Vadošo F1 komandu braucēji snieguši savus komentārus. Lai gan Austrālijas GP kvalifikācijā pole position pārlieicnoši ieguva “Ferrari” braucējs Šarls Leklērs, arī viņam viss neritēja tik gludi kā varētu cerēt.

Pēc uzvaras Austrālijas GP kvalifikācijā “Ferrari” zvaigzne Šarls Leklērs norādīja, ka saulriets pamatīgi apgrūtinājis braukšanu. “Godīgi sakot, Q2 pirmajā aplī pamatīgi riskēju, jo man nebija ne jausmas, kur atrodas trases robežas. Šur un tur nācās riskēt, taču nedēļas nogalē uzņemtais ritms palīdzēja saprast, kurā brīdī ir jāgriežas. Neredzēju trases robežas, kas situāciju padarīja sarežģītu. Tad izvēlējāmies tumšāku ķiveres aizsargstikliņu. Man šķiet, ka Q3 pirmajā mēģinājumā parādījās arī mākoņi, kas padarīja apstākļus perfektus.”

Lai gan Leklēram izdevās sasniegt tobrīd labāko apļa laiku, otrajā mēģinājumā Makss Verstapens uz brīdi guva virsroku, pirms Leklērs vēlreiz uzlaboja savu rezultātu un ļāva “Ferrari” komandai līksmot par Austrālijas GP pole position.

Q3 pēdējā apļa bremzēšanas zonā pirms 1. pagrieziena ar redzamību jau atkal boja ļoti, ļoti slikti. Tai pat laikā nedomāju, ka mēs varam ko darīt. Pat ar tumšāko stikliņu nebija pietiekami, turklāt atlikušajā trasē būtu pārāk tumšs mākoņu dēļ. Jāmeklē kompromiss, taču apstākļi visiem ir vienādi. Apstākļi bija ļoti grūti, turklāt pēdējā sektorā izšķirošajā aplī mazliet kļūdījos, taču tikai tāpēc, ka bija grūti redzēt, kur atrodos,” turpina Leklērs.

Līdzīgus komentārus sniedza arī kvalifikācijas trešās vietas ieguvējs Serhio Peress. “Palika arvien tumšāks, tādēļ mums nācās eksperimentēt ar stikliņa tumšumu. Savā pirmajā Q3 mēģinājumā saule bija paslēpusies, līdz ar to bija pārāk tumšs, atgriezāmies (pie gaišāka stikliņa) un tad tā atkal spoži spīdēja. Ar aizsargstikliņu šoreiz kļūdījāmies.”

Sava sezonas pirmā pole position medībās joprojām ir Makss Verstapens, kurš šoreiz iespraucās starp Leklēru un Peresu. “Visas nedēļas nogales laikā neesmu juties apmierināts. Man liekas, ka nav bijis aplis, kurā es justos pārliecināts, visu laiku jācīnas. Protams, otrā vieta ir labs rezultāts, tomēr nejūtos labi iet uz maksimumu. Mums nāksies analizēt datus. Iespējams, sacīkstēs viss stabilizēsies, taču pagaidām man sacīkšu nedēļas nogale ir ļoti nekonsekventa. Protams, esmu apmierināts ar otro vietu, taču domāju, ka kopā ar komandu varam ko vairāk.

Īpaši neveiksmīga kvalifikācija izvērtās Karlosam Saincam. Nepaguvis pabeigt Q3 pirmo mēģinājumu, spāņu braucējs pēc vāja apļa otrajā piegājienā sacīkstēm kvalificējās tikai devītajā pozīcijā.

Pirms sarkanā karoga izkāršanas veicu labu apli, taču nevarējām atzīmēties rezultātu tabulā. Otrajam aplim vēl meklējam neveiksmes cēloņus, jo dzinējs nesāka darboties, tādēļ izbraucu trasē 3 minūtes vēlāk kā plānots. Mums vajadzīgi divi apļi, lai uzsildītu riepas atbilstošai temperatūrai. Man nebija laika diviem apļiem, tāpēc uzsāku apli ar aukstām riepām, kas bija čābīgi. Divreiz gandrīz avarēju, tādēļ nevarēju salikt kopā apli.

Pamatīgi nepaveicās, ka piedzīvojām divas šādas neveiksmes abos Q3 apļos. Varat tikai iedomāties, cik tagad nikns esmu, jo neesmu diez ko augstu. Startēšu devītais, lai gan tā varēja būt pirmā rinda un cīņa par uzvaru rīt. Saglabāsim agresivitāti un centīsimies kāpt augšup. Tai pat laikā vidus ešalons šonedēļ ir ciešāks un mums nav tāda ātruma pārsvara kā Bahreinā, tādēl sagaidu smagu sacīksti.”

Ņemot vērā, ka Strola un Latifi sadursme pamatīgi iekavēja kvalifikācijas norisi, Austrālijas GP sacīkstei pēc vietējā laika būtu jānoslēdzās ātrāk pēc vietējā laika, līdz ar to saules spīdēšana acīs būs problēma tikai tad, ja brauciena sākums aizkavēsies vai sacīkstes tiks pārtrauktas, atstājot uzvarētāja noskaidrošanu vismaz divarpus stundas pēc plānotā starta (8:00 pēc Latvijas laika).