līdzīgu greznību, ar kādu līdz šim saistījušās tikai sacensības Montekarlo trasē.
Nesen tika paziņots par Lasvegasas ielu trases iekļaušanu kalendārā jau nākamajā sezonā, tāpat zināms, ka sacensības nākamgad atkal tiks rīkotas Katarā un Ķīnā, kas nozīmē posmu skaita palielināšanos. Tomēr arvien vairāk turpinās baumas par dažu vēsturisku trašu iespējamo aiziešanu no čempionāta, un riska sarakstā ir arī Monako, kur F1 sacīkstes, ar dažiem izņēmumiem, notiek kopš čempionāta pirmās sezonas 1950. gadā.
“Monako vienmēr bijusi F1 čempionāta greznākā daļa, bet domāju, ka ar savu krāšņumu kaut ko no tā jau sākušas piedāvāt Maiami, Singapūra un Lasvegasa,” sacīja F1 sporta nodaļas direktors Ross Brauns. “Manuprāt, Monako būtu jāatbilst tādiem pašiem komerciālajiem noteikumiem kā citiem posmiem. Tāpat viņiem jāmēģina atrast veidi, kā pielāgot savu trasi, jo mūsdienu mašīnas palikušas lielākas un ar tām sacensties tur kļuvis grūtāk.”
Monako zināma kā šaurākā trase visā kalendārā, kur apdzīšanas ir ļoti grūti īstenojamas. Tāpat šī posma rīkotāji maksā salīdzinoši nelielu naudu par iespēju organizēt vienu no F1 posmiem, bet šobrīd līgumsaistību termiņš iet uz beigām.
“Vēsture ir jāņem vērā, bet tāpat jāņem vērā šovs, ko šis posms spēj piedāvāt,” sacīja Brauns. “Arī ekonomiskais ieguldījums, ko tas dod čempionātam, ir viens no aspektiem, kas jāņem vērā, lai gan tam nevajadzētu būt noteicošajam faktoram lēmuma pieņemšanā. Man daudz labāk patiktu, ja Monako posms būtu kalendārā, nevis, ja nebūtu, tomēr šis čempionāts ir lielāks par jebkuru pilotu vai komandu, tāpat tas ir nozīmīgāks par jebkuru atsevišķu posmu.”