“Red Bull” vadītājs Kristians Horners atzinis, ka komanda mainīgajos apstākļos Monako trasē pieņēma pareizos lēmumus visās situācijās. Viņš arī norāda, ka apstākļi visiem bija vienādi, bet “Ferrari” ar uzdevumu netika galā pietiekoši labi.

Žūstošajā trasē “Red Bull” visveiksmīgāk izvēlējās stratēģiju, kad no slapjā laika riepām vajadzēja pāriet uz slikiem. Sacensību sākumā abi komandas braucēji atradās aiz “Ferrari” pilotiem, bet uz pitstopu rēķina Serhio Peress no trešās vietas pacēlās uz pirmo, kamēr Makss Verstapens – no ceturtās uz trešo.

Visu izšķīra reakcija

“Vienmēr esmu slavējis mūs kā labu uzbrūkošo komandu, un mēs vienmēr esam koncentrējušies uz pamatuzdevumu veiksmīgu izpildi, lai tā būtu stratēģija, pitstopi vai ātra reaģēšana uz situācijas izmaiņām,” stāsta Horners. “Šajā reizē visu izšķīra reakcija uz to, kas notiek apkārt. Visa komanda noreaģēja nevainojami, bet braucēji trasē paveica savu uzdevuma daļu.”

Spēcīgs lietus uznāca tieši pirms plānotā starta, kā rezultātā sacīkšu sākums aizkavējās par vairāk nekā stundu. Sacīkšu distanci arī nācās nedaudz samazināt, lai iekļautos atļautajā divu stundu limitā.

“Sacīkstes bija neticamas,” atzina Horners. “Mēs zinājām, ka var uznākt lietus, bet negaidījām, ka tas būs tropisks, kā tas bija sacīkšu sākumā. Izvērsās neliels haoss ar sacensību starta pārcelšanu, riepas tika stumtas uz un no starta laukuma. Tādā lietū, kāds tobrīd bija, sacensības aizvadīt būtu neiespējami. Līdz ar to, tad, kad tās sākās, jautājums bija, kam izdosies veiksmīgāk pāriet uz sausā laika riepām. Slapjā laika riepas bija jāmaina pret pārejas laika riepām un pēc tam uz slikiem, un mēs lēmumus pieņēmām pareizi.”

Monako GP oficiālais video apskats >>

“Ferrari” lēmumi tajos pašos apstākļos nebija tik veiksmīgi

Horners atzina, ka uzvarēt šajās sacīkstēs ļāva ne tikai komandas sekmīgais darbs, bet arī tas, ka “Ferrari” pieļāva stratēģiskas kļūdas. Šarls Leklērs tādā veidā no pirmās pozīcijas atkrita uz ceturto, bet Karloss Saincs, kuram līdz ar to būtu bijusi iespēja pārņemt vadību, finišēja otrais.

“Protams, mums bija jācīnās par uzvaru, bet mēs arī bijām ieguvēji dēļ viņu pieļautajām kļūdām,” neslēpa Horners. “Apstākļi visiem bija vienādi, un cīņa starp abām komandām bija spraiga. Pirmajos apļos šķita, ka Šarls visu kontrolē, un viņš arī bija izveidojis atstatumu pār komandas biedru. Tobrīd izskatījās, ka “Ferrari” uzvara ir jau tikpat kā kabatā, bet mēs ļoti labi noreaģējām uz apstākļiem, veicot dubultos pitstopus. Mēs apspriedām, vai nevajadzētu uzreiz pāriet uz slikiem, bet izlēmām, ka būs ātrāk, ja pirms tam uzmontēsim vidēji slapjā laika riepas.”

Peress piepilda katra F1 pilota sapni

Peress guva trešo uzvaru karjerā un pirmo Monako posmā: “Šis ir sapņa piepildījums. Katrs pilots sapņo par uzvaru šajā trasē. Neskaitot māju posmu, šeit gūtā uzvara ir vissvarīgākā. Ar riepām, kas bija nodilušas, nebija viegli noturēt Karlosu aiz muguras. Esmu ļoti, ļoti laimīgs.”

Verstapens visu nedēļas nogali bija lēnāks par komandas biedru, un šajās sacīkstēs guva trešo vietu: “Vispirms gribu apsveikt Čeko, kurš paveica lielisku darbiņu. Arī komanda nostrādāja lieliski, izvēloties labu stratēģiju. Trešā vieta priekš manis nav ideāls rezultāts, bet kvalifikācijā neizdevās uzlabot savu apļa laiku, un tā reizēm notiek. Esmu lepns par komandas veikumu.”