Makss Verstapens Emīlijas-Romanjas F1 posma kvalifikācijā ātrāko apli uzrādīja, kad trasē plīvoja dzeltenie karogi, tomēr tiesneši viņa rezultātu neanulēja. Kāpēc?

Makss Verstapens bija 0.020 sekundes aiz Šarla Leklēra, kad devās nākamajā mēģinājumā viņu uzveikt. Kad “Red Bull” pilots atradās pēdējā sektorā, ārpus trases tehnisku problēmu dēļ piestāja Valteri Botass, un tiesneši izkāra dzeltenos karogus. Verstapens bija viens no pirmajiem, kurš pabrauca garām notikuma vietai, bet, lai gan noteikumi nosaka dzelteno karogu zonā samazināt ātrumu, viņš apli pabeidza ar pārliecinoši labāko rezultātu un kļuva par kvalifikācijas uzvarētāju.

Paglāba dubulto dzelteno karogu neizkāršana

Pirms kāda laika šādā gadījumā uzlabotu apļa laiku pilots automātiski zaudētu, taču ne šoreiz, jo Verstapena gadījumā viss tika izdarīts atbilstoši šī brīža prasībām. Noteikumi pieprasa, ka dzelteno karogu izkāršanas zonā pilotam jāsamazina ātrums un jābūt gatavam strauji mainīt virzienu. Verstapens bija ārkārtīgi ātrs pirmajos divos sektoros, bet trešajā bija ievērojis piesardzību, kā dēļ šajā apļa nogrieznī bija lēnāks nekā iepriekš. Kopējais rezultāts gan bija labāks, tādēļ pirmo vietu viņš varēja saglabāt.

“Viņš samazināja ātrumu, pavisam noteikti samazināja,” intervijā “Sky Sport Deutschland” atzina “Red Bull” padomnieks Helmuts Marko. “Pēdējā sektorā viņam bija tikai trešais ātrākais rezultāts, tāpēc neko viņam nevar atņemt.”

Citāda būtu situācija, ja tiktu izkārti dubultie dzeltenie karogi, kas šajā gadījumā tā nebija. Tad noteikts, ka karogu zonā pilotam ātrums jāsamazina ievērojami, jābūt gatavam mainīt virzienu un vajadzības gadījumā apstāties. Tomēr šajā gadījumā tā nebija.

Horners cer uz uzvaru 

Lai vai kā, Verstapens pirmo reizi šosezon izcīnījis pole position, kaut gan pirms svētdien gaidāmā posma Imolas trasē šodien vēl notiks sprinta sacensības, kurās tiks noskaidrots galīgais starta pozīciju izkārtojums.

“Ja izvērtējam mūsu mašīnas relatīvo ātrumu, domāju, ka esam ļoti ātri pirmajā sektorā, “Ferrari” mašīna ir ātrāka otrajā sektorā, bet trešajā esam diezgan līdzīgi,” atzina komandas boss Kristians Horners. “Tagad nepieciešams labs starts, kas jāpārvērš uzvarā un tad jāiet tālāk.”

Verstapens pēc kvalifikācijas sacīja: “Apstākļi bija sarežģīti – tad sauss, tad atkal lietus. Bija slidens un bija grūti dabūt riepās vajadzīgo temperatūru. Šī ir vienreizēja trase, un tā nepiedod kļūdas, viegli ietriekties sienā. Esmu apmierināts ar pirmo starta vietu, bet sestdien un svētdien laikapstākļi solās būt citādi. Taču šis ir labs sākums. Pirmajos trīs posmos viss negāja pēc plāna, bet tagad mēģināsim aizvadīt labu nedēļas nogali.”