Franču pilots Pjērs Gazlī atzinis, ka viņa pārstāvētās komandas “AlphaTauri” sacīkšu automašīna šobrīd ir lēnākā F1 čempionātā. Labā ziņa, ka uz nākamo posmu Francijā plānoti apjomīgi AT03 modeļa uzlabojumi.
Gazlī meklēja iespējas, lai nākamgad varētu startēt kādā no spēcīgākajām komandām, taču vēlāk tika paziņots, ka 26 gadus vecais autosportists vēl vienu sezonu pavadīs “AlphaTauri” rindās. Braucējs atzīst, ka šobrīd kaut ko sasniegt ir ārkārtīgi grūti, jo mašīna vienkārši ir pārāk lēna.
“Kad esmu mašīnā, cenšos darīt visu iespējamo, bet īsti neko nevar pasākt,” viņš sūdzas. “Mums izmisīgi ir nepieciešami mašīnas uzlabojumi, lai varētu sasniegt pieklājīgus rezultātus. Vienkārši trūkst ātruma. Tu vari darīt, ko vien vēlies, izmantot jebkādu stratēģiju, bet tāds pašlaik ir mūsu ātrums. Iespējams, uz šo brīdi mums ir lēnākā mašīna uz starta. Ir žēl noskatīties, ka jācīnās par pēdējām vietām. Ilgu laiku mums nav bijušas jaunas detaļas, un tagad jau tam parādās sekas.”
Pēc lieliskajām sacīkstēm Baku ielās, kur Gazlī finišēja piektais, pēdējos trīs posmos punktus gūt nav izdevies. Aizvadīto 11 posmu laikā viņš pirmajā desmitniekā finišējis tikai trīs reizes, un šobrīd ar 16 punktiem ieņem 13. pozīciju kopvērtējumā. Komandas biedram Juki Cunodam arī trīs finiši “Top 10”, kontā 11 punkti un 16. vieta kopvērtējumā. Konstruktoru kausā “AlphaTauri” ieņem astoto vietu.
“Mums ir skaidrs redzējums, kas šai mašīnai ir nepieciešams,” stāsta komandas tehniskais direktors Džodijs Egintons. “Uz Francijas posmu mums būs samērā lieli uzlabojumi, kas skars virsbūvi un grīdu. To mērķis ir novērst mūsu vājās vietas. Tagad mašīnu būtu jābūt vieglāk noregulēt. Tie būs galvenokārt aerodinamikas uzlabojumi, un šobrīd šajā ziņā valda vislielākā bruņošanās sacensība.”
Kas attiecas uz Cunodu, nesen “Red Bull” konsultants Helmuts Marko atklāja, ka jaunajam pilotam ir nolīgts treneris-psihologs. Tas tādēļ, ka japāņu pilotam esot problēmas ar emociju savaldīšanu braukšanas laikā, kas, pēc Marko vārdiem, ietekmē arī viņa veikumu.
“Es nezinu, vai tas palīdzēs vai nē, jo viņam ir nepieciešams laiks, lai mani labāk izprastu,” stāsta 22 gadus vecais Cunoda. “Bet jā, viena no manām vājajām vietām ir tas, ka braucot es mēdzu pārkarst, sevišķi manas smadzenes. Bet es zinu, kas jāuzlabo, lai iegūtu labāku stabilitāti. Cerams, ka jaunā trenera ieguldītais darbs nākotnē nesīs augļus.”