Parādot pārliecinošu sniegumu visā sacensību garumā, par F1 čempionāta priekšpēdējā posma uzvarētāju Brazīlijā kļuvis Džordžs Rasels. “Mercedes” izcīnīja pirmo uzvaru šajā sezonā, turklāt nodrošinot dubultu panākumu. Luiss Hamiltons piedzīvoja sadursmi ar Maksu Verstapenu, bet spēja aizcīnīties līdz otrajai vietai. Pjedestāla trešais pakāpiens Sanpaulu GP tika Karlosam Saincam.
Avārija jau pirmajā aplī
Pirmo pozīciju startā pārliecinoši noturēja Rasels, tāpat Hamiltons saglabāja otro pozīciju, bet Verstapens un Serhio Peress pirmajā līkumā sekoja aiz viņiem. Labs starts padevās Lando Norisam, kurš jau pirms pirmā līkuma bija apdzinis Šarlu Leklēru, bet tad mēģināja apdraudēt arī Peresu, iekārtojoties piektajā pozīcijā. Jāpiemin, ka “Mercedes” un “Red Bull” braucēji sacensības uzsāka ar mīkstā sastāva riepām, bet “Ferrari” komanda cīņu uzsākt bija izvēlējusies ar vidēji cieto sastāvu.
Jau pirmajā aplī notika negadījuma, kā rezultātā trasē bija jādodas drošības mašīnai. Daniels Rikjardo līkumā aizķēra Sanpaulu GP kvalifikācijas uzvarētāja Kevina Magnusena tobrīd devītajā pozīcijā braucošo mašīnu. “Haas” spēkrats saslīdēja un ar aizmuguri uztriecās virsū “McLaren” formulai. Rikjardo tā rezultātā ietriecās riepu barjerā.
Verstapens un Hamiltons atkal piedzīvo sadursmi
Septītajā aplī sacensības atsākās, Rasels noturēja vadību, bet Verstapens pa ārmalu pirmajā līkumā veica Hamiltona apdzīšanu. Hamiltons otrā līkuma iekšmalā neatstāja konkurentam gana daudz vietas, abu mašīnas saskārās un zaudēja aerodinamiskos elementus. Hamiltons varēja turpināt, zaudējot vairākas pozīcijas, bet Verstapens bija spiests doties boksos. Tiesneši gan atzina, ka tieši viņš vainojams sadursmes izraisīšanā, par ko piešķīra piecu sekunžu sodu.
Tajā pašā aplī notika vēl viens incidents, kad Norisa “McLaren” mazliet izslīdēja, un viņš aizķēra Leklēra mašīnu. Kamēr pilots pats tādā veidā nezaudēja neko, “Ferrari” bolīds ietriecās barjerā. Šoreiz gan izdevās iztikt bez drošības mašīnas, bet Leklērs spēja aizbraukt līdz boksiem un turpināja sacensības viens no pēdējiem, tāpat kā Verstapens. Arī Norisam tiesneši piešķīra piecu sekunžu sodu.
Rasels pārliecinošs, intrigas cīņā par otro vietu
Tādā veidā jau uz otro vietu pacēlās Peress, Noriss vienubrīd bija trešais, bet drīz vien viņu apdzina Saincs. Hamiltons bija atkritis uz pirmā desmitnieka beigu daļu, bet viņa mašīnas bojājumi nebija tik nozīmīgi, lai zustu ātrums, un titulētais braucējs drīz vien spēja veikt vairākas apdzīšanas. 15. aplī viņš bija noķēris un jau apdzina Norisu, ieņemot ceturto vietu. Lieliski brauca arī Sebastians Fetels, kurš visu notikumu rezultātā arī bija nokļuvis starp vadošajiem braucējiem un 17. aplī apdzina Norisu, tiekot pie piektās pozīcijas. Vēlāk gan viņš atkrita ārpus “Top 10”.
Pirmais no vadošajiem braucējiem 18. aplī pitstopu veica trešajā vietā esošais Saincs, bet 24. aplī pēc jaunām riepām devās Rasels, kurš tobrīd bija aptuveni četras sekundes aiz līdera. Aplī vēlāk arī Rasels iebrauca pie mehāniķiem, bet Hamiltons, kādu laiku atradies līderpozīcijā, savu pitstopu izpildīja 30.aplī. Pozīciju izkārtojums viņu starpā nebija mainījies, bet atstatumi kļuvuši lielāki.
Saincs arī otro pitstopu veica krietni ātrāk par citiem līderiem – jau 37. aplī. Pa to laiku Hamiltons turpmākajos apļos tuvojās otrajā pozīcijā esošajam Peresam, līdz viņu panāca un 44. aplī jau centās apdzīt. Ar pirmo mēģinājumu tas neizdevās, bet 45. apļa sākumā starta taisnē “Mercedes” pārstāvis pārliecinoši pabrauca garām “Red Bull” pilotam. Rasels tobrīd bija nepilnas desmit sekundes priekšā, bet līdz finišam tobrīd bija atlikuši 16 apļi.
Peress savu otro pitstopu veica 48. aplī, bet Hamiltons pie jaunajām riepām tika apli vēlāk, lai gan pa radio sacīja, ka iepriekš lietotās riepas vēl darbojas ļoti labi. Saincs tobrīd nokļuva priekšā, paceļoties uz otro pozīciju, Hamiltons atpalika piecas sekundes, bet Peress bija atkritis jau uz ceturto vietu.
Norisa izstāšanās raisa intrigu pēdējos apļos
52. aplī tehnisku problēmu dēļ trasē apstājās Noriss, kuram sacensību sākums bija izvērsies lielisks, bet ne tik labs sekoja turpinājums. Līdz ar to neviens no “McLaren” braucējiem šajā sacīkstē finišu nesasniedza. Tika norīkots virtuālais drošības auto periods, ko daži braucēji izmantoja, lai iebrauktu boksos, tostarp Saincs. Norisa mašīnu trases darbinieki saviem spēkiem nostumt malā nespēja, tāpēc trasē vēlreiz nācās braukt reālajam drošības auto. Tas savukārt raisīja intrigu sacīkstes noslēgumam.
11 apļus pirms finiša noplīvoja zaļie karogi un sākās izšķirošās cīņas. Intriga cīņā par pirmo vietu gan izpalika, jo restartā Rasels noturēja vadību, bet pēc tam spēja izveidot nelielu pārsvaru pār Hamiltonu. Tikmēr Peress, atšķirībā no sāncenšiem, sacensību pēdējo nogriezni veica ar vidēji cietajām riepām un zaudēja vairākas pozīcijas. Vispirms viņu apdzina “Ferrari” piloti Saincs un Leklērs, kurš no pēdējām pozīcijām bija atgriezies starp vadošajiem braucējiem. Pēc tam arī lieliski braucošais Fernando Alonso, kurš pēdējos apļos pacēlās par vairākām pozīcijām uz augšu.
Rasels līdz ar to nodrošināja sev pirmo uzvaru F1 karjerā (ja neskaita pirmo vietu vakar sprinta sacīkstē), savukārt “Mercedes” tika pie pirmās uzvaras šosezon. Finišējot otrajā vietā, Hamiltons nodrošināja komandai dubultu panākumu. Tālāk finišēja “Ferrari” piloti Saincs un Leklērs, bet vecmeistars Alonso pelnīti tika pie piektās vietas. Atguvies bija Verstapens, kurš apdzina savu komandas biedru, bet Alonso garām netika. Komanda aicināja viņu līdz ar to atdot pozīciju atpakaļ Peresam, taču to čempions ignorēja, finišējot sestais. Pirmo desmitnieku noslēdza Estebans Okons, Valteri Botass un Lenss Strols.
Sezonas noslēguma posms jau 20. novembrī Abū Dabī trasē.