Intrigas pirms Francijas GP netrūkst – vai uzvarētājs arī šogad tiks pie karoga krāsās rotātas gorillas? Cik apļus vajadzēs, lai strīpu pasaulē saprastu trases konfigurāciju? Bet ja runājam par nopietnākām lietām, spraigas cīņas gaidāmas gan par vadošām pozīcijām, gan pēdējiem punktiem.

Svaru kausu maiņa

Identificēt “Ferrari” un “Red Bull” stiprās un vājās puses kļūst arvien sarežģītāk. Dodoties uz Eiropu, kļuva skaidrs, ka “Ferrari” gūst virsroku līkumos, taču ir bezspēcīgi pret buļļu tempu taisnēs, tomēr tai pat laikā ir citi faktori, kas ietekmē sniegumu tieši sacīkšu režīmā.

Francijā sagaidāms, ka Verstapenam vairs nebūs tāds deficīts riepu dilšanā, kā tas bija vērojams Austrijā, kamēr Leklērs varēs elpot mierīgāk, jo dzinēju problēmas parasti izpaužas trasēs krietni virs jūras līmeņa ar samazinātu skābekļa koncentrāciju gaisā. Tai pat laikā Francijas GP intrigas papildinās karstuma vilnis, kas plosās Eiropā. Svētdien termometra stabiņš noteikti tuvosies 35 grādu atzīmei, turklāt paslēpties mākoņa ēnā nebūs iespējams, padarot sacīkstes par izaicinājumu mašīnu dzesēšanas sistēmai.

“Ferrari” ir atguvušies pēc vājuma mirkļa, turklāt uz Pola Rikāra trasi ieradušies ar jaunu grīdu. Vai tā palīdzēs gūt virsroku? Paredzams, ka piektdienas treniņos Leklērs izmantos jauno specifikāciju, bet Saincs – veco, lai precīzāk salīdzinātu un novērtētu tās efektivitāti.

Zīmīgi, ka pēdējo piecu sacīkšu laikā uzvaras izcīnījuši kā abi “Ferrari”, tā arī abi “Red Bull” braucēji. Lai gan labā dienā Peress un Saincs var uzturēt Verstapena un Leklēra tempu, sezonas otrajā pusē jārēķinās, ka viņu stratēģiju arvien biežāk var nākties upurēt komandas biedra labā, pie tam Saincam draud sods par dzinēja maiņu pēc grila ballītes Austrijā.

Optimisms ar mazāk testiem

Luiss Hamiltons Francijā svinēs savu 300. Formula 1 startu. Neviens braucējs pēc šīs robežas sasniegšanas tā arī nav vairs izcīnījis uzvaras. Sezona kopumā nerada lielas cerības, jo “Mercedes” braucēji, neraugoties uz septiņiem pjedestāliem, augstāk par trešo pakāpienu tā arī nav tikuši un arī tas vairākkārt ticis avansā pēc līderu nedienām.

Komanda gan ir pārliecināta, ka Pola Rikāra trase ir viena no piemērotākajām viņu masīnai. Pie tam arī viņu azotē ir kāds trumpis – jauns priekšējais antispārns, kam vajadzētu samazināt kratīšanās intensitāti taisnēs un palīdzēt ar maksimālā ātruma uzlabošanu.

Katrai komandai sezonas laikā divreiz piektdienas treniņos jādod iespēja kādam no jaunajiem braucējiem. “Mercedes” nolēma, ka Francija ir īstais brīdis, lai Luisa Hamiltona mašīnā pirmajos treniņos iesēdinātu Formula E čempionu Niku de Vrīsu, kura vārds vairākkārt vīts potenciālo “Williams” kandidātu sarakstā. Šī nav jauna trase un komandas ievāktie dati diez vai nostādīs Luisu ievērojami neizdevīgākā pozīcijā, tomēr jāatceras, ka šis ir sporta veids, kurā pat sekundes simtdaļa nudien spēj izšķirt uzvaru no sakāves.

Grafiks: Pirelli

Nerealizētais potenciāls

“Alpine” un “McLaren” uz Franciju ierodas ar vienādu punktu skaitu, kamēr abām kopā nav tik daudz kā “Mercedes”, lai gan ātruma ziņā trio bieži bijis samērā cieši kopā. “Alpine” sekmīgi izdevies novērst pirmo posmu raizes par izturību – Alonso guvis punktus katrā no pēdējiem sešiem posmiem, kamēr Okons šogad izstājies tikai vienreiz. Protams, ķibeles sprintā pamatīgi apgrūtināja Alonso nedēļas nogali Austrijā.

“McLaren” komandai izturības problēmu tikpat kā nav, tomēr grūti saskatīt cerību stariņu. Vairs nav tādu izkritienu kā sezonas sākumā un normālos apstākļos Noriss savus punktiņus salasa, tomēr, līdzīgi kā gadu iepriekš, Daniels Rikjardo tā arī nav spējis adaptēties un mazināt deficītu. Sezonas laikā viņam labāko desmitniekā sacīkstēs izdevies iebraukt tikai trīs reizes. Austrālietis ir paziņojis, ka nākamgad paliks “McLaren”, tomēr komanda pagaidām klusē.

Sekojot pēdējo sacīkšu tendencēm, visi dūži ir “Alpine” pusē – Alonso sāk iedzīt pirmajos posmos zaudēto, bet Okons ir stabila vērtība, kurš izvairās no kļūdām. Zilās mašīnas ir krietni vispusīgākas, tādēļ arvien vairāk izskatās, ka vasaras pārtraukumā pēc Francijas un Ungārijas posmiem oranžie dosies kā piektā ātrākā komanda. Protams, F1 pareģojumi ļoti reti piepildās…

Mājinieka priekšrocības

Pirmoreiz pa ilgiem laikiem Francijas GP piedalīsies divi mājinieki, kuri var lepoties ar F1 uzvarām. Pjēra Gazlī un Estebana Okona karjeras attīstījušās samērā līdzīgi – abos gadījumos spožam talantam īsti nav atradusies solītā vieta, līdz ar to nācies paspert solīti atpakaļ.

Ja Okons šogad vairāk vai mazāk attaisno uz sevi liktās cerības, tad Gazlī sniegums šogad vērtējams kā visai blāvs uz divu iepriekšējo sezonu fona. “AlphaTauri” uz sacīkstēm Pjēra dzimtenē sarūpējusi nopietnus aerodinamiskos uzlabojumus. To galvenais uzdevums ir attīstīt formulas potenciālu ātrajos pagriezienos, kas bijusi komandas galvenais Ahileja papēdis.

Pēdējo astoņu sacīkšu laikā “AlphaTauri” guvuši mazāk punktus kā visas pārējās komandas, neskaitot “Williams”. Lai gan šī pakotne būtu lieti noderējusi jau Silverstonā, tomēr šī būs lieliska iespēja saprast tās efektivitāti pirms Hungaroringa un Spa, kur viltīgi un ātri pagriezieni vijas viens pēc otra.

Grafiks: FIA Formula One

Kas lēni nāk, tas labi nāk

Mikam Šūmaheram ir fantastisks talants ieslēgt turbo ātrumu pusotru sezonu pēc debijas. Tas īpaši spoži izpaudās Eiropas F3 un vēlāk līdzīgā manierē tika gūs arī F2 tituls. Šķita, ka F1 būs citādāk. Pirmkārt, šī gada mašīnas ievērojami atšķiras no pagājušā gada. Otrkārt, šī ir pirmā sezona, kad viņu sagaida cīņas trasē, kas izpalika pērn, startējot pārliecinoši lēnākajā komandā kopā ar oligarha dēlu, kurš bija pussekundi aplī lēnāks.

Punktu trūkums nebija Mika galvenā problēma – tā bija viņa bezspēcība pret Kevinu Magnusenu. Kamēr pārējās komandas mētajas ar jaunām detaļām pa labi un pa kreisi, instinktīvi šķita, ka “Haas” konkurētspēja pazudīs, tomēr amerikāņu vienība cītīgi strādā, lai padarītu to spēkratu, kas viņiem ir, pēc iespējas efektīvāku. Kā attīstīsies Magnusena un Šūmahera savstarpējais duelis un kā mainīsies abu attiecības, ja nāksies pacīkstēties trasē arī savā starpā?

Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!