Kad vienam “Red Bull” braucējam viss sagāja grīstē, otrs demonstrēja aukstasinīgu sniegumu un nenodrebot no konkurentu spiediena. Singapūras GP galvenais varonis šoreiz bija Serhio Peress. Ielūkosimies interesantākajos faktos un statistikā no svētdienas sacīkstēm.
#1 Serhio Peress Singapūras GP izcīnīja karjeras ceturto uzvaru, trešo ar “Red Bull”, otro nakts posmā un pirmo, atrodoties vadībā no starta līdz finišam. Zīmīgi, ka visas trīs uzvaras pie “Red Bull” stūres izcīnītas ielu trasēs – šogad Monako un Singapūrā, bet pērn – Baku.
#2 Maksam Verstapenam pārtrūka piecu secīgu uzvaru sērija. Pēdējo piecu posmu laikā Verstapens pārliecinoši guvis visvairāk punktus no visiem braucējiem, neraugoties uz to, ka no Top 6 pozīcijām kopš jūlija beigās notiekošā Ungārijas GP startējis tikai vienā no pieciem posmiem.
#3 Kārtējoreiz Šarlam Leklēram neizdevās pārvērst pole position uzvarā. Ar 18 pole position karjerā viņš apsteidzis Maksu Verstapenu un noķēris Mario Andretti, Renē Arnū un Kimi Raikonenu. Sacīkstēs Verstapens guvis 31 panākumu, bet Leklērs tikai piecus.
Visvairāk pole position bez čempiona titula
Braucējs | Pole position | Uzvaras kopā | Uzvaras no pole position |
---|---|---|---|
Valteri Botass | 20 | 10 | 6 |
Renē Arnū | 18 | 7 | 2 |
Šarls Leklērs | 18 | 5 | 4 |
Stirlings Moss | 16 | 16 | 8 |
Felipe Masa | 16 | 11 | 8 |
Ronijs Petersons | 14 | 10 | 3 |
Rubenss Barikello | 14 | 11 | 5 |
#4 Kvalifikācijas trīs ātrākos braucējus (Leklēru, Peresu un Hamiltonu) šķīra tikai 0,054 sekundes, kas ir ciešākais atstatums laika izteiksmē kopš 2019. gada Itālijas GP. Tiesa gan, apļa veikšana Singapūrā prasa vairāk laika. Hamiltona aplis bija par 0,049% ilgaks par Leklēra apli, padarot šo par ciešāko Top 3 kvalifikācijā kopš 2000. gada Lielbritanijas posma. Arī toreiz Verstapens kvalificējās astotais… (Maksa tēvs Joss).
#5 Pārspējot Kimi Raikonena 350 Grand Prix startu rekordu, Fernando Alonso kļuva par pieredzes bagātāko braucēju pēc veiktajiem posmiem. Alonso faktiski ir labojis visus ar pieredzi saistītos rekordus – tostarp visvairāk veikto kilometru un ilgākais laiks starp pirmo un pēdējo posmu. Svinības neizdevās kā iecerēts, jo spāņu braucējs izstājās jau pēc 20 apļiem.
#6 Ne pārāk veiksmīga sacīkste izvērtās arī Džordžam Raselam. Nelielu mierinājumu pēc finiša 14. vietā sniedza fakts, ka viņš sasniedzis sacensību ātrāko apli. Par to gan punkts nepienācās, finišējot ārpus labāko desmitnieka. Zīmīgi, ka arī iepriekšējos divos Singapūras GP ātrākā apļa ieguvējs finišēja peletona beigās. Abos gadījumos tas bija Kevins Magnusens ar 18. vietu 2018. gadā un 17. vietu 2019. gadā.
#7 Lai gan uzvara atkal izpalika, “Ferrari” varēja svinēt 800. goda pjedestālu kā dzinēju ražotājs. No šiem 800 pjedestāliem 794 izcīnījusi rūpnīcas komanda, četrus “Sauber”, bet pa vienam “Red Bull” (2006. gadā) un “Toro Rosso” (2008. gadā).
Dzinēju ražotāji ar visvairāk goda pjedestāliem F1
Vieta | Dzinēja ražotājs | Pjedestāli |
---|---|---|
1 | Ferrari | 800 |
2 | Mercedes | 553 |
3 | Ford Cosworth | 535 |
4 | Renault | 461 |
5 | Honda | 223 |
6 | Climax | 104 |
Statistika atbilstoši dzinēju oficiālajam nosaukumam. Piemēram, "Renault" skaitā netiek iekļauti "Red Bull" pjedestāli no 2016. līdz 2018. gadam, kad tie tika marķēti zem "TAG Heuer" nosaukuma.
#8 Skaitli ‘800’ Singapūrā sasniedza arī “Williams”, tiesa gan, citā rādītājā. Aleksa Albona un Nikolā Latifi pārstāvētā komanda kļuva par trešo vienību čempionāta vēsturē, kas piedalījusies 800 sacīkstēs. Pirms tam to paveikuši “Ferrari” (1047 posmi) un “McLaren” (919 sacīkstes).
#9 Iekļūstot labāko sešiniekā, savu sezonas labāko rezultātu sasniedza Daniels Rikjardo un Lenss Strols. Rikjardo pārstāvētā “McLaren” atguva ceturto vietu konstruktoru kausā, bet Strola un Fetela kopīgie pūliņi ļāva “Aston Martin” pakāpties uz septīto pozīciju. Otrs “Aston Martin” braucējs Sebastians Fetels izcīnīja atzīstamu astoto vietu. Iepriekšējos 12 mēģinājumos Marinabejas trasē Sebs allaž finišēja labāko pieciniekā, ja neskaita 2017. gadu, kad pēc pole position izcīnīšanas izstājās pirmajā aplī piedzīvotās sadursmes dēļ.
2022 #SingaporeGP 🇸🇬 Timelapse#F1 #Formula1 pic.twitter.com/Jk1d00TgJT
— F1Visualized (@f1visualized) October 3, 2022
#10 Maksam Verstapenam ir iespēja savu otro titulu nodrošināt “Honda” mājvietā Japānā. Lai to paveiktu viņam jāpalielina pārsvars kopvērtējumā par vismaz 8 punktiem. Tas nozīmē, ka uzvara ar ātrāko apli būs pietiekama jebkurā gadījumā, bet uzvara bez ātrākā apļa derēs tikai tad, ja Leklērs nefinišē otrais. Ja Verstapens neuzvar, titulu nodrošināt Japānā izdosies tikai tad ja Leklērs un Peress ir vairākas pozīcijas zemāk.