Franču autosportists Žans Pjērs Žabuils, kurš savulaik atnesa “Renault” komandai tās pirmo uzvaru F1 pasaules čempionātā, devies mūžībā 80 gadu vecumā.
Žabuils startēja “Formulā 1” laika posmā no 1975. līdz 1981. gadam. Pirmo sacīksti viņš aizvadīja “Tyrrell” komandā, bet pēc tam vairumu no posmiem veica “Renault” rūpnīcas komandas rindās.
Tieši “Renault” sastāvā izdevās gūt abas vienīgās uzvaras karjerā – 1979. gadā māju posmā Francijā, kā arī 1980. gadā Austrijā. Tās arī bija vienīgās reizes, kad Žabuils savā F1 karjerā kāpa uz pjedestāla. Tikmēr no pirmās starta pozīcijas viņš startējis sešas reizes.
1979. gadā Dižonas trasē Žabuils ne vien atnesa pirmo uzvaru “Renault” komandai, bet tā arī bija pirmā uzvara F1 vēsturē, kas izcīnīta ar turbo motoru. Toreiz viņš sacīkstes uzsāka no pole position un tā arī aizbrauca pretī uzvarai, par 14 sekundēm pārspējot komandas biedru Renē Arnū. Visvairāk šīs sacīkstes palikušas vēsturē ar leģendāro cīņu par otro vietu starp Arnū un “Ferrari” pilotu Žilu Vilnēvu, kas norisinājās līdz pat finišam.
Žabuils savā laikā arī bija pazīstams kā visai neveiksmīgs pilots – bieži viņu vajāja tehniskas ķibeles, kas liedza gūt lielākus panākumus. No 49 aizvadītajām F1 sacīkstēm finišēt izdevās tikai desmit reizes. 1980. gada Kanādas posmā sportists lauza kāju, nākamajā sezonā vēl aizvadīja dažus posmus “Ligier” sastāvā, bet ne reizi nefinišēja un nolēma likt punktu F1 karjerai.
Savā karjerā Žabuils arī kļuva par “Formula 2” čempionu. Tāpat pilots 13 reizes piedalījies Lemānas 24 stundu sacensībās, kur četras reizes izcīnījis trešo vietu – divreiz ar “Matra-Simca” un divas reizes ar “Peugeot”. Pēdējo reizi viņš Lemānā piedalījās 1993. gadā, pēc kā noslēdza sportista karjeru pavisam.
Pēc tam Žabuils kļuva par “Peugeot Sport” vadītāju, nomainot amatā Žanu Todu. Lielā mērā pateicoties tieši viņam “Peugeot” rūpnīca atgriezās F1 čempionātā dzinēju piegādātājas statusā.