“Red Bull” komandas vadītājs Kristians Horners paziņojis, ka šobrīd vēl vienošanās par sadarbību ar “Porsche” rūpnīcu nav notikusi. Tāpat viņš atzīst, ka no finansiālā viedokļa nekāda palīdzība no malas komandai nav nepieciešama, lai arī turpinās konstruktīvas diskusijas par iespējamo sadarbību.

Horners neslēpj, ka jaunizveidotā F1 dzinēju nodaļa “Red Bull Powertrains” ir spējīga pastāvēt pati par sevi, bet finansējums no malas būtu tikai papildus ieguvums. Ja vienoties ar “Porsche” neizdosies, 2026. gadā komanda savus motorus varētu saukt “Red Bull” vārdā. Tāpat tie varētu nest arī citu nosaukumu, ja vien kāds par to būs gatavs maksāt.

Atgādinām, ka nesen dalību F1 čempionātā, sākot ar 2026. gada sezonu, apstiprināja “Audi” rūpnīca, kas tāpat kā “Porsche” ietilpst “Volkswagen” grupā. Pagaidām zināms, ka “Audi” būs dzinēju piegādātājs, lai gan sīkākas detaļas, tostarp komanda, ar ko tā sadarbosies, netiek atklātas. Neskatoties uz to, ka jaunie dzinēju tehniskie noteikumi jau apstiprināti, “Porsche” kavējas ar līdzīga paziņojuma sniegšanu.

“Šobrīd mēs strādājam ar “Red Bull Powertrains” projektu,” skaidro Horners. “Jau pirms vasaras pārtraukuma tika iedarbināts pirmais motors. 2026. gads vēl ir tālu, vēl ir daudz laika. No stratēģiskā viedokļa mēs, protams, darīsim visu labāko, kas nepieciešams komandai un mūsu uzņēmumam. Šobrīd norit konstruktīvas diskusijas ar “Porshche”.”

Jautāts par to, vai pēc 2025. gada varētu tikt turpināta sadarbība ar “Honda” rūpnīcu, Horners paskaidroja: “Kas attiecas uz 2026. gadu, nekas vēl nav izlemts. Šobrīd ir dibināta “Red Bull Powertrains” nodaļa, un mums ir nolīgti vairāk nekā 300 darbinieki. Līdz ar to šis tagad ir mūsu ceļš.”

Noprotams, ka gadījumā, ja “Porsche” izlems par labu sadarbībai ar “Red Bull” komandu, faktiski tikai neliela daļa tās inženieru piedalīsies F1 dzinēju izstrādē un uzturēšanā. Vācijas autoražotājs būs projekta līdzīpašnieks, kā arī aktīvi darbosies mārketinga jomā. Tikmēr faktiski “Porsche” dzinējus ražos “Red Bull Powertrains” rūpnīca un tās inženieri.