“Red Bull” pilots Makss Verstapens atzinis, ka īstajā laikā veikta riepu maiņa, kad trasē devās drošības mašīna, bija izšķirošais moments, lai pārspētu “Mercedes” komandu cīņā par uzvaru Nīderlandes F1 posmā. Jau aiznākamajās sacīkstēs Japānā Verstapens teorētiski var nodrošināt sev otro titulu pēc kārtas.
Prieks par grūti izcīnīto uzvaru savās mājās
Sacensībās Zandvortas trasē pamatīgas intrigas sarūpēja virtuālās drošības mašīnas periods pēc Juki Cunodas apstāšanās trases malā, kā arī reālās drošības mašīnas izbraukšana, kad starta taisnes beigās apstājās Valteri Botass. Verstapens nekavējās izmantot izdevību iebraukt pitstopā, kamēr “Mercedes” pilots Hamiltons palika trasē un pārņēma vadību. Restartā Verstapens viņu apdzina un izcīnīja uzvaru.
“Uzvarēt māju posmā vienmēr ir īpašs notikums,” sacīja Verstapens. “Jāsaka, ka šoreiz bija jāstrādā vēl vairāk. Pirms trasē devās drošības mašīna, es būtu braucis līdz finišam ar cietajām riepām, lai arī biju nedaudz lēnāks. Kad izbrauca drošības mašīna, es teicu, ka diez vai mēs spēsim saglabāt pirmo vietu, ja neveiksim pitstopu. Uzmontējām mīkstās riepas, kas mani atmeta uz trešo pozīciju, bet tad arī Džordžs [Rasels] iebrauca boksos. Padevās labs restarts, man bija mazliet lielāks maksimālais ātrums, un tas palīdzēja pirmajā līkumā izveidot uzbrukumu Luisam. Atlikušajos apļos mašīnai atkal bija ļoti labs balansējums.”
Verstapens var uzstādīt jaunu rekordu
Pēc šī posma Verstapenam ir jau 109 punktu pārsvars pār “Ferrari” pilotu Šarlu Leklēru, kurš finišēja trešajā vietā, un savu komandas biedru Serhio Peresu, kurš palika piektais. Nākamajā posmā Moncā, kas notiks šonedēļ, Verstapens vēl matemātiski nevar nodrošināt titulu, taču var to paveikt pēc tam sekojošajās sacensībās Japānā. Līdz sezonas beigām vēl septiņi posmi, un Verstapens vēl var pagūt uzstādīt visvairāk sezonas laikā izcīnīto uzvaru rekordu. Pašlaik ar 13 uzvarām rekordisti ir Mihaels Šūmahers (2004) un Sebastians Fetels (2013), bet Verstapens šosezon uzvarējis jau desmit reizes.
Marko slavē Verstapenu
“Red Bull” konsultants Helmuts Marko slavēja savu pilotu par veikumu Zandvortas trasē: “Mēs redzējām fantastisko Maksu. Nekāds spiediens viņu neietekmēja, un viņš saglabāja koncentrēšanos sacīkstēm. Pašas sacensības izvērsās sarežģītākas nekā cerējām, jo “Mercedes” piloti ar cietajām riepām bija ātrāki par mums. Šī iemesla dēļ beigās mainījām savu stratēģiju. Mēs nevarētu to izdarīt, ja trasē neizbrauktu drošības mašīna. Tas ir neticami. Viņam ir tikai 25 gadi, viņš vēl ir pavisam jauns. Kad viņš brauc mašīnā, tajā brīdī it kā atrodas uz citas planētas.”
“AlphaTauri” mistērija
Jāpiemin, ka “AlphaTauri” komandai pēc sacīkstēm tā arī nebija izdevies noskaidrot, kādas tehniskas problēmas piemeklēja Cunodas mašīnu. Vispirms viņš piestāja trases malā 44. aplī, pa radio ziņojot, ka nav kārtīgi pieskrūvēts viens no riteņiem, pēc kā turpināja ceļu un iebrauca boksos. Pēc atgriešanās trasē, Cunoda tomēr atkal apstājās trešajā līkumā, liekot tiesnešiem nozīmēt drošības mašīnas periodu. Tas palīdzēja Verstapenam, jo, tobrīd veicot otro no diviem plānotajiem pitstopiem, viņš spēja saglabāt līderpozīciju.