“Mercedes” komanda atklājusi, ka trieciens, ko sacīkšu sākumā Beļģijā pēc sadursmes ar Fernando Alonso saņēma Luiss Hamiltons, bijis patiesi iespaidīgs. Šobrīd Hamiltona mašīnas komponentes nosūtītas uz slodzes testiem, iespējams viņam nāksies mainīt dzinēju, kas savukārt nozīmētu starta vietu soda saņemšanu.

Hamiltonam pienāksies sods?

Hamiltons pirmajā aplī cīnījās ar Alonso par otro vietu, taču piektajā līkumā pēc garās taisnes abu spēkrati sadūrās. “Alpine” pārstāvis varēja turpināt braukšanu, kamēr Hamiltona mašīna pēc trieciena palēcās gaisā un drīz pēc tam pilots piestāja trases malā.

“Tas bija liels trieciens,” skaidro “Mercedes” stratēģijas direktors Džeimss Voulss. “Ierīce fiksēja, ka tas bija 45G spēcīgs, kas vertikālā virzienā ir ļoti daudz. Internetā ir pietiekami daudz fotogrāfiju, kas parāda, cik augstu mašīna bija uzlidojusi un, kā tā piezemējās. Tas, ko konstatējām uzreiz, ka ir pazudis dzesēšanas šķidrums. Alonso borta kameras ierakstā redzams, ka tas izšļakstās viņa virzienā, pēc kā temperatūras sāka strauji kāpt, un tas arī bija primārais iemesls, kāpēc apstājāmies trasē. Vajadzēs vēl vairākas dienas, lai pārbaudītu visas komponentes, būs pastiprinātas slodzes testi piekarei un ātrumkārbai. Gribam skaidri zināt, ko nepieciešams mainīt pirms nākamajām sacīkstēm. Ar Hamiltonu viss ir labi, Zandvortā viņš atkal dosies cīņā. Drīzāk viņš ir sarūgtināts, jo viņam bija ļoti ātra mašīna, ar ko bija iespējams gūt pjedestālu.”

Šobrīd apstiprināts, ka arī “Mercedes” jaudas agregāts nogādāts rūpnīcā Briksvortā, un, iespējams, tas vairs nebūs izmantojams. Tiekot pie jauna dzinēja, Hamiltonam pienāksies starta vietu sods, lai gan tas šobrīd vēl nav apstiprināts.

Hamiltons atzīst savu vainu

Tikmēr Hamiltons ir atzinis savu vainu sadursmes izraisīšanā, lai gan to apspriest ar Alonso negrasās. Pēc negadījuma spānis pa radio nosauca Hamiltonu par “idiotu”, kurš “prot braukt un startēt tikai tad, ja sacīkstes uzsāk pirmais”.

“Tā pavisam noteikti bija mana vaina,” neslēpa britu pilots. “Es atdevu visu, lai apdzītu viņu piektajā līkumā, bet tāds ir motoru sports. Neatstāju viņam pietiekoši vietas, un šī bija cena, ko par to samaksāju. Tas nebija ar nolūku, tā vienkārši notika. Man īsti nav, ko atbildēt Alonso teiktajam. Es zinu, kādas ir sajūtas šādos sakāpinātos brīžos. Labāk, lai viņš atklāti saka, ko jūt. Līdz brīdim, kad dzirdēju, ko viņš teica, gribēju ar viņu aprunāties, tagad vairs nē.”

“Mercedes” cerīgs temps sacīkšu režīmā

Voulss norāda, ka, lai gan kvalifikācijā “Mercedes” bija sekundi lēnāka par “Ferrari” komandu, sacīkšu režīmā abu vienību sniegums bijis līdzvērtīgs. Džordžs Rasels sacīkstēs cīnījās ar Karlosu Saincu, gan piekāpjoties un paliekot ceturtajā vietā.

“Abas šīs komanda, iespējams, izmanto atšķirīgu filozofiju, liekot uzsvarus uz kvalifikācijas un sacīkšu režīmu,” prāto Voulss. “Protams, cipari ir milzīgi, ne tādi kā parasti, kad atšķirība ir 0.1 vai 0.2 sekundes, nevis sekunde. Tas, ko varu teikt, mums ir priekšrokas attiecībā uz riepu nodilšanu. Bet mums ir jāuzlabo sniegums kvalifikācijā, ja gribam atkal cīnīties priekšā un izcīnīt pirmo uzvaru sezonā. Pašlaik mūsu kvalifikācijas ātrums nav salīdzināms ar “Ferrari”, drīzāk cīnāmies ar “McLaren” un “Alpine”.”