Par 2022./2023. gada FIA Formula E čempionu kļuvis “Avalanche Andretti” braucējs Džeiks Deniss, haotiskā un saraustītā sacīkstē Londonā finišējot otrajā vietā aiz “Jaguar” pārstāvja Miča Evansa.
Pēc iepriekšējā posmā Romā piedzīvotās titula kandidātu Miča Evansa un Nika Kasidija sadursmes, Deniss uz Formula E Londonas dubultposmu ieradās ar 24 punktu pārsvaru pret Kasidiju. Lai gan Evanss un Paskāls Verleins saglabāja matemātiskas cerības, bija skaidrs, ka tituls izšķirsies starp Denisu un Kasidiju.
Kvalifikācijā nepārspēts palika Evanss, taču sacīksti viņam nācās uzsākt no sestās pozīcijas Romas ePrix sadursmes dēļ. Tas ļāva pirmo starta rindu ieņemt abiem galvenajiem varoņiem Kasidijam un Denisam. Startā Deniss nonāca aiz otras “Envision” komandas mašīnas ar Sebastianu Buemi pie stūres. Šķita, ka Kasidijam uzvara ir teju rokā, ja Buemi spēlēs komandas interesēs un piebremzēs peletonu.
Realitāte izrādījās krietni atšķirīga – Buemi turējās samērā tuvu aiz Kasidija, turklāt komanda pati sev radīja galvassāpes jau pirmajos apļos dodoties uzbrukuma zonā un zaudējot vērtīgo trases pozīciju. Ja ar to vēl nebūtu gana, Buemi bija priekšā Kasidijam un tā vietā, lai apmainītos pozīcijām abi uzsāka cīņu un saskārās, apskādējot Kasidija priekšējo antispārnu, kas lika jaunzēlandietim izstāties no sacīkstēm un cīņas par titulu. Buemi vēlāk norādīja, ka nesaņēma norādījumos no komandas mainīties pozīcijām.
Pēc drošības mašīnas fāzes vadībā atradās Evanss, viņam sekoja Buemi, Renē Rasts un Paskāls Verleins, kurš pārstāv “Porsche” rūpnīcas komandu, kamēr viņam aizmugurē esošā Denisa “Avalanche Andretti” komanda arī izmanto “Porsche” ražojumus. Deniss bija ļoti nikns par sadarbības trūkumu no Verleina puses, jo pirms sacīkstēm komandas esot vienojušās palīdzēt viena otrai, domājot arī par vienību ieskaiti, no kā ir atkarīgs balvu fonds.
Divreiz neprecīzi izbraukta uzbrukuma zonas aktivizēšana lika Denisam atkrist līdz sestajai vietai. Viņam priekšā Rasts ar Verleinu piedzīvoja sadursmi, liekot Verleinam nonākt peletona beigās, kamēr Rastam bija pamatīgi bojāts priekšējais antispārns. “McLaren” braucējs kādu brīdi vēl turējās trešajā pozīcijā, jo trasē devās drošības mašīna pēc Sašas Fenestraza aavārijas ar Serhio Sette Kamaru, kuras rezultātā Fenestrazs lielā ātrumā ietriecās drošības barjerā. To nācās labot, līdz ar to sacīkstes tika apturētas sešus apļus pirms finiša.
Evanss un Buemi vēl nebija izmantojuši visu uzbrukuma režīmu, tādēļ, sacīkstēm atsākoties, viņi izbrauca cauri nepieciešamajai zonai. Evanss saglabāja līdera godu, otrajā vietā nonāca Antonio Fēlikss da Kosta, kurš startēja no 17. pozīcijas. Deniss pakāpās uz trešo pozīciju, ar ko pietiktu, lai nodrošinātu titulu. Smaidi “Avalanche Andretti” boksos kļuva vēl plašāki, kad Buemi strauji kritās temps, ļaujot Denisam iekrāt vairāku sekunžu rezervi.
Normans Nato centās apdzīt Buemi, kurš diezgan asi nogrieza ceļu, liekot abām mašīnām sadurties. Aizmugurē esošais Sems Bērds nespēja izvairīties no avārijas. Trīs mašīnu sadursme pilnībā aizšķērsoja trasi, liekot vēlreiz izkārt sarkanos karogus vien divus apļus pirms finiša.
Par tehnisku pārkāpumu da Kosta saņēma 3 minūšu sodu, līdz ar to smagais darbs un finišs otrajā vietā aiz Evansa nerezultējās ar punktiem vai trofejām. Deniss ieguva otro vietu un kļuva par čempionu savā trešajā Formula E sezonā. Uz goda pjedestāla kāpa arī Buemi, jo sacīkstes tika atsāktas tādā pašā secībā, kā braucēji bija izkārtojušies pirms to apturēšanas, neraugoties uz faktu, ka Buemi izraisīja pēdējo apļu haosu.
Svētdien risināsies sezonas pēdējais posms. Deniss vairs nav noķerams, taču cīņā par vicečempiona godu Evanss par 8 punktiem apsteidzis Kasidiju. Galvenā intriga šoreiz tiks pievērsta komandu ieskaitei, kur matemātiski izredzes uz titulu saglabā četras komandas:
- “Envision” – 268 punkti (Kasidijs, Buemi)
- “Jaguar” – 266 punkti (Evanss, Bērds)
- “Porsche” – 239 punkti (Verleins, da Kosta)
- “Andretti” – 236 punkti (Deniss, Loterers)
Londonas ePrix I rezultāti