“Alfa Romeo Racing” vadītājs Frederiks Vasērs kritizējis tās F1 komandas, kas pirms sezonas izdarīja spiedienu uz Starptautisko Automobiļu federāciju (FIA) un ar viltu panāca minimālā noteiktā svara palielināšanu par vairākiem kilogramiem.
Mainoties tehniskajiem noteikumiem, sākotnēji bija noteikts, ka sacīkšu mašīnai kopā ar pilotu šogad būs jāsver 795 kg, bet daļa komandu izteica pretenzijas, panākot, ka galu galā minimālā prasība tiek palielināta līdz 798 kg.
Cik zināms, “Alfa Romeo” komanda ir vienīgā, kuras mašīnas nav smagākas par noteikto minimumu. Tikmēr, piemēram, “Red Bull” spēkrats esot par apmēram 10 kg smagāks, lai gan uzlabojumi, kas tika ieviesti uz sacīkšu nedēļas nogali Imolā, ļāvušas svaru samazināt.
“Godīgi sakot, es to nesaprotu, jo, kad tiek sākta sacīkšu mašīnas konstruēšana, noteikta svara sasniegšana ir mērķis numur viens,” saka Vasērs. “Nevar būt tā, ka pēdējā brīdī pārsteidzošā kārtā svars izrādījies par lielu. Domāju, ka dažas komandas ar FIA vienkārši spēlēja spēlītes, paredzot, ka viņi pēdējā brīdī palielinās minimālo svaru. Tas ir pilnīgi negodīgi, jo sava projekta īstenošanas laikā mēs pieņēmām sarežģītus lēmumus, lai nonāktu pie šī minimālā svara. Bet F1 pasaule tāda ir – šeit visi spēlē spēlītes.”
Vasērs skaidro, ka tās komandas, kas tagad sūdzas par pārāk lielu svaru, ir veikušas tādus soļus, kas šo svaru palielina, bet tajā pašā laikā dot citas priekšrocības veiktspējā vai izturībā.
“Tas bija kristālskaidrs, ka šāds minimālais svars ir pilnībā sasniedzams,” saka Vasērs. “Ja kāda komanda nav sasniegusi šo minimālo svaru, tas nozīmē, ka tā ir pieņēmusi citus lēmumus, gūstot kādu citu labumu, taču tādā veidā nespējos nonākt pie vajadzīgā svara.”
“Alfa Romeo” komanda šogad piedzīvojusi pamatīgu progresu, Konstruktoru kausā pēc četriem posmiem ieņemot piekto vietu, kas gan lielā mērā izdevies pateicoties Valteri Botasa izcīnītajiem punktiem, jo debitants Guanju Žou pagaidām nav bijis tik sekmīgs.