“Red Bull” pilots Makss Verstapens sacensību startā spēja atvairīt abu “McLaren” braucēju uzbrukumus, noturēja vadību un kļuva par pārliecinošu Japānas F1 posma uzvarētāju. Aiz viņa finišēja Lando Noriss un Oskars Piastri, kuram šis ir pirmais pjedestāls karjerā. “Red Bull” komanda jau nodrošinājusi pirmo vietu Konstruktoru kausā.

Pēc pārliecinoši izcīnītās uzvaras kvalifikācijā, Verstapens startā bija spiests aizstāvēties no abiem “McLaren” braucējiem, kuri paātrinājās mazliet ātrāk. Piastri atradās labajā pusē, bet trase izrādījās par šauru un, lai neizbrauktu zālienā, nācās piekāpties. Pa to laiku Noriss pa kreiso pusi apdzina savu komandas biedru un vienubrīd pirms pirmā līkuma pat atradās blakus Verstapenam.

Aizmugurē bija notikušas vairākas sadursmes. Lai izvairītos no Estebana Okona mašīnas, Valteri Botass pagrieza stūri pa kreisi un uztriecās Aleksam Albonam. Tikmēr Serhio Peresam bija neliels kontakts ar Luisu Hamiltonu, kurš bija spiests mazliet izbraukt ārpus trases. Trasē bija atlūzas un pie darba tika likta drošības mašīna. Peress bija viens no pilotiem, kurš iebrauca pitstopā, saņemot jaunu antispārnu. “Red Bull” pilots atkrita uz beigām, turklāt saņēma piecu sekunžu sodu par apdzīšanu aiz drošības mašīnas.

Sacensības atsākās piektajā aplī, un starp vadošajiem braucējiem pozīciju izkārtojums saglabājās nemainīgs. Verstapens bija priekšā Norisam un Piastri, kamēr viņiem sekoja “Ferrari” braucēji Šarls Leklērs un Karloss Saincs. Fernando Alonso tikmēr bija ticis priekšā abiem “Mercedes” pārstāvjiem. Džordžs Rasels pēc restarta pēdējā līkumā apdzina komandas biedru, bet Hamiltons atguva septīto pozīciju starta/finiša taisnē.

Pēc boksu apmeklējuma Botass pa ārmalu mēģināja apdzīt Loganu Sardžentu, bet amerikāņu pilots uztriecās sāncensim virsū. Kārtējais incidents “Williams” pilotam, kurš avarēja arī kvalifikācijā. Botass izslīdēja no trases, turpināja braukt, bet pēc tam izstājās. Nedaudz vēlāk Peress pārdroši centās apdzīt Kevinu Magnusenu, izraisot sadursmi un vēlreiz bija spiests doties boksos. Pēc tam Peress arī pamanījās patraucēt Norisam, kurš bija spiests izvairīties. Mašīna bija pārāk bojāta, un Peress izstājās.

Trasē tika izsludināts virtuālās drošības mašīnas periods, bet Piastri tobrīd 13. apļa beigās devās savā pirmajā pitstopā no trešās pozīcijas. Vēl pirms tam riepu maiņu bija veicis Alonso, kurš tobrīd bija sestajā vietā.

Sacensības drīz atsākās, un Verstapens tobrīd bija attālinājies no Norisa jau par desmit sekundēm. Tikmēr turpinājās duelis abu “Mercedes” pilotu starpā. Hamiltons kļūdījās “Degner” līkumā, bet pēc tam agresīvi aizstāvēja pozīciju, kā rezultātā abi ar Raselu bija spiesti izbraukt no trases.

Līderis Verstapens 16. apļa beigās iebrauca pirmajā pitstopā, trasē atgriežoties vairākas sekundes priekšā Piastri, kurš bija ieguvis laiku uz riepu maiņas rēķina. Kad boksos pabija arī pārējie līderi, Piastri atkal bija nokļuvis priekšā Norisam. Tikmēr Estebans Okons un Alonso uz savu pitstopu rēķina bija tikuši priekšā “Ferrari” pilotiem, bet Leklērs abus drīz apdzina. To pašu spēja atkārtot iepriekšējā F1 posma uzvarētājs Saincs. Rasels vienīgais no vadošajiem braucējiem bija izvēlējies atšķirīgu stratēģiju, palika trasē līdz 25. aplim, un tā bija viņa vienīgā riepu maiņa.

Verstapens turpināja palielināt pārsvaru, bet Noriss bija noķēris Piastri. Uzreiz viņš komandas biedram garām netika, taču 27. aplī sezonas debitants, kurš Suzukas trasē startē pirmo reizi dzīvē, atdeva otro pozīciju.

35. aplī otros boksu apmeklējumus sāka veikt vadošajās pozīcijās esošie piloti. Verstapens pēc riepu nomaiņas saglabāja pārliecinošu līderpozīciju. Rasels bija nokļuvis priekšā “McLaren” braucējiem, taču gan Noriss, gan Piastri viņu apdzina, atgriežoties otrajā un trešajā vietā. Saincs pēc pitstopa tikmēr atkrita aiz Hamiltona, ierindojoties septītajā vietā.

45. aplī vienu pitstopa stratēģiju izmantojošais Rasels zaudēja pozīciju Leklēram, kurš nonāca ceturtajā vietā. Drīz Raselu panāca arī Hamiltons, un komanda pavēlēja atdot pozīciju septiņkārtējam pasaules čempionam. Tikmēr Hamiltonam tika likts neattālināties no Rasela, lai komandas biedrs varētu izmantot DRS sistēmu, atvairot Sainca uzbrukumus. Diemžēl tas nenostrādāja, un Saincs ātri vien pakāpās uz sesto vietu.

Verstapens izcīnīja jau 13. uzvaru aizvadīto 16 posmu laikā. Norisam šis ir ceturtais pjedestāls sezonā un otrais pēc kārtas. Piastri tikmēr pirmajā trijniekā iekļuvis pirmo reizi debijas sezonas laikā. Leklērs ierindojās drošā ceturtajā vietā, bet Hamiltons noturēja aizmugurē nonākušo Saincu, tiekot pie piektās vietas. Tālāk finišēja Rasels, Alonso no “Aston Martin” vienības, kā arī “Alpine” piloti Pjērs Gazlī un Okons.

Verstapenam līdz trešā titula nodrošināšanai vēl jāpagaida, bet viņa pārstāvētā “Red Bull” komanda Konstruktoru kausā vairs nav pārspējama. Komandai tas ir otrais tituls pēc kārtas un sestais visā vēsturē.

Tagad F1 čempionātā divu nedēļu pārtraukums līdz nākamajam posmam, kas 8. oktobrī norisināsies Katarā.

Japānas GP rezultāti:

F1 kopvērtējums: