Pēdējā stacija – Jasmarina. Pirms gada notikumi Abū Dabī neatstāja vienaldzīgos. Par Formula 1 runāja cilvēki, no kuriem to negaidījām. Kvēlākie fani, emociju pildīti, centās aizstāvēt sava favorīta pozīciju. Jā, šogad tituls jau ir izšķirts un līdzīgs atkārtojums nebūs, bet tas nenozīmē, ka mūs gaida svētdienas vizināšanās, vērojot saulrietu…

Vicečempions bez palīdzīgas rokas

Pirms gada Hamiltons un Verstapens ieradās uz Abū Dabī ar vienādu punktu skaitu. Šoreiz kārta Leklēram un Peresam. Šī cīņa ir par vicečempiona godu. Redzot notikumus Sanpaulu posmā, skaidrs, ka abiem braucējiem tas nozīmētu diezgan daudz. Nesagaidījuši palīdzīgu roku no komandas biedriem, pretēji komandu paziņojumiem, Abū Dabī to būs krietni grūtāk gūt.

Apmainīties savā starpā pozīcijām nav nozīmes, ja vien nav jānoķer priekšā esošais konkurents. Vai “Red Bull” un “Ferrari” būtu gatavas upurēt Verstapena vai Sainca uzvaru, lai patraucētu konkurentiem? Formula 1 ir ne tikai sports, bet arī bizness. Jebkāda veida peripētijas un pavēles var tikai bojāt imidžu, tādēļ jāuzdod jautājums – cik tālu abas komandas ir gatavas iet braucēju vicečempiona statusa dēļ?

Pēdējos posmos iniciatīva ir Peresa pusē, taču Leklērs šobrīd klasificējams augstāk, pateicoties vairāk uzvarām. Sajūtot ‘asins smaržu’, Šarls var konkurentiem vietu neatstāt, vai mesties agresīvā uzbrukumā. Ja abiem nāksies palikt bez punktiem, vicečempions būs Leklērs…

Bultas šaujas vēlu

… ar vienu izņēmumu. Leklēram un Peresam paliekot uz nulles, Džordžs Rasels teorētiski vēl var izraut otro vietu kopvērtējumā, uzvarot ar ātrāko apli. Protams, tas nešķiet ticams scenārijs, tomēr jāuzslavē “Mercedes” progress pēdējos posmos. Pēc dubultuzvaras izcīnīšanas atstatums līdz “Ferrari” konstruktoru kausā sarucis līdz 19 punktiem.

Ar uzvaru un trešo vietu pret sarkanajiem aiz pjedestāla otrās vietas likteni var izšķirt pat viens punkts. Vai “Mercedes” tas ir pa spēkam? Pēdējie posmi to apliecina un kā lai neaizmirst “Ferrari” neskaitāmās tehniskās ķibeles, it īpaši sezonas vidū. Atšķirībā no pilotu ieskaites, konstruktoru kausam ir krietni lielāka nozīme – atšķirība balvu fondā mērāma vairākos miljonos, kamēr zaudētājiem mierinājuma balva ir mazliet ilgāks laiks vēja tunelī nākamajā gadā.

Sezonas gaitā bija izteikti jūtams, ka “Ferrari” gūst virsroku viena apļa ietvaros, kamēr sacīkšu režīmā “Mercedes” bieži ir pārāki. ‘Sudraba bultām’ par labu spēlē fakts, ka kopš pagājušā gada Jasmarinas trases konfigurācija mazliet mainīta, lai uzlabotu apdzīšānas iespējas taisnēs. Verstapens noteikti var apliecināt, ka samainīties pozīcijām šai trasē ir iespējams un ‘garlaicīgie’ Abū Dabī posmi, cerams, ir atstāti pagātnē.

Līdzsvara meklējumos

Visās komandās ir noskaidrots, kurš ir līderis, izņemot “Alpine”. Protams, rezultāti trasē parasti liecina par labu Alonso, taču vairāk tehnisku problēmu likušas spāņu veterānam nonākt iedzinējos aiz Estebana Okona. Pacik nākamgad Fernando dodas uz “Aston Martin”, par pieklājīgu diplomātiju varam aizmirst, ko braucēji pierādīja Sanpaulu sprintā.

Okons pēc stabilas punktu krāšanas uz pēdējo Grand Prix ierodas ar piecu punktu pārsvaru. Pieveikt divkārtējo čempionu, pat ar veiksmes palīdzību būtu liels sasniegums un mudinājums nākamajai sezonai, kad Okonam izaicinājumu metīs vecais draugs Pjērs Gazlī. Lai gan “Alpine” ceturtā vieta konstruktoru kausā ir tikpat kā kabatā, tās braucēji tā arī šogad nav tikuši pie pjedestāliem.

Kurš noslēgs sezonu augstāk? Alonso finišējot septītajā, bet Okonam desmitajā vietā, abi braucēji beigtu sezonu ar vienādu punktu skaitu.

Seba pēdējā kauja

Saulei rietot pār Jasmarinas trasi, pamazām izdzisīs ne tikai dienasgaisma, bet arī Sebastiana Fetela karjera. Pēdējie 300 kilometri. Savu vārdu Sebs ir ierakstījis F1 vēstures grāmatās uz visiem laikiem. Ne tikai kā četrkārtējs čempions, bet arī pateicoties iejūtībai, respektam un sirds gaišumam, ko izjuta gan citi braucēji, gan skatītāji visās pasaules malās.

Līdzīgi kā TV seriālu sezonu noslēdzošajās sērijās nākas šķirties no iemīļotiem tēliem, arī autosportā vērojamas līdzīgas tendences. “Ferrari” kādreizējais virknējums Kimi un Sebs tika plaši mīlēts. Pērn atvadījāmies no Raikonena, tagad laiks Fetelam. Varbūt karjeras pēdējie gadi nebija diez ko spoži, tomēr viņa aizrautīgums visā, ko viņš dara, liek domāt, ka par Fetelu vēl dzirdēsim arī pēc svētdienas sacīkstēm.

Pēdējo gadu laikā viņš veicis pamatīgu transformāciju no ļoti privāta un noslēgta puiša, kurš neizmanto sociālos tīklus un izvairās no jebkādas iespējas kopā ar ģimeni nonākt paparaci uzmanības centrā, par sabiedrības aktīvistu, kurš nekautrējas izmantot F1 kā platformu dažādu ideju un kustību popularizēšanai. Danke Seb! Izbaudi pēdējo sacīksti pēc pilans programmas!

‘Haas’ sprinta pasaka

“AlphaTauri” komanda šogad sacīkstēs guvusi vairāk punktus kā “Haas”, tomēr konstruktoru kausā, visticamāk, paliks zaudētājos. Iemesls tam ir pavisam vienkāršs – sacīkstes nav vienīgais veids kā pelnīt punktus – vēl ir arī sprinti. Magnusena neticamā pole position tika pārvērsta tikai vienā punktā, taču dānis ir iekļuvis labāko astotniekā visos trīs šīs sezonas sprintos, tajos sapelnot 4 punktus. Ar to pietiek, lai par diviem punktiem apsteigtu “Red Bull” junioru komandu.

Kā jau vienībām ar mazu budžetu ierasts, abas galveno punktu ražu iekrāja sezonas pirmajā pusē. Sausā laikā uzplaiksnījumi no abām komandām nav gaidāmi, tādēļ atbilde var tikt rasta stratēģijā. “AlphaTauri” jāmeklē veidi kā pārsteigt konkurentus, nebaidoties no riskiem, kamēr “Haas” jāsaglabā možums, lai varētu laicīgi reaģēt uz neparastu taktiku. Abas komandas šķir niecīgi atstatumi. Vienāda punktu skaita gadījumā (paliekot ārpus Top 5) “Haas” saglabās astoto vietu, kas ir lielisks kāpums pēc pagājušā gada bezcerības. Mašīna palikusi ātrāka, bet nešaubīgi Magnusena ienākšana Mazepina vietā no sportiskā viedokļa bija lieliska dāvana.

Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!