Publicēta svētdien gaidāmā Itālijas GP starta kārtība. Parasti šo dokumentu FIA izplata stundas laikā pēc kvalifikācijas beigām, taču šoreiz neskaitāmo sodu dēļ procedūra ievērojami aizkavējās, kā rezultātā paši braucēji ilgāku laiku nesaprata, no kuras pozīcijas viņiem nāksies startēt.

Monca ir ļoti prasīga trase pret dzinējiem, kā arī vieta, kur jaudas priekšrocības var nopietni palīdzēt, ņemot vērā, ka te var atrast vairākas apdzīšanas vietas. Šī iemesla dēļ vairāki braucēji izmantoja izdevību tikt pie jauna jaudas agregāta vai tā komponentēm, izciešot sodu šeit, nevis kādā no nākamajiem posmiem, kur apdzīšana būs sarežģītāka.

Pole position ieguvējs Šarls Leklērs startēs no pirmās vietas, taču tālākā Itālijas GP starta kārtība ievērojami atšķiras no kvalifikācijas rezultātiem. Atbilstoši šogad veiktajām korekcijām starta kārtības noteikšanai sodu gadījumos, kvalifikācijas otrās vietas ieguvējs Makss Verstapens, saņemot 5 starta vietu sodu par dzinēja maiņu, arī sāks sacīkstes piecas pozīcijas zemāk par kvalifikācijā sasniegto, braucienu uzsākot no septītās pozīcijas, neraugoties uz to, ka vairāki braucēji, kuri kvalificējās uzreiz aiz Verstapena arī saņēma sodus.

Verstapens nonācis aiz Q3 lejasgala braucējiem. Džordžs Rasels, neraugoties uz sesto vietu kvalifikācijā, stāsies blakus Leklēram pirmajā rindā. Aiz viņiem iekārtosies “McLaren” braucēji Noriss un Rikjardo, kā arī Gazlī un Alonso.

Zīmīgi, ka Verstpenam blakus stāsies viņa tautietis Niks de Vrīss. Debijas posmā “Williams” braucējam nav nepieciešamas jaudas agregāta vai tā komponenšu maiņas, tomēr viss šonedēļ iztērētais krāsies uz nestartējošā Aleksa Albona ‘rēķina’. Tālāk aizmugurē startēs Žou, Latifi, Fetels un Strols.

No sodus saņēmušajiem sekotājiem visaugstāk – 13. pozīcijā – startēs Peress (10 starta vietu sods). Uz augstu rezultātu cerošie Karloss Saincs un Luiss Hamiltons pēc teju visu iespējamo sastāvdaļu maiņas startēs vēl aiz Okona, Botasa, Magnusena un Šūmahera, no 18. un 19. pozīcijas.

Pēdējā starta pozīcija tikusi Juki Cunodam. Japānis vispirms tika pie 10 starta vietu soda par 5 brīdinājumu sasniegšanu sezonas griezumā. Tad viņa “AlphaTauri” mašīnai tika mainīts dzinējs, bet papildus 3 starta pozīciju sods pienācās par dzelteno karogu nepietiekamu ievērošanu otrajos treniņos. Šis pārkāpums palielinājis Cunodas soda punktu skaitu līdz astoņiem. 12 soda punkti gada (ne sezonas) griezumā rezultējas diskvalifikācijā uz vienu posmu.

Grafiks: FIA