Formula 1 paziņojuši par plāniem vēlreiz apspriest un visdrīzākais atcelt plānotās izmaiņas par riepu sildītāju temperatūras samazināšanu no 70 līdz 50 grādiem 2023. gada sezonā. Šis solis tika plānots saistībā ar plāniem 2024. gadā pilnībā atteikties no riepu sildītājiem, tādējādi virzoties uz ilgtspējīgāku nākotni.
Tomēr pēc aizvadītajiem 2023. gada riepu testiem ASV un Mehiko Grand Prix posmos vairāki braucēji atzina, ka tas radītu bīstamību. “Red Bull” pilots Makss Verstapens atzina, ka tas izraisītu daudz avārijas, savukārt “McLaren” braucējs Lando Noriss stāstīja: “Jebkurš var sadauzīt mašīnu kādā brīdī.”
Pēc braucēju viedokļu uzklausīšanas, “Pirelli” Meksikā veica testu riepas sildot 70 grādu temperatūrā, bet divas ierasto trīs stundu vietā. Noskaidrots, ka enerģijas patēriņš šādā veidā sildot riepas divu stundu garumā ir mazāks, kā sildot 50 grādu temperatūrā 3 stundas, tādējādi tiek apsvērta doma arī nākamajā gadā saglabāt 70 grādu temperatūras robežu riepu sildītājiem, 2024. gadā tāpat no tiem pilnībā atsakoties.
Formula 1 “Alfa Romeo” komandas braucējs Valteri Botass startēs gaidāmajās “Race of Champions” sacensībās Zviedrijā, kuras plānotas 28.-29. janvārī. Botass kopā ar divkārtējo F1 čempionu Miku Hakinenu startēs Somijas komandas sastāvā ROC nāciju kausa izcīņā, tāpat startējot arī individuālajā ieskaitē.
Somu duets pievienojās jau iepriekš izziņotajiem dalībniekiem, kur atrodami tādi vārdi kā četrkārtējais F1 čempions Sebastians Fetels, pieckārtējais World RX čempions Johans Kristofersons, Džeimija Čadvika, kā arī Peters un Olivers Solbergi.
“Es ļoti gaidu savu Race of Champions debiju. Vairākus gadus esmu šo pasākumu skatījies TV, un pērn biju ļoti tuvu, lai tajā startētu, tomēr pēdējā brīdī nācās atcelt savu dalību,” stāsta Botass.
Leģendārais “Ferrari” F1 komandas itāļu inženieris Mauro Forjēri 87 gadu vecumā devies mūžībā. Savā ilgajā karjerā “Ferrari” komandā kā tehniskajam direktoram no 1962. līdz 1984. gadam, viņš palīdzēja itāļu vienībai izcīnīt četrus braucēju titulus, septiņus konstruktoru titulus un 54 Grand Prix uzvaras. Itālis bijis klāt pie tādu braucēju uzvarām kā Džons Sērtiss, Nikijs Lauda un Džodijs Šekters.
Forjēri komandai pievienojās 1960. gadā, pēc Boloņas Universitātes absolvēšanas. Atstājot labu pirmo iespaidu tā laika “Ferrari” tehniskajam direktoram Carlo Čiti, komandas dibinātājs Enzo Ferāri lūdza viņu uzņemties vadošāku lomu komandas tehniskajā departamentā.
Pēc darba F1 komandas tehniskajā departamentā, Forjerī pāris gadus turpināja strādāt pie “Ferrari” 408 4RM koncepta auto, pēc tam pārceļoties uz “Lamborghini”, kur 1989. un 1990. gadā strādāja pie V12 dzinēja, kurš tika izmantots Formulā 1. Pēcāk Forjerī strādāja “Oral Engineering Group”, kuri sadarbojušies ar tādiem auto zīmoliem kā “BMW”, “Bugatti” un “Aprilia”.
