Spānija ir populāra ar savām vēršu cīņām. Te varam vilkt paralēles ar F1 sezonas ievadu. Pirmie posmi pamatīgi nokaitināja buļļus, bet turpinājumā “Ferrari” mašīna atgādināja sarkanu lupatu. Ik pa laikam cenšoties plivināties “Red Bull” sejā, Verstapena asie ragi to pēdējos posmos ir sapluinījuši. Spānijas Grand Prix, iespējams, iezīmēs ainu sezonas nākamajiem posmiem.
Diētiskais bullis un sacīkšu zirgs
Titula cīņā starp Maksu Verstapenu un Šarlu Leklēru izteikti redzams, ka “Ferrari” rīcībā ir krietni izturīgāka un uzticamāka mašīna, kamēr “Red Bull” spēkrats ir maķenīt ātrāks, it īpaši garajās taisnēs. Abas komandas uz šo posmu apbruņojušās ar uzlabojumiem savām formulām.
“Ferrari” uzlabojumu pakotnei mašīnas grīdai vajadzētu palīdzēt komandai cīnīties ar kratīšanās efekta novēršanu, bet jaunās aerodinamiskās detaļas palīdzēs ar ātruma uzlabošanu. “Red Bull” tikmēr turpina cīnīties ar lieko svaru. Buļļi sola nomest 7 kilogramus, kas 308 kilometru skrējienā noteikti palīdzēs ietaupīt pāris sekundes, ja vien izmaiņas neizjauks balansu jau tā trauslajā mehānismā.
Verstapens šogad uzvarējis visas sacīkstes, kurās finišējis, kas nešaubīgi viņu padara par favorītu, taču viena no viņa priekšrocībām ir spēja labāk sataupīt riepas. “Ferrari” līdz šim guvuši virsroku kvalifikācijās, kas var nopietni spēlēt par labu itāļu vienībai. Diemžēl, jāapbēdina skatītāji, ka apdzīšanas Barselonas trasē nav bieža parādība. 21. gadsimtā tikai četras reizes Spānijas GP uzvarējis braucējs, kurš nav startējis no pole position. Viens no šiem četriem gadījumiem bija vērojams 2016. gadā, kad pēc “Mercedes” braucēju sadursmes pirmajā aplī savu karjeras pirmo triumfu guva tobrīd tikai 18 gadus vecais Verstapens.
Uzrāviena meklējumi mājās
Trīs gadus pirms Verstapena karjeras pirmās uzvaras savu pēdējo izcīnīja Fernando Alonso, tolaik vēl “Ferrari” sastāvā. Turpinājumā mājas posms nav sniedzis daudz iemeslus priekiem. Pēdējos piecos mēģinājumos veterāns šeit punktus guvis tikai reizi. Vairākkārt vaina meklējama mašīnā, nevis puisī, kurš to vada. Arī šosezon neveiksmes nav pametušas Alonso. Spānis ir ātrāks par komandas biedru Okonu teju katrā posmā. To nevar secināt, ieskatoties kopvērtējumā, kas pašlaik vēsta 24:2 par labu Estebanam.
Tikmēr otrs spānis Karloss Saincs guvis punktus katrā no saviem septiņiem uznācieniem Barselonā. Rallija leģendas dēla gadījumā mājas sienas noteikti palīdz, tomēr “Ferrari” ar punktiem vin nepietiks. Pārāk daudz kļūdas treniņos un kvalifikācijās nostādījušas Saincu neizdevīgās pozīcijās vēl pirms sacīkšu starta. Piemēram, incidents ar Rikjardo Imolā pats par sevi nav Sainca vaina, tomēr zemāka starta pozīcija par Leklēru pakļāva viņu vairāk riskiem, no kuriem viens arī piepildījās.
Gan Alonso, gan Sainca gadījumā sezonas pirmajā daļā bijušas vairāk vilšanās kā panākumi, turklāt spožs sniegums savās mājās var piešķirt inerci sezonas turpinājumam… vismaz Alonso gadījumā. Bijušais F1 braucējs un analītiķis Džolions Palmers ir pārliecināts, ka Saincam jau pavisam drīz tiks sniegti komandas otrā pilota norādījumi.

Sudraba bultu lidojums
“Red Bull” un “Ferrari” ir jāsāk uzmanīties, jo arvien pārliecinošāk savas pozīcijas nostiprina “Mercedes”. Vairs nav šaubu, ka viņi ir pārāki salīdzinājumā ar pārējām 7 komandām, taču centieni novērst kratīšanos, kas Rasela un Hamiltona mašīnām bija īpaši izteikta, ļāva Maiami vismaz treniņos saraustīt uzacis ikvienam.
Forma nākamo divu dienu laikā izčābēja, tomēr komanda ir sapratusi kurā virzienā strādāt. Redzēsim radikālo dizainu bez izteiktiem sānu pontoniem, kas pirmssezonas testos Sakirā nesniedza cerēto rezultātu. Vēsturiski Barselona allaž bijusi testu galvaspilsēta un trīs dienas komandas te pavadīja arī pirms šīs sezonas. Kā vienai no lielākajām komandām “Mercedes” ir ļoti attīstīta datu analīzes komanda, līdz ar to šis posms kalpos kā labs atskaites punkts tālākam progresam.
Arī “Mercedes” braucēju cīņās aina kopvērtējumā nav precīzākais spēku samēru atspoguļojums. Konkurentu avārijas un drošības mašīnas fāzes pagaidām bijušas perfekti piemērotas tieši Raselam, tomēr jāatzīst, ka šīs dāvanas viņš izpakojis ļoti rūpīgi, saglabājot savu statusu kā vienīgais braucējs, kurš šogad finišējis Top 5 katrā posmā.
Hey baby!!! 🤩🤩🤩
Here comes the new podium of the Circuit! 😊😊 pic.twitter.com/Q0zUpd1juv
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) May 18, 2022
Apdzīšanas nekrāsi, pie punktiem netiksi
Tālāk peletona vidusgalā šogad stabilitātes nav. “McLaren” mokās trasēs ar garām taisnēm, lai gan uz šo posmu atvestie uzlabojumi varētu būt gandrīz pussekundi aplī vērti, “Alpine” regulāri pieviļ izturība, “Alfa Romeo” un “Haas” komandās punktus krāj tikai viens braucējs, “Alpha Tauri” otrā braucēja progress vijās ar pirmā braucēja blāvo sākumu, kamēr “Aston Martin” un “Williams” regulāri pietrūkst ātruma, lai cīnītos par Top 6.
Paļauties uz pirmssezonas testiem spēku samēru vērtēšanai nevajadzētu. Mazajām komandām ar ierobežotiem resursiem būs problēmas strādāt pie efektīvu uzlabojumu ieviešanas, tādēļ Botasa un Magnusena lielākā punktu raža, iespējams, pienāca tieši sezonas ievadā. Protams, nelielas izmaiņas tiek veiktas. Uz šo posmu “Alfa Romeo” sagatavojusi jaunus antispārnus gan mašīnas priekšā, gan aizmugurē.
Ja no Žou debijas sezonā pārsteigumus neviens negaidīja, tad Šteinera izteikumi par Šūmahera vājajām apdzīšanas spējām rada iemeslu uztraukumam, jo tik ciešās cīņās spējai neiesēsties aiz lēnākas mašīnas būs liela loma. Tikai viņš un Latifi šogad nav guvuši punktus starp braucējiem, kuri aizvada pilnu sezonu. Trasē, kur apdzīšana ir problemātiska, pareizajai stratēģijai būs milzīga loma.
Spēks ir matos
“Williams” komanda ieradās sezonas sākumā kā vājākā no desmit komandām un Nikolā Latifi rūpīgi turpina aizpildīt vietu braucēju virknes beigās. Tikmēr Alekss Albons pēc matu nokrāsošanas sarkanos toņos ir iemantojis daļu “Ferrari” ātruma.
Neveiksmes, kļūdas un tempa trūkums pēdējos trīs posmos rezultējās trīs katastrofālās kvalifikācijās, taču vismaz pagaidām šķiet, ka “Williams” trumpis ir sacīkšu temps. Nav pamatojuma gaidīt brīnumus, taču tiekot kaut vai līdz Q2 Albonam būs ievērojami labākas izredzes apliecināt savas prasmes un pierādīt savu piederību F1 saimei un “Red Bull” ģimenei. Galvenais saglabāt vēsu prātu un sarkanus matus. Vai Aleksam tas izdosies Spānijas Grand Prix?
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!