Japānas autoražotājs “Honda” gatavojas vērot, kā attīstīsies F1 pasaules čempionāta centieni pāriet uz oglekļa neitralitāti. Pēc tam varētu tikt pieņemts lēmums par atgriešanos sacīkstēs 2026. gada sezonā.
“Honda” oficiāli aizgāja no čempionāta pēc pagājušās sezonas, kad kopā ar Maksu Verstapenu un “Red Bull” komandu izdevās triumfēt kopvērtējumā pilotu ieskaitē. Arī šosezon rūpnīca līdzdarbojas dzinēju uzturēšanā, taču formāli tie pašlaik nes “Red Bull Powertrains” (RBPT) vārdu.
Paziņojot par aiziešanu no “Formula 1”, japāņi uzsvēra, ka vēlas koncentrēties uz nulles izmešu tehnoloģiju attīstīšanu ielas automobiļu segmentā. Šobrīd, kad F1 čempionāts arī iet ceļu šajā virzienā un plāno to sasniegt 2030. gadā, “Honda” radusies jauna interese. Baumas par atgriešanos vēl vairāk pastiprinājās Austrijas posmā, ko klātienē apmeklēja vairāki augsta ranga “Honda” vadītāji.
“F1 ir motoru sporta augstākā kategorija, līdz ar to mēs vienmēr vērojam, kas notiek F1 pasaulē,” sacīja “Honda Racing Corporation” (HRC) prezidents Kodži Vatanabe. “Vien tikko esam noslēguši šeit savas aktivitātes, tāpēc pašlaik vēl ar “Honda” rūpnīcu par 2026. gadu nekas nav diskutēts. Līdz ar to, pašlaik mums nav nekāda plāna. Bet durvis nav slēgtas. Kā saprotu, pašlaik tiek apspriesti 2026. gada tehniskie noteikumi un mērķis ir oglekļa neitralitāte. Arī mums ir tāds pats virziens.”
Vatanabe uzsver, ka vispirms “Honda” koncentrēsies uz uzstādītā mērķa sasniegšanu savā ielas automobiļu nozarē, pirms varētu notikt atgriešanās “Formulā 1”.
Jautāts par to, kādi faktori varētu ietekmēt atgriešanos, Vatanabe sacīja: “Ir vairāki faktori, kuriem jāpievērš vērība. Tomēr, tā kā mēs noslēdzām F1 projektu, lai masveidīgi ražotu oglekļa neitrālas ielas mašīnas, vispirms mums jākoncentrējas uz to. Tad, kad sapratīsim, ka varam to panākt, apsvērsim atgriešanos F1. Nezinu, kādi ir precīzi laika rāmji, bet, ja gribam atgriezties 2026. gadā, lēmums par to jāpieņem nākamā gada vai pusotra laikā.”