Par ātruma pārsniegšanu sarkano karogu zonā Pjērs Gazlī pēc Japānas F1 posma saņēmis 20 sekunžu sodu. Tikmēr piloti pauduši sašutumu par notikušo, kad, sportistiem vēl atrodoties trasē, uz tās izbraucis trases darbinieku vajadzībām paredzēts transports.
Gazlī tiek sodīts, FIA sāk izmeklēšanu
Otrajā aplī sacensības tika nolemts pārtraukt, jo bija notikuši vairāki incidenti un lietus pieņēmās spēkā. Jau plīvojot sarkanajiem karogiem, “AlphaTauri” pilots Gazlī turpināja braukt ar ātrumu, kas vienubrīd pat pārsniedza 250 km/h. Viņš lielā ātrumā pabrauca garām trasē izbraukušajam evakuācijas transportam, par ko vēlāk pauda sašutumu.
jesus christ has the FIA and Suzuka not learnt anything?!? seriously scary moment for Gasly! #JapaneseGP pic.twitter.com/hdkj0qnTXO
— Tomás 🇵🇸 (@ogbieboy) October 9, 2022
Daudziem vēl spilgtā atmiņā ir notikumi 2014. gadā turpat Suzukas trasē, kad, pēc izslīdēšanas, traktorā ietriecās Žils Bjanki un vēlāk no gūtajām traumām mira.
“Apstākļos, kādus mēs labi zinām, jau esam zaudējuši Žilu, kurš bija lielisks puisis,” atgādina Gazlī. “Tas notika pirms astoņiem gadiem, šajā pašā trasē, tādos pašos apstākļos. Es nesaprotu, kā var būt tā, ka traktors pat nebrauc pa grants joslu, bet pa trasi. Ja es būtu saslīdējis un ietriecies 12 tonnas smagā krānā, uz vietas būtu beigts.”
Bro this angle is even worse… how did the FIA let this happen #Gasly #SuzukaGP pic.twitter.com/VjRse2JrJI
— reaction memes @VideoReacts (@VideoReacts) October 9, 2022
Tiesneši izmeklēja iespējamo Gazlī ātruma pārsniegšanu laikā, kad jau bija izkārti sarkanie karogi, secināja, ka pārkāpums izdarīts un piešķīra viņam sodu – izbraukšanu cauri boksiem. Tomēr, tā kā sacensības tobrīd jau bija beigušās, tas tika pārvērsts 20 sekunžu sodā, ko pieskaitīja francūža rezultātam. Tāpat viņam piešķirti divi superlicences soda punkti. Tādā veidā gan pilots sacīkstē zaudējis tikai vienu pozīciju un no 17. vietas atkritis uz 18.
Tiesneši piefiksēja Gazlī pausto sašutumu par trasē izbraukušo evakuācijas transportu, kas bija ceļā, lai strādātu pie Karlosa Sainca avarējušā “Ferrari”, un FIA paziņojusi, ka uzsāk svētdien notikušā izmeklēšanu. Federācijas pārstāvji atzina, ka tā ir standarta procedūra, izmantot šādu transportu avarējušu vai nedrošā vietā stāvošu mašīnu evakuācijai, kad trasē izbrauc drošības mašīna. FIA gan ņēmusi vērā pilotu teikto, ka apstākļi šajā gadījumā bija pārāk bīstami, lai šādi rīkotos.
F1 piloti pauž sašutumu
Sebastians Fetels: “Nākamreiz viņiem mūs jāinformē, ja trasē ir izbraucis sasodīts traktors. Es saprotu, ka ir drošības mašīnas periods, bet 12. līkumā bija tas…”
Nikolā Latifi: “Trasē ir sūda krāns! Šādos apstākļos tā nevar būt. Ļoti dumja rīcība.”
Serhio Peress: “Šis bija zemākais punkts, kurā čempionāts pēdējos gados redzēts. Tas, kas šodien notika, manī izraisa lielas dusmas. Es tikai ceru, ka tādu situāciju nekad vairs neredzēsim, jo tas visus pilotus pakļauj riskam, un tieši tas notika ar mūsu draugu Žilu. Man neinteresē iemesls, kāpēc tas bija izbraucis trasē. Manā sacīkšu klasē tas nekad vairs nedrīkst notikt.”
Šarls Leklērs: “Tādas lietas mēs nedrīkstam piedzīvot. Pēc tā, kas notika 2014. gadā, vajadzētu mācīties. Makss [Verstapens] visu labi pateica. Kamēr esi pirmais, viss ir kārtībā, bet aizmugurē braucošie neko nevar redzēt.”
Lando Noriss: “Kas tas ellē bija? Kā tas varēja notikt? Pirms vairākiem gadiem mēs tādā veidā zaudējām pilotu. Mēs riskējam ar dzīvībām, sevišķi šādos apstākļos. Gribam sacensties. Bet šis… tas ir nepieņemami. Cilvēki nesaprot, ka aiz drošības mašīnas pat braucot ar 100 km/h mēs neko neredzam. Atliek pieļaut mazu, muļķīgu kļūdu, mazliet izbraukt no trajektorijas, aizmirst, ka tur ir traktors, lai ietriektos tajā. Kāpēc ar to būtu jāriskē?”