1997. gada F1 pasaules čempions Žaks Vilnēvs drīzumā Moncas trasē ieplānojis aizvadīt testu braucienus ar pagājušā gada modeļa “Alpine” formulu. Šogad tiek svinēti 25 gadi kopš viņš izcīnīja savu vienīgo titulu čempionātā.
Šī būs pirmā reize, kad Vilnēvs atkal sēdīsies pie mūsdienīgas F1 mašīnas stūres, kopš sportista pēdējām F1 sacīkstēm 2006. gadā Hokenheimā. Tiek ziņots, ka tāda iespēja radusies, pateicoties viņa sadarbībai ar televīzijas kanālu “Canal+”, un tā ir daļa no 25 gadu svinībām par godu kanādieša savulaik izcīnītajam F1 titulam ar “Williams-Renault” formulu.
Vilnēvs pats 2004. gada pēdējos trīs posmos pārstāvēja “Renault” komandu, un toreiz viņa komandas biedrs uz šīm sacīkstēm bija Fernando Alonso. Savukārt startējot “BAR-Honda” komandā, Vilnēvs paguva pastrādāt kopā ar tagadējo “Alpine” vienības vadītāju Otmaru Šafnaueru.
Vilnēvs sēdīsies pie “Alpine A521” sacīkšu auto stūres. Ar šo mašīnu pērn startēja Alonso un Estebans Okons, kurš pārsteidzoši guva uzvaru Ungārijas posmā. A521 modelis šogad tiek izmantots “Alpine Academy” attīstības programmas pilotu Džeka Dūena un Oskara Piastri testiem.
“Tas iespējams caur sakariem, kas man ir ar franču komandu un franču televīziju, kā arī es pirms 25 gadiem uzvarēju čempionātā ar “Renault” motoru,” skaidro Vilnēvs. “Tāpēc tas būs iespējams. Moncā testēšu pilnvērtīgu pagājušā gada mašīnu, un tie būs pilnvērtīgi apļi. Savulaik komandā aizvadīju trīs sacīkstes kopā ar Fernando, līdz ar to man ir kaut kāda vēsture kopā ar viņiem. Toreiz Alans Permane [pašreizējais sporta nodaļas direktors] bija mans inženieris. Tas būs traki un aizraujoši. Varēšu saprast, kādas ir šīs mašīnas. Esmu braucis tikai simulatorā. Modernās formulas nav iespaidīgas pie lēna ātruma, bet tās ir iespaidīgas pie liela ātruma. Jāpārliecinās, ka man būs korekti pielāgots sēdeklis. Gravitācijas spēki būs neticami, tā būs elle. Labi, ka tur ir gara taisne, kur fiziski var atpūsties.”
Vilnēvs apzinās, ka šobrīd F1 spēkratu stūre ir daudz sarežģītāka nekā 2006. gadā, kad viņš startēja “BMW Sauber” komandā.
“Jā, bet pie visa pierod,” viņš saka. “Es vienmēr esmu bijis datorspēļu cienītājs, spēlēju ne tikai autosacīkšu simulācijas. Tiklīdz tu pierodi, vari izdarīt visu. Grūti ir tikmēr, kamēr neesi pieradis, jo tad ir jāskatās uz stūri un jādomā, ko kas nozīmē, bet tam īsti nav laika. Kad pierodi, viss paliek viegli.”
Pirms došanās uz Moncu, kur testi paredzēti nākamajā trešdienā, drīz pēc Itālijas F1 posma, jau šonedēļ Francijā, Pola Rikāra trasē Vilnēvs iesildīsies pie 2012. gada “Lotus E20-Renault” formulas stūres.