“Red Bull” boss Kristians Horners uzskata, ka konkurentu komandas, visvairāk “Mercedes”, saviem pilotiem liek atklāti sūdzēties par mašīnu kratīšanās problēmu, lai tādā veidā panāktu izmaiņas tehniskajos noteikumos. Viņš atzīst, ka kratīšanos jebkura komanda var viegli novērst, taču tas ietekmētu ātrumu.

Baku trase ir ne tikai viena no ātrākajām, bet arī nelīdzenākajām visā kalendārā, un kratīšanās problēma šeit bija novērojama izteikti. Sevišķi par to sūdzējās Luiss Hamiltons, kurš pēc finiša no mašīnas kāpa ārā ar acīmredzamām grūtībām, taču nebija vienīgais, kurš paudis satraukumu.

Pēdējā laikā sākušās diskusijas par to, vai nevajadzētu veikt izmaiņas tehniskajos noteikumos, kas ļautu novērst mašīnu kratīšanos pie liela ātruma. Tiesa gan, ne visām komandām šī nianse ir izteikta, tādēļ Horners uzskata, ka izmaiņas būtu negodīga rīcība pret tām vienībām, kas spējušas kratīšanos novērst, tādā veidā nezaudējot konkurētspēju.

“Vieglākais veids ir pacelt mašīnu,” problēmas risinājumu piedāvā Horners. “Jebkura komanda to var izdarīt. Nekad neviens nav spiests braukt ar mašīnu, kas nav droša. Tas vairāk ir darbs tehniskajam personālam, jo noteiktām mašīnām ir šī problēma, bet citām tā ir ne tik izteikta. Būtu nepareizi, mainot noteikumus, sodīt tās komandas, kas savu darbu ir paveikušas pienācīgi, kamēr citas šo mērķi nav sasniegušas.”

“Red Bull” boss arī komentējis iespējamo situāciju, kā rīkotos viņš, ja Maksa Verstapena un Serhio Peresa mašīnām būtu tādas problēmas, kādas šobrīd piedzīvo Hamiltons un Džordžs Rasels no “Mercedes”. Viņš atzīst, ka konkurentu komandas liek saviem pilotiem publiski izteikt neapmierinātību, arī bažas par drošību, lai pievērstu FIA uzmanību.

“Protams, ka tas tā ir,” viņš saka. “Arī es saviem pilotiem, cik vien viņi var, liktu par to lamāties pa radio un uztaisīt no tā iespējami lielāku problēmu. Tā ir daļa no spēles. Jūs redzat, ka viņiem nav ērti braukt. Ir pieejami veidi, kā to var novērst, bet tas ietekmēs veiktspēju. Tāpēc ir vieglāk sūdzēties un piesaukt drošību. Ja tas būtu kāds drošības jautājums, kas skartu visus, tad būtu jāņem vērā, bet, ja skar tikai atsevišķas komandas, tad tām pašām ir jātiek ar šo lietu galā.”